به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۰۱:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۲ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۴۷۱۹۳۶

دفع موج تازه حملات پهپادی روسیه به اوکراین

دفع موج تازه حملات پهپادی روسیه به اوکراین
گروه بین الملل: نیروی هوایی اوکراین می‌گوید تمامی ۲۴ پهپاد پرتاب‌شده از سوی روسیه به سمت شهرهای مختلف این کشور را رهگیری و منهدم کرده است.
فرماندهی نیروی هوایی اوکراین با اعلام این‌که این حملات در ساعات اولیه بامداد صورت گرفتند، خبر داد که پهپادها بر فراز شش منطقه در اوکراین منهدم شده‌اند.
شورای شهر «سومی»، یکی از مناطقی که هدف این حملات بود، اعلام کرده که خطوط برق و لوله‌های آب این شهر بر اثر سقوط بقایای پهپادها، آسیب‌دیده و برق‌رسانی به مناطق مختلف این شهر مختل شده است.از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور «چهار موشک» و «دو پهپاد اوکراینی» را سرنگون کرده است.
رسانه‌های روسیه همچنین اعلام کردند که نیروهای این کشور روستای «کلیشچیوکا» در نزدیکی شهر باخموت در شرق اوکراین را تصرف کرده‌اند.
با این حال ارتش اوکراین همزمان گزارش داد که در حال دفع حملات روسیه در نزدیکی این روستا است و اوضاع تحت کنترل است.
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین سه روز پیش بار دیگر از متحدان غربی کی‌یف خواست تا سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری را برای محافظت از خارکیف و سایر شهرها در اختیار این کشور قرار دهند.
زلنسکی در پیامی در تلگرام گفت: «جهان می‌تواند ترور روسیه را متوقف کند و برای انجام این کار، باید بر فقدان اراده سیاسی در میان رهبران غلبه کرد».

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها