به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۲۳:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۴۷۲۰۸۲

اولین تصویر رسمی از قیمت‌ها در اردیبهشت 1403

اولین تصویر رسمی از قیمت‌ها در اردیبهشت 1403
گروه اقتصادی:تازه‌ترین گزارش مرکز آمار حاکی از آن است که تورم ماهانه و نقطه به نقطه در اردیبهشت امسال نسبت به فروردین افزایش یافته اما تورم سالانه کاهش یافته است.به گزارش اکوایران، مرکز آمار در تازه‌ترین به روزرسانی خود تورم اردیبهشت ماه را اعلام کرده است. بر اساس این گزارش، تورم ماهانه در این ماه نسبت به فروردین 0.2 واحد درصد افزایش یافته است.

تورم نقطه به نقطه نیز همین افزایش را تجربه کرده و دوباره به بالای 30 درصد بازگشته است. در مقابل، تورم سالانه با کاهشی که داشته به کمتر از 38 درصد رسیده است.از میان اقلام خوراکی، بالاترین تورم ماهانه مربوط به سبزیجات و پایین‌ترین سطح این نرخ مربوط به گوشت ماهی و صدف‌داران بوده است.

افزایش تورم ماهانه و نقطه‌ای در اردیبهشت 1403
تورم ماهانه نشان می‌دهد که قیمت یک سبد مشخص از کالا و خدمات در اردیبهشت امسال چند درصد نسبت به فروردین ماه افزایش یافته است. بنا به گزارش مرکز آمار، این نرخ در اردیبهشت به 2.8 درصد رسیده در حالی که در فروردین ماه 2.6 درصد بوده است.

از میان تمام اقلام خوراکی، بالاترین تورم ماهانه 5.1 درصد و برای سبزیجات و حبوبات بوده است. در مقابل، کمترین تورم ماهانه 0.4 درصد و برای گوشت ماهی و صدف‌داران بوده است. تورم شیر، پنیر و تخم‌مرغ نیز منفی شده که حکایت از کاهش قیمت این محصولات دارد.

تورم نقطه به نقطه که نشان‌دهنده تغییر قیمت همان سبد کالا در اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل است به 31 درصد رسیده است. این نرخ در فروردین ماه 30.9 درصد بود. بنابراین تورم نقطه‌ای در اردیبهشت دوباره به بالای 30 درصد افزایش یافته است.نرخ سالانه این شاخص رفتار متفاوتی از خود نشان داده و از 38.8 درصد در فروردین به 37 درصد در اردیبهشت کاهش یافته است.
برچسب ها: تورم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها