به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۲۳:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۷۲۱۰۵

بهترین بازیگران زن جهان با بالاترین دستمزد‌ها

بهترین بازیگران زن جهان با بالاترین دستمزد‌ها
گروه فرهنگی:ملاک برتر بودن یک بازیگر زن چیست؟ سال‌های زیادی این برتری صرفاً با زیبایی سنجیده می‌شد، اما طی سال‌های اخیر و برپایی‌های جنبش‌های مختلف زنان، دیگر برای انتخاب بهترین بازیگر زن، صرفاً به زیبایی توجه نمی‌شود. به گزارش  رویداد۲۴،اگرچه هنوز این فاکتور برای جذب مخاطب مهم است، اما تکنیک، قدرت بازیگری، آمادگی جسمانی، فن بیان و زبان بدن در رده‌های مهم‌تری برای انتخاب یک هنرپیشه زن قرار دارند.
 
۱۰. جنیفر آنیستون
جنیفر آنیستون (Jennifer Aniston) که در ۲۲ بهمن ۱۳۴۷ (۱۱ فوریه ۱۹۶۹) به‌دنیا آمده، یکی از معروف‌ترین بازیگران آمریکایی است. او از سن کم بازیگری را شروع کرد و اولین نقش اصلی او در فیلم Leprechaun در سال ۱۹۹۳ بود. او با بازی در سریال Friends به شهرتی جهانی رسید و برای بازی در این سریال جوایز زیادی دریافت کرد. از آن زمان تا‌کنون، آنیستون در فیلم‌های زیادی بازی کرده است. از جدیدترین هنرنمایی‌های او می‌توان به فیلم کمدی Murder Mystery و سریال درام The Morning Show اشاره کرد. جنیفر آنیستون در رتبه هشتم فهرست گرانترین هنرپیشگان زن سینمای هالیوود قرار دارد.

۹. جنیفر لاورنس
جنیفر لاورنس (Jennifer Lawrence) از گران‌قیمت‌ترین هنرپیشه‌های زن متولد ۲۴ مرداد ۱۳۶۹ (۱۵ آگوست ۱۹۹۰) در ایالت کنتاکی آمریکا است. لاورنس در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ نیز جزء گران‌ترین بازیگران زن جهان بود، او چند سال این عنوان را از دست داد و در سال ۲۰۲۱ در رتبه هفتم گرانترین هنرپیشگان زن هالیوودی جای گرفت. او از تأثیرگذارترین افراد دنیا به انتخاب نشریه Time و همچنین یکی از ۱۰۰ سلبریتی برتر نشریه Forbes است.
جنیفر با مجموعه فیلم‌های The Hunger Game به شهرت رسید. یکی از فیلم‌های نسبتاً جدید او، فیلم Dark Phoenix محصول سال ۲۰۱۹ است. او جدیداً در فیلم Don't Look Up نیز بازی کرده که در سال ۲۰۲۱ اکران شد.

۸. جولیا رابرتز
جولیا فیونا رابرتز (Julia Fiona Roberts) متولد ۶ آبان ۱۳۴۶ (۲۸ اکتبر ۱۹۶۷) در ایالت جورجیا آمریکا است. رابرتز یکی از بازیگران زن گران‌قیمت دنیا است و فیلم‌های او تاکنون بیش از ۳.۸ میلیارد دلار فروش داشته‌اند. میزان دارایی او تا سال ۲۰۲۰ حدود ۲۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.جولیا رابرتز، از گران‌قیمت‌ترین هنرپیشه‌های زن دنیا است که کار خود را از سال ۱۹۸۷ آغاز کرد. رابرتز افتخارات بسیاری در کارنامه خود دارد که از میان آن‌ها می‌توانیم به ۳ نامزدی و ۱ برد جایزه اسکار اشاره کنیم.

۷. گل گدوت
گل گدوت (Gal Gadot) بازیگر زیبا و جذاب اسرائیلی و از گران‌ترین هنرپیشگان زن خارجی است. گدوت متولد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۴ (۳۰ آوریل ۱۹۸۵) است و در سن ۱۸ سالگی به عنوان بانوی برگزیده اسرائیل معرفی شد. گدوت بازیگری در سطح بین‌المللی را با فیلم Fast & Furious (۲۰۰۹) تجربه کرد. او برای بازی در نقش زن شگفت‌انگیز در فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی یکی از بازیگران زن با بالاترین دستمزد است. نشریه Time او را یکی از افراد تأثیرگذار دنیا می‌داند و نامش تاکنون ۲ بار در فهرست گران‌ترین زنان بازیگر آمده است.از فیلم‌های او می‌توانیم فیلم Wonder Woman (۲۰۱۷)، فیلم Wonder Woman ۱۹۸۴ (۲۰۲۰) و فیلم Zack Snyder's Justice League (۲۰۲۱) را نام ببریم.
 
۶. ریس ویترسپون
ریس ویترسپون (Reese Witherspoon)، بازیگر آمریکایی، متولد ۲ فروردین ۱۳۵۵ (۲۲ مارس ۱۹۷۶) است. در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۵، مجله تایم او را در فهرست ۱۰۰ فرد تأثیرگذار در جهان قرار داد. او از دوران نوجوانی حرفه بازیگری خود را آغاز کرده است و از مهم‌ترین فیلم‌های اولیه او می‌توان به Fear محصول سال ۱۹۹۶ و Cruel Intentions محصول سال ۱۹۹۹ اشاره کرد. در سال ۲۰۰۵، او برای بازی در فیلم زندگینامه‌ای Walk the Line جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. در این فیلم، وی با واکین فینیکس همبازی بود. ویترسپون، در سال‌های اخیر، هم در سینما و هم در تلویزیون فعال بوده و همین هم باعث شده در فهرست گران‌ترین هنرپیشگان زن هالیوودی، رتبه چهارم را به‌دست بیاورد. او در سال‌های اخیر در فیلم A Wrinkle in Time و سریال‌های Big Little Lies و The Morning Show به‌عنوان بازیگر حضور داشته است.

۵. آنجلینا جولی
آنجلینا جولی (Angelina Jolie) بازیگر محبوب آمریکایی و از گران‌ترین و زیباترین زن جهان در میان هنرپیشگان زن هالیوودی، متولد ۲۴ خرداد ۱۳۵۴ (۱۴ ژوئن ۱۹۷۵) است. او افتخارات بسیاری همچون یک جایزه اسکار و ۳ جایزه گلدن گلوب دارد و نامش چندین بار در فهرست گران‌قیمت‌ترین هنرپیشه‌های زن دنیا آمده است.آنجلینا جولی بازیگر نقش تنا در فیلم Eternals محصول ۲۰۲۱ است. از دیگر کار‌های او که در سال‌های اخیر اکران شده نیز می‌توانیم فیلم Those Who Wish Me Dead (۲۰۲۱) و فیلم The One and Only Ivan (۲۰۲۰) را نام ببریم.

۴. کمرون دیاز
کمرون دیاز (Cameron Diaz) نیز در میان بهترین بازیگر زن دنیا قرار می‌گیرد. او اصالتی آمریکایی دارد و در ۸ شهریور ۱۳۵۱ (۳۰ اوت ۱۹۷۲) به دنیا آمده است. کمرون دیاز تا کنون صاحب جوایز مختلفی شده که از جمله آنان می‌توانیم به ۴ نامزدی گلدن گلوب و یک بفتا اشاره کنیم. او همراه جز بازیگران زنی بود که در گیشه عملکردی بسیار موفق داشت و در سال‌های جوانی نمادی از جذابیت در میان خانم‌ها بود. این بازیگر بیشتر در نقش‌های رمانتیک و کمدی حضور داشت و همچنین جز پردرآمدترین بازیگران زن بالای چهل سال محسوب می‌شود. از آثار معروف کمرون دیاز باید به فیلم‌های ماسک (The Mask)، عروسی دوست صمیمی‌ام (My Best Friend's Wedding)، آسمان وانیلی (Vanilla Sky)، دار و دسته‌های نیویورکی (Gangs of New York) و معلم بد (Bad Teacher) اشاره کنیم.

۳. سوفیا ورگارا
سوفیا ورگارا (Sofía Vergara)، بازیگر آمریکایی‌کلمبیایی، متولد ۱۹ تیر ۱۳۵۱ (۱۰ ژوئیه ۱۹۷۲) است. او در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ پردرآمدترین بازیگر زن تلویزیون بوده است. اولین فیلم مهم و انگلیسی‌زبان او Chasing Papi محصول سال ۲۰۰۳ بود. از سال ۲۰۰۹، او در سریال کمدی Modern Family حضور داشته که از شبکه ABC پخش می‌شود. موفقیت او در تلویزیون باعث شد در سینما هم پرکار شود. ورگارا با درآمدی بیش از ۴۳ میلیون دلار در رتبه دوم فهرست گران‌ترین بازیگران زن هالیوود قرار گرفته است.

۲. اسکارلت جوهانسون
اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) با درآمد ۵۶ میلیون دلاری جز پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود در گیشه است. او از سال ۲۰۱۸ نفر اول این فهرست بوده است. جوهانسون متولد ۱ آذر ۱۳۶۳ (۲۲ نوامبر ۱۹۸۴) در آمریکا است و تا کنون در فیلم‌های زیادی هنرنمایی کرده است. وی از کودکی آرزو داشت بازیگر شود و جلو آینه تمرین بازیگری می‌کرد. از مهم‌ترین و معروف‌ترین نقش‌های او می‌توان به نقش بیوه سیاه اشاره کرد که تا کنون آن را در هشت فیلم مختلف مانند Avengers: Endgame بازی کرده است.

۱. ساندرا بولاک
ساندرا بولاک (Sandra Bullock) یکی از بهترین بازیگران زن تاریخ سینمای جهان است که در ۴ مرداد ۱۳۴۳ (۲۶ ژوئیه ۱۹۶۴) به دنیا آمد. او تا کنون جوایز مختلفی برنده شده است که از جمله آنان می‌توان به یک جایزه اسکار و گلدن گلوب اشاره کنیم. ساندرا بولاک بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ جز گران‌ترین بازیگران زن هالیوود بود و اکنون نیز در لیست این بازیگران مقام اول را دارد. او در سال ۲۰۱۰ جز صد فرد تاثیرگذار جهان از نگاه مجله تایم قرار گرفت. از آثار مشهور این هنرپیشه از بازیگران زن آمریکایی باید به سرعت (Speed)، وقتی خواب بودی (While You Were Sleeping)، نقطه کور (The Blind Side) و هشت یار اوشن (Ocean's ۸) اشاره کنیم.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها