به روز شده در ۱۴۰۳/۰۵/۰۵ - ۲۰:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۴۷۰۹۰۰

اگر این نکات را نمی دانید پرستار کودک استخدام نکنید!

گروه کسب و کار: یکی از چالش‌هایی که بانوان شاغل با آن مواجه می‌شوند، بحث نگهداری از کودک در زمانی است که آن‌ها بیرون از خانه باید به امور کاری بپردازند. به خصوص اگر شما به عنوان یک خانم به تازگی زایمان انجام داده‌اید، باید برای نگهداری از کودک خود فکر اساسی داشته باشید.
اگر این نکات را نمی دانید پرستار کودک استخدام نکنید!
بهترین راهکار، استخدام پرستار کودک در منزل تهران است. اما آیا شما می‌توانید به هر شخصی که ادعا می‌کند پرستار کودک در منزل است اعتماد کرده و سلامت جسم و روح کودک خود را به دست او بسپارید؟ ما لازم دانستیم در این مطلب نکاتی را برای شما توصیح دهیم که کمک می‌کند در زمان استخدام پرستار کودک، کاملاً دقیق عمل کرده و یک پرستار حرفه‌ای را استخدام کنید. پس با ما همراه باشید.

نکات مهم برای استخدام پرستار کودک در منزل
به نقل از همپای سلامت، شاید شما در بین دوستان و آشنایان چنین تجربه‌ای را داشته‌اید که از استخدام پرستار کودک در منزل پشیمان هستند چون از خدمات پرستار راضی نبوده و از طرف دیگر مشکلاتی در خانه برای آن‌ها به وجود آمده است. این دسته از افراد برای استخدام پرستار کودک در منزل بدون اطلاع و آگاهی عمل کرده‌اند. اما اگر شما این مطلب را بخوانید با به خاطر سپردن نکاتی که به شما گوشزد می‌کنیم، می‌توانید یک پرستار باسابقه،کاربلد و در عین حال با اخلاق را برای کودک خود استخدام کنید:

تجربه پرستار کودکی را با دقت بررسی کنید.
 وقتی درمورد تجربه صحبت می‌کنیم، تنها نباید به مدرک علمی و گواهی‌هایی که پرستار کودک ارائه می‌کند توجه داشته باشید. بلکه سوالات زیر را از او بپرسید:
-  تا اکنون چند سال در زمینه پرستاری از کودکان فعالیت داشته است؟
-  عمدتاً از کودکان در رنج سنی مراقبت کرده است؟
-  آخرین باری که در زمینه پرستاری از کودک فعالیت داشته دقیقاً مربوط به چه زمانی می‌باشد؟
- آیا سابقه پرستاری از کودک در منزل را دارد و یا فقط پرستار کودکان در محیط‌های آموزشی و یا در بیمارستان‌ها بوده است؟

از پرستار گواهی سوءپیشینه بخواهید.
 برای اینکه با مشکلاتی همانند سرقت از منزل، مشکلات اخلاقی و یا حتی بدرفتاری با کودک مواجه نشوید، باید حتماً از پرستار بخواهید که گواهی عدم سوءپیشینه، گواهی سلامت جسمی و روحی و همچنین گواهی عدم اعتیاد را ارائه کند. به هر حال وقتی شما پرستار کودک در منزل را استخدام می‌کنید، کودک شما برای مدت زمان زیادی با پرستار در ارتباط خواهد بود. اگر چنین فردی مشکل اخلاقی داشته باشد، باعث بهم خوردن سلامت روح فرزند شما خواهد شد و این موضوع در بزرگسالی مشکلاتی برای او ایجاد می‌کند.

برای استخدام پرستار کودک در منزل تحت نظر شرکت‌ها عمل کنید.
 پیشنهاد ما این است که به هیچ عنوان با پرستارانی که به صورت خصوصی کار می‌کنند وارد قرارداد نشوید مگر اینکه چنین پرستاری هم از نظر علمی دارای مدرک تخصصی باشد و هم سابقه درخشان و طولانی مدتی در زمینه پرستاری از کودکان داشته باشد. بهترین کار این است که به سراغ شرکت‌هایی بروید که در زمینه پرستاری از کودک کار می‌کنند چون این شرکت‌ها مجموعه‌ای از پرستاران حرفه‌ای را در کنار خود دارند. پس شما با خیال راحت می‌توانید کودک خود را به دست چنین پرستارانی بسپارید.

فقط پرستاری را انتخاب کنید که سابقه نگهداری از کودکان را دارد.
 متأسفانه بعضی از افراد برای استخدام پرستار کودک در منزل به این موضوع توجه نمی‌کنند که چنین شخصی فقط باید سابقه نگهداری از کودکان را داشته باشد. فرض کنیم شما پرستاری را انتخاب می‌کنید که اخیراً مسئول مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل بوده است. نگهداری از سالمندان نسبت به کودکان کاملاً متفاوت می‌باشد. پرستار باید روحیه کودکانه داشته باشد؛ شاداب و سرحال حاضر شود و همپای کودک شما پیش برود. کسی که اخیراً سابقه نگهداری از سالمند را داشته است، واقعاً روحیه ضعیفی دارد چون مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل انرژی زیادی را از پرستاران می‌گیرد. پس بهترین کار این است که به سراغ پرستارانی بروید که به صورت تخصصی در حوزه نگهداری از کودکان کار می‌کنند.

پرستار کودک در منزل

در مورد وظایف پرستاران به طور کامل تحقیق کنید.
بهتر است قبل از اینکه پرستار کودک در منزل را استخدام کنید، از چند شرکت و حتی با مطالعه در اینترنت شرح وظایف پرستاران را جویا شوید. شما باید بدانید وقتی پرستار وارد منزل می‌شود باید چه خدماتی را ارائه کند. بعضی از افراد فکر می‌کنند پرستار کودک در منزل موظف است امور خانه را نیز انجام دهد. چنین خدماتی در حوزه کاری پرستار کودک در منزل نیست. مگر اینکه شما با پرستار به توافق برسید که حقوق بیشتری را به او بپردازید و پرستار در زمان‌هایی که کودک در حال استراحت است، امور خانه را نیز مدیریت کند.

از چند شرکت در مورد حقوق پرستار کودک در منزل سؤال بپرسید.
یکی از دلایلی که ما توصیه می‌کنیم برای استخدام پرستار کودک در منزل به سراغ شرکت‌ها بروید این است که شرکت‌ها موظف هستند حقوق را طبق نظر اتحادیه گزارش کنند. پس شما حقوقی که پرداخت می‌کنید کاملاً قانونی است. ولی باز هم بهتر است در بین چند شرکت، در مورد حقوق پرستار کودک در منزل سؤال بپرسید.
اجازه دهید پرستار به صورت آزمایشی با کودک در ارتباط باشد.
 پیشنهاد ما این است که قبل از استخدام رسمی پرستار، یک هفته از او بخواهید که به صورت آزمایشی با کودک شما در ارتباط باشد. اگر در این یک هفته از نتیجه کار او راضی بودید، قرارداد نهایی را با او منعقد کنید.

سخن پایانی
بهترین راهکار برای استخدام پرستار کودک در منزل، مراجعه به شرکت‌هایی است که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند. در این صورت شما به مجموعه‌ای از پرستاران دسترسی خواهید داشت که به صورت تخصصی در این حوزه فعال هستند. می‌توانید رزومه کاری آن‌ها را بررسی کنید؛ با آن‌ها در ارتباط باشید و یک پرستار حرفه‌ای را برای کودک خود استخدام کنید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها