به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۲۳:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۴۷۲۲۵۴

افت تقاضا خودروهای الکتریکی در دنیا

افت تقاضا خودروهای الکتریکی در دنیا
گروه اقتصادی: شرکت خودروسازی لوسید در آمریکا ۶ درصد از نیروی کار خود را تعدیل کرد، این مقدار کاهش نیرو معادل اخراج ۴۰۰ کارمند است. لوسید به عنوان آخرین شرکت خودروساز محصولات الکتریکی اقدام به کاهش نیرو کرده است، چرا که افت تقاضا جهانی برای خرید خودروهای برقی کاهش و شرکت های خودروساز نیز برای ممانعت از زیان نیروی کار را اخراج کردند.

خودروسازان برنامه کنترل هزینه ها را به دلیل رشد تورم و افزایش نرخ بهره های بانکی در دستور کار دارند، از سوی مشتریان حاضر به خرید خودروهای برقی گران نیستند و برنامه جایگزینی آن ها با خودروهای هیبریدی را دنبال می کنند.

پیتر راولینسون مدیرعامل شرکت لوسید در مورد تعدیل نیرو به کارکنان گفته است؛ کاهش نیرو بر عملکرد این شرکت در سطوح مدیریت ارشد، مدیران میانی و خطوط تولید تاثیرات منفی خواهد گذاشت، اما این شرایط سبب افت تولید یا کاهش ساعات کار نخواهد شد.براساس آخرین آمار منتشر شده، شرکت خودروسازی لوسید تا میش از این اخراج در سراسر دنیا ۶ هزار و ۵۰۰ نیروی کار داشته است. ‌

گفتنی است که سهام لوسید بر خلاف سایر خودروسازان با این کاهش نیرو یک درصد افزایش نیز داشته است. شرکت خودروسازی لوسید انتظار دارد با این کاهش نیرو ۲۱ تا ۲۵ میلیون دلار در هزینه های مربوط به تولید صرفه جویی ایجاد کند، براساس گفته مدیران این شرکت صرفه جویی مذکور تا پایان سال میلادی جاری ایجاد خواهد شد.

لوسید ماه گذشته میلادی آماری از حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای تولید خودروهای برقی در زنجیره تامین باتری را اعلام کرد. پس از این اعلام صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی به عنوان سهام دار اصلی این شرکت بودجه مورد نیاز را تامین و توسعه کارخانه های تولید این شرکت در کشور نامبرده را افزایش داد.

لوسید تا سال ۲۰۲۶ با حمایت های مالی عربستان سعودی اقدام به تولید خودروهای برقی مقرون به صرفه اما لوکس خواهد کرد. لوسید تا پایان سال میلادی جاری از محصول شاسی بلند جدید خود رونمایی خواهد کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها