به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۲۳:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۷۲۱۳۲

حوثی‌هادر فهرست سازمان‌های تروریستی استرالیا 

حوثی‌هادر فهرست سازمان‌های تروریستی استرالیا 
گروه بین الملل: دولت استرالیا رسما انصارالله یمن را که از آن به عنوان یک سازمان سیاسی و نظامی اسلامگرای شیعی یاد می‌‌شود در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.
مارک دریفوس، دادستان کل استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم در پی توصیه‌ و هشدارهای نهاد‌های امنیتی این کشور اتخاذ شده است.
به گفته این مقام ارشد قضایی در استرالیا، هشدارهای دریافت شده حکایت از آن داشته است که حوثی‌های یمن به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در تدارک، برنامه‌ریزی، کمک یا ترویج فعالیت‌ها و حملات تروریستی در این کشور نقش و مشارکت داشته‌اند.در این بیانیه همچنین اشاره شده است که «حملات خشونت آمیز» حوثی‌ها در منطقه خلیج عدن به کشته شدن شماری از غیرنظامیان منجر شده است.دادستان کل استرالیا در ادامه اقدام حوثی‌ها در گروگان‌گیری در دریای سرخ را یادآوری کرده و خاطرنشان کرده است که «حقوق و آزادی‌های دریانوردی» در پی اینگونه تهدید‌ها و حملات در آب‌های ین‌المللی مختل شده است.
گفتنی است که فرماندهی مرکزی ایالات متحده و نهاد ایمنی تجارت دریایی بریتانیا پیش‌تر بارها حملات مداوم حوثی‌ها در خلیج عدن را طی چند ماه گذشته گزارش کرده‌اند.
استرالیا چهارم مارس سال ۲۰۲۲ حماس و ۱۰ دسامبر سال ۲۰۲۱ حزب الله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده بود.

 
برچسب ها: استرالیا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها