به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۶ - ۲۲:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۲ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : ۴۷۱۹۴۶

بسیار زود است درباره آینده صحبت کرد

بسیار زود است درباره آینده صحبت کرد
گروه سیاسی: در شرایطی که عمر ریاست جمهوری شهید ابراهیم رئیسی به ۳ سال نرسید، اکنون و پس از انتشار رسمی خبر درگذشت وی و وزیر امور خارجه کشور، حسین امیرعبداللهیان، تکلیف برخی امور بر اساس قانون اساسی مشخص شده است.
به گزارش فرارو، پس از اعلام خبر درگذشت ابراهیم رئیسی، محمد مخبر معاون رئیس جمهوری ایران، پیش از برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری، به عنوان رئیس جمهور موقت فعالیت می‌کند، تا بتواند با یک ستاد ویژه منتخب و بر طبق قانون اساسی ایران، انتخابات ریاست جمهوری را ظرف ۵۰ روز آینده برگزار کند. با توجه به این شرایط حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با فرارو به تشریح شرایط فعلی کشور و مسائل مهمی که لازم است مورد توجه قرار گیرند پرداخته است:
حشمت الله فلاحت پیشه به فرارو گفت: «این حادثه بسیار تاسف برانگیز بود و تاسف برانگیز‌تر از شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهانشان این بود که ما هنوز مراسم کفن و دفن آن‌ها را برگزار نکرده ایم که می‌بینیم برخی به دنبال رسیدن به قدرت هستند. به هر حال این بخش از واقعه نیز جای تاسف دارد. در دولت گذشته، ابراهیم رئیسی سعی کرد تا جایی که می‌تواند خدمت کند، اما بخش‌هایی از ضعف‌های دولت گذشته، ناشی از همین افرادی بود که عملا سیاست‌های کشور را دچار چالش کرده بودند. برای مثال در حوزه سیاست‌های اقتصادی کارشکنی‌هایی انجام می‌دادند و در حوزه سیاست خارجی نیز تنش‌هایی را به وجود می‌آوردند.»
وی افزود: «مرحوم امیرعبداللهیان تلاش زیادی را به کار بست تا به وظایف دیپلماتیک خود عمل کند، اما باز هم تنش‌های زیادی علیه کشور شکل گرفته بود و عده‌ای که نان سیاسی آنان در تنش بود، اجازه فعالیت‌های سیاسی لازم را به دستگاه وزارت خارجه کشور نمی‌دادند؛ بنابراین من تاکید دارم و معتقدم که بسیار زود است درباره آینده صحبت کرد، اما این یک الزام است که هر چه سریعتر، ابعاد مختلف این واقعه بررسی شود. آقای امیرعبداللهیان انسان شریفی بود و به رغم این که من به بخش‌هایی از سیاست خارجی او انتقاد داشتم، ایشان انسان زحمت کش، شریف و خودساخته‌ای بود.»
این فعال سیاسی افزود: «اکنون برای صحبت درباره آینده سیاسی ایران زود است و نمی‌توان تحولات پیش رو را به درستی حدس زد یا قضاوت کرد، اما آن چه که واضح است، این است که مشکل کشور «مدیریت» است و نه «قدرت» این موضوعیست که در همین حادثه ناگوار نیز شاهدش بودیم.»
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها