به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۲۳:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۴۷۲۱۲۱

عبور کالا از کانال سوئز افت کرد

عبور کالا از کانال سوئز افت کرد
گروه بین الملل: حمل و نقل کالا از کانال سوئز به خاطر حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها، دو سوم کاهش یافته است.
صندوق بین‌المللی پول  اعلام کرد حجم انتقال روزانه کالا از کانال سوئز مصر از اکتبر پارسال به خاطر حملات حوثی‌ها به کشتی‌های باری به شدت کاهش یافته و از ۵.۵ میلیون تن به زیر دو میلیون تن در ماه گذشته میلادی رسیده است.
دولت مصر نیز ماه گذشته از نصف شدن درآمد این کشور از محل عبور کشتی‌ها از کانال سوئز خبر داد و محمد معیط، وزیر اقتصاد این کشور نیز هفته گذشته پیش‌بینی کرد درآمدهای کشورش از کانال سوئز ۶۰ درصد افت کند.کانال سوئز یکی از مهم‌ترین منابع درآمد دولت مصر است و پارسال ۱۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار درآمدزایی برای مصر داشته است.این کشور با بحران مالی مواجه است و به شدت نیازمند رشد درآمد ترانزیت کالا از کانال سوئز است.
حوثی‌ها می‌گویند کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا حامیان غربی آن را مورد هدف قرار می‌دهند، اما طی ماه‌های گذشته کشتی‌های باری زیادی که ارتباطی به اسرائیل یا کشورهای متحد آن کشور نداشته نیز مورد هدف قرار گرفته است.در آخرین مورد، حوثی‌ها ۲۹ اردیبهشت با دو موشک به یک نفتکش حامل نفت روسیه به چین حمله کرده و به آن آسیب زده بودند. این نفتکش تحت مالکیت یک شرکت یونانی است که با پرچم پاناما حرکت می‌کند.

 
برچسب ها: کانال سوئز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها