به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۲۳:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب : ۴۷۲۱۶۷
اتفاقات هفته بیست و هشتم؛

بازگشت رویایی به بازی و صدرنشینی شیرین

استقلال به رده دوم رفت؛
بازگشت رویایی به بازی و صدرنشینی شیرین
گروه ورزشی: بیست و سومین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر به سه هفته پایانی رسیده است. این در شرایطی است که تکلیف تیم قهرمان و دو تیم سقوط کننده مشخص نیست و پس از این سه هفته تکلیف مشخص خواهد شد.
هفته بیست و هشتم این دوره از مسابقات از ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه امروز جمعه با برگزاری هشت دیدار همزمان آغاز شده است که نتایج زنده آنها به شرح زیر است:
* پرسپولیس ۴ - استقلال خوزستان ۳
گل ها: محمدحسین کنعانی زادگان(۷۶ - پنالتی)، دانیال اسماعیلی فر(۷۸)، عیسی آل کثیر(۸۵) و اورونوف(۹۶) برای پرسپولیس - علیرضا کاظمی(۴ و ۴+۴۵) و آسو رستم (۴۱)
* ملوان بندرانزلی صفر - مس رفسنجان یک
گل: سجاد شهباززاده(۵۷)
* سپاهان اصفهان ۲ - هوادار تهران صفر
گل ها: شهریار مغانلو (۱۳) و رامین رضاییان(۳۷)
* صنعت نفت آبادان ۲ - شمس آذر قزوین ۲
گل ها: میثم تهی دست(۷) برای صنعت نفت -  فراز امامعلی (۴) و محمد پاپی (۱۳) برای شمس آذر
* گل گهر سیرجان یک - آلومینیوم اراک ۲
گل ها: سعید سحرخیزان(۱۹) برای گل گهر رضا جبیره(۵ و ۵۹) برای آلومینیوم
* فولاد خوزستان یک - ذوب آهن اصفهان
گل: کولیبالی(۵۹)
* نساجی مازندران صفر - استقلال صفر
تا قبل از برگزاری این دیدارها تیم فوتبال استقلال با ۶۰ امتیاز صدر جدول را به خود اختصاص داده است و پرسپولیس با ۵۹ امتیاز در تعقیب این تیم است تا از بین این دو تیم یکی عنوان قهرمانی لیگ بیست و سوم را به خود اختصاص دهد.
تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال خوزستان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر و از ساعت ۱۹:۴۵ با قضاوت کوپال ناظمی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه ۴ بر ۳ به سود سرخپوشان پایان رسید.
ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند (۵+ ۴۵ کارت زرد)، فرشاد فرجی (۴۵- علی نعمتی) (۵۱- کارت زرد برای نعمتی)، حسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی (۴۵- محمد خدابنده لو)، سروش رفیعی (۴۵- وحید امیری)، اوستون ارونوف، مهدی ترابی، امید عالیشاه و عیسی آل کثیر (۵۸- کارت زرد)
ترکیب استقلال خوزستان: فرزین گروسیان، محمود مطلق‌زاده (۷۳- کارت زرد)، جواد آقایی‌پور (۶۹- محمد ابوالفضل کوهی)، بهروز بارانی، آسو رستم، علیرضا کاظمی (۶۴- پیمان رنجبری)، حسین ساکی، دوستونیک تورسانو، ساویو روبرتو (۱۶- کارت زرد) (۵۷- کارت قرمز)، علیرضا خوشکفا و محمد آبشک (۷۶- حسن شوشتری)
*یکی از دستیاران سیدسیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان در دقیقه ۷۴ از سوی داور اخراج شد.
در همان ابتدای بازی عیسی آل کثیر در مصافی تک به تک با گرویسان قرار گرفت که با اعلام داور اولین موقعیت بازی برای سرخ‌ها از بین رفت.
اشتباه مدافعان پرسپولیس و گل اول بازی برای استقلال
در حالی که بازیکنان پرسپولیس در خط دفاع و توسط دانیال اسماعیلی فر صاحب توپ بودند، او سُر خورد و توپ در اختیار جواد آقایی پور قرار گرفت و با پاسی رو به جلو علیرضا کاظمی را صاحب توپ کرد و با رد کردن توپ از بین دو پای محمدحسین کنعانی زادگان در موقعیتی تک به تک با بیرانوند قرار گرفت و توانست گل اول بازی را در دقیقه ۴ برای استقلال به ثمر برساند.
فرصت سوزی عبدالکریم حسن
در دقیقه ۷ بازی ضربه آزاد برای پرسپولیس به وجود آمد که امید عالیشاه توپ را به روی دروازه استقلال سانتر کرد که در نزدیکی دروازه استقلال، عبدالکریم حسن به توپ ضربه زد که توپ او به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.
قیچی برگردان آل کثیر راهی به سمت دروازه استقلال نداشت
در ادامه حملات پرسپولیس به سمت دروازه استقلال، در دقیقه ۹ و روی پاس در عمق مهدی ترابی، عیسی آل کثیر در موقعیتی تک به تک با دروازه بان استقلال قرار گرفت که توپ او را گروسیان دفع کرد و در ریباند، آل کثیر با ضربه‌ای قیچی برگردان به توپ ضربه زد که توپ با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت تا دومین موقعیت گلزنی برای پرسپولیس از بین رود.
در دقیقه ۱۷ و باز هم روی اشتباه مدافعان پرسپولیس، اینبار جواد آقایی پور می‌رفت تا با بیرانوند تک به تک شود که با دخالت سایر بازیکنان توپ در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار گرفت. بازیکنان استقلال خوزستان در ضد حملات از موقعیت‌هایی که ایجاد می‌کردند بهتر از بازیکنان پرسپولیس بودند و علیرضا بیرانوند در بیشتر دفعات حملات آنها را خنثی می‌کرد. از دقیقه ۲۰ تا ۳۰ موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد نشد.
بازیکن عراقی اختلاف را به عدد ۲ رساند
در دقیقه ۴۲ کرنر برای استقلال خوزستان شکل گرفت که با ارسال توپ توسط روبرتو همراه شد و در ادامه دانیال اسماعیلی فر توپ را دور کرد که به آسو رستم رسید و این بازیکن عراقی با پای چپ و به زیبایی توانست برای دومین بار دروازه بیرانوند و پرسپولیس را در این بازی باز کند.
شوک سوم به پرسپولیس
در دقیقه ۲+ ۴۵ عبدالکریم حسن با شوتی سرکش به توپ ضربه زد که با واکنش دروازه بان استقلال خوزستان توپ به بیرون رفت که داور به دلیل قرار گرفتن عیسی آل کثیر در موقعیتی آفساید این توپ را کرنر نگرفت و در ادامه با شروع مجدد گروسیان توپ با ضربه سر آقایی پور به کاظمی رسید و این بازیکن گل دوم خود و سوم استقلال خوزستان را به ثمر رساند.
۳ تغییر در شروع نیمه دوم برای پرسپولیس
پس از شکست سنگین ۳ بر صفر پرسپولیس در نیمه اول، «اوسمار ویه‌را» سرمربی پرسپولیس با شروع نیمه دوم، وحید امیری، محمد خدابنده لو و علی نعمتی را به ترتیب به جای سروش رفیعی، مسعود ریگی و فرشاد فرجی وارد زمین کرد.
در دقیقه ۵۱ و روی حمله‌ای که برای استقلال خوزستان شکل گرفت جواد آقایی پور توسط علی نعمتی در نزدیکی محوطه جریمه نقش بر زمین شد و کوپال ناظمی به او کارت زرد نشان داد و در ادامه ضربه بازیکنان استقلال با اختلاف از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت.
فرصت سوزی توسط اسماعیلی فر
در دقیقه ۵۵ کرنر برای پرسپولیس شکل گرفت که پس از دفع مدافعان استقلال خوزستان در یک رفت و برگشت توپ به اسماعیلی فر رسید و این بازیکن اقدام به شوت زنی کرد که ضربه او با دخالت مدافع استقلال خوزستان به شکلی خطرناک راهی کرنر شد.
شوک قرمز به استقلال خوزستان
در دقیقه ۵۷ و روی خطای روبرتو روی دانیال اسماعیلی فر این بازیکن با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد تا استقلالی‌ها حدود ۳۰ دقیقه ۱۰ نفره به بازی ادامه دهند.
گل آفساید آل کثیر
پس از اخراج بازیکن استقلال خوزستان، بازیکنان پرسپولیس حملات خود را دو برابر کردند که در یک فرصت خوب روی پاس امید عالیشاه عیسی آل کثیر موفق شد دروازه آبی‌های خوزستان را باز کند اما داور آن را آفساید اعلام می‌کند و پس از آن با اعتراض آل کثیر، کوپال ناظمی به او کارت زرد نشان می‌دهد.
در دقیقه ۷۰ بازی و پس از چند پاسکاری، توپ به مهدی ترابی رسید و این بازیکن از فاصله‌ای به نسبت دور اقدام به شوت زنی کرد که توپ او با اختلافی کم از بالای دروازه استقلال خوزستان به بیرون رفت.
اولین گل برای پرسپولیس توسط کنعانی زادگان
در دقیقه ۷۴ و روی حرکت زمینی بازیکنان پرسپولیس توپ در محوطه جریمه به وحید امیری رسید و مدافع استقلال خوزستان با خطا روی او باعث شد تا داور برای سرخ‌ها پنالتی اعلام کند و محمدحسین کنعانی زادگان با خونسردی هرچه تمام تر گل اول را برای پرسپولیس به ثمر رساند.
گل دوم کمتر از دو دقیقه برای پرسپولیس
پس از گلزنی پرسپولیس، بازیکنان این تیم حمله دیگری را شکل دادند و این بار روی پاس زیبای کنعانی زادگان، دانیال اسماعیلی فر توانست گل دوم تیم خود را در کمتر از دو دقیقه به ثمر برساند.
شاهکار وحید امیری و کامبک پرسپولیس
در دقیقه ۸۶ و روی پاس زیبا و بلند وحید امیری، عیسی آل کثیر صاحب توپ شد و در میان دو مدافع استقلال خوزستان توانست با ضربه‌ای دقیق و زمینی گل سوم و تساوی را برای پرسپولیس به ثمر برساند.
بازگشت رویایی و صعود به صدر 
در دقیقه ۴+ ۹۰، روی حرکت زیبای بازیکنان پرسپولیس از سمت راست توپ به اسماعیلی فر رسید و این بازیکن در عرض توپ را زمینی سانتر کرد که با شوت کنعانی زادگان همراه شد و در ریباد اوستون ارونوف گل چهارم پرسپولیس را به ثمر رساند.
تیم‌های فوتبال استقلال تهران و نساجی مازندران در هفته بیست و هشتم لیگ برتر امروز جمعه از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه شهید وطنی با قضاوت بیژن حیدری به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.
ترکیب نساجی
لوآن پولی، وحید محمدزاده، امیرمحمد هوشمند، سعید بیگی، سعید آقایی (۶۴- اسماعیل بابایی)، منصور باقری، مهرداد عبدی، سیدمحمدرضا حسینی (۶۴- حسین زامهران، کارت زرد)، صابر حردانی، محمدرضا عباسی و محمدرضا آزادی.
ترکیب استقلال
سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، ایمان سلیمی (کارت زرد)، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی (کارت زرد)، زبیر نیک نفس (کارت زرد)، آرش رضاوند، جلال الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی (۷۵- پیمان بابایی)، گوستاوو بلانکو.
نیمه اول
تیم فوتبال استقلال با هدایت جواد نکونام در حالی پا به این دیدار گذاشت که برای حفظ جایگاه خود در صدر جدول به ۳ امتیاز این دیدار نیاز مبرم دارد و در سوی مقابل هم نساجی با هدایت ساکت الهامی برای آنکه شانس بقای خود در لیگ برتر را افزایش دهد نیاز دارد در این دیدار خانگی امتیاز کسب کند.
این دیدار در حا لی آغاز شد که هر دو تیم احتیاط را در دستور کار خود قرار داده بودند و البته این بازیکنان نساجی بودند که در اوایل کار تسلط بیشتری روی بازی نشان دادند اما با گذشت ۱۵ دقیقه، بازی حالت متعادل‌تری به خود گرفت و از دقیقه ۲۵ استقلالی‌ها سوار بازی شدند اما با این حال توفیقی در خلق موقعیت گلزنی نداشتند
جدی ترین موقعیت این بازی در دقیقه ۴۰ برای استقلال رخ داد و در حالی که بلانکو در سمت راست صاحب توپ بود ارسال بلندی روی دروازه حریف انجام داد و ضربه سر جلالی از کنار دروازه بیرون رفت تا نیمه اول در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.
نیمه دوم
هر دو تیم در نیمه دوم روال نیمه اول را در پیش گرفتند و بیش از آنکه برای گلزنی تلاش کنند سعی کردند با حفظ بازی، مانع از باز شدن دروازه‌هایشان شوند.
نساجی در دقیقه ۷۰ صاحب یک ضربه آزاد در پشت محوطه جریمه استقلال شد شد که محمدرضا آزادی توپ را به دیوار دفاعی زد.
در دقیقه ۷۸ استقلالی‌ها صاحب یک ضربه کرنر شدند و بازیکن این تیم با برخورد با مدافع نساجی روز زمین افتاد که داور بازی اعتقادی به ضربه پنالتی نداشت اما این صحنه اعتراض شدید کادر فنی استقلال همراه بود و در نهایت هم به اخراج محمد نوازی منجر شد.
در دقیقه ۸۸ توپ در پشت محوطه جریمه نساجی به پیمان بابایی رسید و ضربه پرقدرت او با واکنش تماشایی لوان پولی مواجه شد و توپ را به کرنر فرستاد.
استقلال با این نتیجه ۶۱ امتیازی شد و نساجی هم با این یک امتیاز مجموع امتیازات خود را به ۲۶ رساند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها