به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۲۳:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۴۷۲۱۲۸

سرباز گیری اجباری روسیه از جوانان اوکراینی 

سرباز گیری اجباری روسیه از جوانان اوکراینی 
گروه بین الملل: ساکنان منطقه لوهانسک که عمدتاً تحت اشغال روسیه است، از تلاش شدید افسران روسی برای استخدام دانشجویان پسر در دانشگاه ها و مؤسسات برای خدمت قراردادی در نیروهای مسلح روسیه خبر می‌دهند.
به نظر می‌رسد که دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در حالی که پایانی برای جنگی که در آن بیش از ۳۱۵ هزار مرد روسی از فوریه ۲۰۲۲ به بعد در جبهه‌ها زخمی یا کشته شده‌اند در دسترس نیست، می‌خواهد باز هم تعداد نیروهایش را افزایش دهد. یک دانشجوی ۲۰ ساله در لوهانسک که نام خود را آنتون گذاشته، می‌گوید: «آنها می‌گویند اگر قراردادی برای پیوستن به ارتش روسیه امضا کنم و اعزام نشوم شانس بیشتری برای زنده ماندن در جنگ روسیه علیه اوکراین خواهم داشت.»مسکو برای جلوگیری از تکرار بسیج سال ۲۰۲۲ که صدها هزار نفر را وادار به ترک روسیه کرد، این بار به دنبال استخدام سربازان قراردادی برای تکمیل درجات و افزایش تعداد نیروهای مسلح به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۴ است. در دسامبر ۲۰۲۳ سرگئی شویگو وزیر دفاع وقت روسیه اولویت اصلی مسکو را جذب ۷۴۵ هزار سرباز قراردادی تا پایان سال ۲۰۲۴ تعیین کرده بود. 
تلاش‌های سربازگیری و جذب اجباری نیرو اجباری روسیه به خاک روسیه محدود نمی‌شود. در حالی که طبق قوانین بین‌المللی چنین اقدامی غیرقانونی است، ارتش روسیه همچنین مردان را در پنج منطقه اوکراینی که مسکو آنها را به خاک خود ضمیمه کرده یعنی دونتسک، خرسون، کریمه، لوهانسک و زاپوریژیا به استخدام خود در می‌آورد.
سرگئی یک دانشجوی ۲۰ ساله در موسسه‌ای در شهر لوهانسک در این خصوص می‌گوید که پوسترهای استخدام به عنوان سرباز قراردادی روسیه به اتفاقی مرسوم تبدیل شده و در کنار برنامه کلاس‌ها روی دیوار موسسه دیده می‌شود. او که مانند همه مصاحبه‌شوندگان ترجیح داد فقط از نام کوچک خود استفاده کند در این خصوص می‌افزاید: «ما به شوخی به یکدیگر می‌گفتیم که این می‌تواند انگیزه‌ای برای ما باشد: «اگر درس نخوانی باید به ارتش بپیوندی».
آگهی‌های استخدامی دانشجویان تشنه کار را با وعده‌های مسکن رایگان، مراقبت‌های پزشکی و حداقل یک ماه مرخصی با حقوق در هر سال تحریک می‌کند. پرداخت با توجه به رتبه و فعالیت‌ها متفاوت است و می‌تواند تا بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ دلار هم برسد.آنتون که او هم در همان موسسه تحصیل می‌کند، می‌گوید: «برای ایجاد زمینه برای جذب سرباز، افسران نظامی در نزدیکی یکی از ساختمان‌های انستیتوی ما به دانش‌آموزان نزدیک می‌شوند و از آنها سیگار یا فندک می‌خواهند و به همین بهانه سر صحبت را باز می‌کنند.»
او می‌افزاید: «این افسران با گفتن جملاتی چون اگر به جنگ بروید آینده خوبی خواهید داشت آنها را تشویق می‌کنند که به ارتش بپیودند چرا که به گفته آنها در آینده با احترام با این سربازان رفتار خواهد شد.»وزارت دفاع بریتانیا در ۱۰ آوریل در پستی در رسانه‌های اجتماعی گفت ارتش روسیه به دنبال جذب ۴۰۰ هزار سرباز قراردادی در سال ۲۰۲۴ است. در اوایل آوریل هم وزارت دفاع روسیه ادعا کرد که بیش از ۱۰۰ هزار مرد در سال جاری برای پیوستن به ارتش روسیه با آنها قرارداد امضا کرده‌اند. 
البته آمار رسمی در مورد اینکه چه تعداد مرد در مناطق تحت اشغال روسیه در اوکراین به این کمپین استخدام پاسخ داده‌اند، در دسترس نیست اما نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که مسکو تلاش دارد با تبلیغات و وعده‌های فراوان افراد را برای جذب در این مسیر ترغیب نماید.
 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها