به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ - ۰۰:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۴۷۰۹۰۶

پولشویی کره شمالی از طریق  ارز دیجیتال

پولشویی کره شمالی از طریق  ارز دیجیتال
گروه بین الملل: بر اساس گزارش محرمانه ناظران تحریم‌های سازمان ملل، کره شمالی در ماه مارس پس از سرقت از یک صرافی ارزهای دیجیتال، ۱۴۷میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از طریق پلتفرم ارز مجازی "تورنادو کَش" پولشویی کرده است.
ناظران تحریم‌های سازمان ملل در مدرکی که به  کمیته تحریم‌های شورای امنیت ارسال شده، گفته‌اند که آنها ۹۷ مورد مشکوک حملات سایبری کره شمالی علیه شرکت‌های ارز دیجیتال را در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۴ بررسی کرده‌اند که منجر به سرقت ۳.۶ میلیارد دلار شده است.ناظران با استناد به اطلاعات شرکت تحلیل رمزنگاری PeckShield و شرکت تحقیقاتی Elliptic به کمیته شورای امنیت گفته‌اند که این حملات شامل حمله‌ای در اواخر سال گذشته بود که در آن ۱۴۷میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از صرافی ارزهای دیجیتال HTX قبل از پولشویی در ماه مارس سال جاری به سرقت رفته است.این ناظران تنها در پنج ماه نخست  سال ۲۰۲۴،  یازده مورد سرقت ارزهای دیجیتال به ارزش ۵۴.۷ میلیون دلار را مشاهده کرده‌ و افزوده‌اند که بسیاری از آنها "ممکن است توسط کارکنان فناوری اطلاعات کره شمالی که به طور ناخواسته توسط شرکت‌های کوچک مرتبط با ارز دیجیتالی استخدام شده‌اند"، انجام شده باشد.
این ناظران به نقل از کشورهای عضو سازمان ملل و شرکت‌های خصوصی گفته‌اند، کارکنان فناوری اطلاعات کره شمالی که در خارج فعالیت می‌کنند "درآمد قابل‌توجهی برای کشور" ایجاد می‌کنند.
کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تحت تحریم‌های سازمان ملل قرار دارد و این تحریم‌ها در طی این سال‌ها شدیدتر هم شده‌اند. هدف این تحریم‌ها برنامه موشک‌های بالستیک و برنامه اتمی این کشور دیکتاتوری است.
ناظران تحریم‌های سازمان ملل همچنین گفته‌اند که در حال بررسی گزارش۶ فوریه نیویورک تایمز هستند که بر اساس آن، روسیه ۹ میلیون دلار از ۳۰ میلیون دلار دارایی‌های بلوکه شده کره شمالی را آزاد کرده و به پیونگ‌یانگ اجازه داده تا حسابی در یک بانک روسی در اوستیای جنوبی باز کند تا بهتر بتواند به شبکه‌های بانکی بین‌المللی دسترسی پیدا کند.
ناظران همچنین گفتند کشتی‌های مظنون به دست داشتن در تجارت تسلیحات بین کره شمالی و روسیه به سفرهای خود با کانتینرها بین بندر راجین کره شمالی و بنادر روسیه از جمله ولادی وستوک و وستوچنی ادامه داده‌اند.به گفته این ناظران یک کشتی به نام "آنگارا" از ماه فوریه احتمالا برای تعمیر و نگهداری در بندر نینگبو چین بوده است. رویترز گزارش داده که چین لنگرگاه این کشتی را فراهم کرده است.سفرای چین و روسیه در سازمان ملل از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.
ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی، کره شمالی را به انتقال سلاح به روسیه برای استفاده علیه اوکراین متهم می‌کنند.
 در گزارش جداگانه‌ای در ماه گذشته، ناظران تحریم‌های سازمان ملل به شورای امنیت گفتند که بقایای موشکی که در شهر خارکیف اوکراین دردوم ژانویه فرود آمد، از یک موشک بالستیک سری هواسونگ-۱۱ ساخت کره شمالی است.ماموریت سالانه ناظران تحریم‌های سازمان ملل در پایان ماه آوریل پس از وتوی روسیه  تمدید نشد و این احتمالا آخرین گزارش این گروه درباره کره شمالی خواهد بود.


 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها