به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۲۳:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۴۷۲۲۲۱

جراحی تنگ کردن واژن چطور انجام می شود؟

گروه سلامت و زیبایی: چند سالی است که انجام عمل‌های جراحی زیبایی در میان مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در ابتدا علم و دانش این کار به منظور انجام اصلاحات در ظاهر افراد ارائه شد؛ اما پس از مدتی برای بهبود ظاهر نیز به کار گرفته شدند. اگر گمان می‌کنید که جراحی‌های زیبایی تنها به صورت و چهره محدود می‌شوند، سخت در اشتباهید.
جراحی تنگ کردن واژن چطور انجام می شود؟
بسیاری از جراحی‌های زیبایی محبوب، به اندام مربوط می‌شوند. به عنوان مثال، یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی در میان خانم‌ها، جراحی تنگ کردن واژن است. اگر چیزی درباره این نوع جراحی و چگونگی انجام آن نمی‌دانید، همراه ما باشید تا توضیحات جامعی را ارائه کنیم.

جراحی تنگ کردن واژن یا واژینوپلاستی چیست؟
همان‌طور که گفته شد، یکی از رایج‌ترین عمل‌های جراحی در میان خانم‌ها، عمل تنگ کردن واژن است که خصوصاً در میان خانم‌هایی که فرزند دارند، بیشتر دیده می‌شود. این موضوع بیشتر به آن دلیل این‌که واژینوپلاستی، صرفاً یک عمل زیبایی نیست و نقش درمانی دارد. بسیاری از افراد به کمک این نوع جراحی، از بسیاری جهات بهبود یافته‌اند و حال روحی بهتری نیز دارند.
واژینوپلاستی در حقیقت نوعی عمل ترمیمی است که برای بازسازی کانال واژن استفاده می‌شود. در این روش باید کانال را ترمیم کرد و پوست‌های اضافه را از آن جدا نمود. علاوه‌بر آن، چنانچه فاصله‌ای بین عضلات ایجاد شده باشد، می‌توان آن‌ها را به هم نزدیک و اتصال میان آن‌ها را برقرار کرد. این کار نتیجه مطلوبی خواهد داشت و باعث می‌شود ایرادات کانال واژن برطرف شوند.
در کنار واژینوپلاستی، عمل‌های جراحی دیگری نیز انجام می‌شوند که بیشتر جنبه زیبایی دارند. به عنوان مثال، لابیاپلاستی یک عمل جراحی است که صرفاً سبب زیباتر شدن اندام می‌شود. این در حالی است که واژینوپلاستی بیشتر بر اصلاح عملکرد اندام تمرکز دارد و در کنار آن، تا حدودی باعث زیبایی نیز می‌شود. در ادامه بیشتر به چگونگی انجام این عمل جراحی می‌پردازیم.

چه زمانی به انجام واژینوپلاستی نیاز است؟
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید درباره هر نوع جراحی بدانید، اندیکاسیون‌ها یا همان کاربردهای آن است. اگر ندانید چه زمانی کاندید انجام یک نوع پروسیجر هستید، نمی‌توانید روش‌های مختلف را به‌درستی به کار بگیرید. مطابق آنچه پیش‌تر گفتیم، اغلب متقاضیان انجام جراحی تنگ کردن واژن، خانم‌هایی هستند که فرزند دارند و فرزند خود را به روش طبیعی به دنیا آورده‌اند. زایمان طبیعی می‌تواند آسیب‌هایی به واژن وارد کند كه عملکرد این اندام را با مشکل مواجه می‌کنند. بنابراین کاندیداهای انجام واژینوپلاستی خانم‌هایی هستند که:
•    زایمان طبیعی آسیب‌های متعددی به واژن آن‌ها وارد کرده و سبب بروز اشکال در عملکرد جنسی آن‌ها شده است. باز شدن بیش از حد کانال واژن گاهی می‌تواند عملکرد جنسی را مختل کند و یا سبب بروز مشکلاتی مثل فیکس نشدن تامپون در کانال واژن شود.
•    به دلیل بروز سرطان و انجام پروسیجرهای درمانی مانند رادیوتراپی و عمل‌های جراحی، مجبور به برداشتن واژن شده‌اند و حالا نیاز به ترمیم و بازسازی آن دارند. این افراد نیز باید با استفاده از جراحی واژینوپلاستی فرم اندام خود را اصلاح کنند.
•    ناهنجاری‌های مادرزادی سبب عدم رشد و تکامل دستگاه تناسلی آن‌ها شده است. این افراد نیز می‌توانند با استفاده از جراحی وضعیت را بهبود ببخشند.

مزایای انجام جراحی تنگ کردن واژن برای خانم‌ها
جراحی تنگ کردن واژن بیش از هر چیز بر عملکرد جنسی تأثیرگذار است. عضلات واژن حالت ارتجاعی دارند و بر اثر روابط جنسی مکرر تغییری در وضعیت آن‌ها ایجاد نمی‌شود؛ اما زایمان طبیعی به سبب آن‌که فشار بیش از حدی به دیواره واژن وارد می‌کند، سبب از هم گسیختن تارهای عضلانی خواهد شد. به همین خاطر باید با کمک یک عمل جراحی، عضلات را دوباره به هم متصل کرد.
این کاری است که در جراحی واژینوپلاستی انجام می‌شود. می‌دانید که باز بودن بیش از حد معمول کانال واژن، می‌تواند منجر به عدم رضایت از رابطه جنسی شود. این موضوع کیفیت رابطه جنسی را کاهش می‌دهد و می‌تواند بر سایر جوانب رابطه نیز تأثیر داشته باشد. اگر با چنین مشکلی مواجه هستید، از بین بردن آن به کمک جراحی تنگ کردن واژن باعث می‌شود لذت بیشتری از رابطه خود ببرید.
از سوی دیگر، افرادی که مشکلات مادرزادی اندام تناسلی دارند نیز می‌توانند با استفاده از این ‌روش، مشکلات خود را رفع کرده و هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکردی آن را بهبود ببخشند. به‌طور کلی مزیت اصلی واژینوپلاستی، بهبود عملکرد است؛ اما می‌تواند به عنوان یک نوع عمل زیبایی نیز کاربرد داشته باشد.



چگونگی انجام عمل تنگ کردن واژن
پیش از آن‌که جراحی تنگ کردن واژن را انجام دهید، خوب است اطلاعاتی درباره چگونگی انجام این عمل جراحی داشته باشید. اگر پس از زایمان قصد انجام عمل تنگ کردن واژن را دارید، پروسه عمل شما به شرح زیر خواهد بود:
•    در ابتدا باید پوست اضافی داخل واژن بریده و برداشته شود. این پوست با چاقوی جراحی جدا شده و دور انداخته می‌شود.
•    قسمت‌های مختلف پوست واژن به یکدیگر بخیه می‌شوند تا پوست کانال، یکدست شود. هرقدر این بخیه‌ها مرتب‌تر زده شوند، نتیجه کار زیباتر خواهد بود.
•    پس از دوختن کانال، باید دهانه واژن نیز به منظور زیبایی بیشتر، تنگ شود. این آخرین مرحله از جراحی واژینوپلاستی است.
درصورتی‌که قصد تنگ کردن کانال را ندارید و بیشتر با هدف رفع مشکلات مادرزادی برای واژینوپلاستی اقدام می‌کنید، حداکثر تلاش جراحان بر این خواهد بود که یک ظاهر طبیعی با عملکرد مطلوب برای شما ایجاد کنند.

مهم‌ترین نکاتی که پس از جراحی تنگ کردن واژن باید در نظر داشته باشید
طبیعتاً جراحی واژینوپلاستی نیز مانند هر جراحی دیگر، دوره نقاهتی دارد که باید طی شود تا به روال عادی زندگی بازگردید. اگر جراح تنگ کردن واژن انتخابی شما حرفه‌ای‌تر باشد، نسبت به نتیجه کار مطمئن‌تر خواهید بود. برخی از نکاتی که باید مدنظر قرار دهید را نام می‌بریم:
•    پس از انجام دادن عمل، به مدت ۶ هفته نباید فعالیت بدنی شدید داشته باشید.
•    برای نخستین ویزیت پس از عمل می‌توانید دوش بگیرید و سپس نزد پزشک بروید.
•    تا سه ماه به هیچ وجه شنا نکنید و به دوچرخه‌سواری نروید.
•    برای این‌که راحت‌تر باشید، روی بالش طبی بنشینید تا فشار وارد نشود.
•    ۲ تا ۳ ماه نباید رابطه جنسی داشته باشید تا ناحیه واژن بهبود پیدا کند.
•    در هفته اول روزی یک بار از کمپرس آب سرد استفاده کنید.

بهترین جراح تنگ کردن واژن در تهران
اگر قصد انجام جراحی تنگ کردن واژن در تهران را دارید، خوب است به بهترین پزشک متخصص تهران مراجعه کنید. دکتر طاهره فروغی فر یکی از موفق‌ترین متخصصان زنان و زایمان در تهران هستند که سال‌ها در این حوزه فعالیت مستمر داشته‌اند و حالا بهترین خدمات را به مراجعین خود ارائه می‌کنند. دکتر فروغی فر فوق تخصص جراحی زیبایی و ترمیمی واژن را دارند و ازاین‌رو، بهترین انتخاب برای انجام عمل‌های زیبایی به‌شمار می‌روند. چنانچه قصد انجام عمل‌های زیبایی را دارید، درنگ نکنید و وارد وب‌سایت دکتر فروغی فر شوید. پروسه نوبت‌دهی و یا آشنایی با خدمات مجموعه دکتر فروغی فر در این وب‌سایت انجام خواهد شد.

نتیجه‌گیری
انجام عمل‌های جراحی تصمیمات مهمی هستند که باید درباره آن‌ها تحقیق شود. چنانچه بدون تحقیق به یک پزشک نامناسب مراجعه کنید، از نتیجه عمل رضایت نخواهید داشت و چه‌بسا مشکلاتی بیشتر از قبل برایتان ایجاد شوند. به همین خاطر، خوب است با متخصص حرفه‌ای و معروفی مثل دکتر فروغی فر آشنا باشید. همین حالا وارد سایت ایشان شوید و نگاهی به خدمات او بیندازید. بدون‌شک دکتر فروغی فر بهترین متخصص زنان و زایمانی است که می‌توانید به او مراجعه کنید. همچنین برای عمل‌های زیبایی واژن نیز ایشان بهترین انتخاب هستند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها