به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۲۱:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۴۷۲۰۶۳

شاسی‌بلند معروف در بازار ایران به آخر خط رسید

شاسی‌بلند معروف در بازار ایران به آخر خط رسید
گروه اقتصادی:کیا موهاوی، بزرگ‌ترین شاسی‌بلند این خودروساز به دلیل فروش ضعیف، به پایان مسیر خود رسید. تولید این مدل به‌زودی متوقف و از پلتفرم آن برای ساخت مدل‌های دیگر استفاده خواهد شد.به گزارش خبرآنلاین،کیا موهاوی که در بازار آمریکا به نام Borrego شناخته می‌شود، با مدل ۲۰۰۹ وارد این کشور شد و پس از آن همچنان در کشورهای دیگر تولید و عرضه می‌شد. این خودرو همچنان در کره جنوبی به فروش می‌رسد.
 
کیا موهاوی از سال ۲۰۰۹ در مدل ۶ سیلندر و از سال ۲۰۱۰ در مدل ۸ سیلندر به ایران آمد. نسخه V۶ آن تا مدل ۲۰۱۱ به دست مشتریان ایرانی می‌رسید.به گفته مجله ET، تولید این خودرو در ماه جولای (تیر)‌و در کارخانه هواسونگ به دلیل کاهش فروش به پایان می‌رسد. تحویل موهاوی در ماه آوریل به ۲۵۷ دستگاه کاهش یافت. مقررات سخت‌گیرانه‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز روند نابودی این مدل را تسریع می‌کند. ظرفیت تولید آزادشده برای ساخت سورنتو و پیکاپ تاسمان استفاده خواهد شد.

طبق گزارش‌ها، کیا از اواخر جولای تا اواسط آگوست (مرداد) فعالیت خود را در کارخانه متوقف خواهد کرد تا خطوط تولید را برای تغییرات برنامه‌ریزی‌شده آماده کند.

 موهاوی یا Borrego یکی از قدیمی‌ترین محصولات کیا است که هنوز به فروش می‌رسد. این خودرو در سال ۲۰۰۸ عرضه و در سال ۲۰۱۶ فیس‌لیفت شد. نسل دوم آن در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، اساساً طراحی مجدد سنگین بود و نمی‌توان آن راخودروی واقعی نسل بعدی دانست.

این شاسی‌بلند سه ردیفه منحصراً با سیستم چهارچرخ محرک، گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و یک موتور ۳ لیتری V۶ توربودیزل ارائه می‌شود. این خودرو قادر به تولید ۲۵۶ اسب بخار قدرت و ۵۵۹ نیوتون متر گشتاور است. کیا موهاوی اکنون قیمتی معادل ۳۷ هزار دلار (معادل ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان) دارد. تریم پرچم‌دار نیز ۴۵۶۰۰ دلار (معادل ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان) قیمت دارد.
برچسب ها: کیا موهاوی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها