به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۲۳:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۴۷۲۲۶۱

پیش بینی قیمت دلار در روز‌های آینده

پیش بینی قیمت دلار در روز‌های آینده
گروه اقتصادی:  قیمت دلار در هفته گذشته با وجود اخبار نامساعد در خصوص سقوط بالگرد رئیس‌جمهوری، از سوی سیاست‌گذار مدیریت شد و در محدوده‌ای امن باثبات ماند. این اسکناس اکنون در حالی در کانال ۶ و هفت کریدور پنجم نوسان دارد که معامله‌گران، دست بازارساز را برای ثبات فعلی قیمت ارز پر می‌دانند و معتقدند طی هفته اخیر سیاست‌گذار میلیون‌ها دلار روانه بازار ارز کرده است.

به گزارش تجارت نیوز،با این حال، به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، سیاست انقباضی دولت دست بسیاری از فعالان اقتصادی را بسته است. آن‌ها معتقدند عدم چرخش پول و نقدینگی در کشور یکی از عوامل مهم حرکتی دلار است که با برنامه‌ریزی و به صورت هدفمند از سوی بانک مرکزی دنبال می‌شود.
 
روند قیمت دلار نزولی است
در همین راستا، برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی با اشاره به روند اصلاحی دلار در هفته‌های گذشته به تجارت نیوز گفت: «بازار ارز تحت تاثیر رخداد‌های هفته گذشته برای ساعاتی به سمت کریدور هفتم جهش داشت، اما دوباره به بازه کانال‌های هفت و هشت کریدور پنجم برگشت و در همین محدوده نوسان داشت.»

او به ددلاین زمانی فعلی به عنوان کف سالانه دلار اشاره کرد و افزود: «اکنون وارد خرداد شده‌ایم و بر اساس تجربه سال‌های گذشته در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر، دلار کف سالانه خود را تشکیل می‌دهد و ما در این بازه قرار داریم.»

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه روند قیمت دلار نزولی است خاطرنشان کرد: «تحت تاثیر آرامش سیاسی در منطقه، دلار وارد روند نزولی شد. فاز کاهشی دلار موید دست باز بازارساز و حجم تزریق‌های بسیار قوی است.»

او ادامه داد: «بازارساز در هاب‌های منطقه‌ای بسیار قوی عمل می‌کند و تزریق‌های سنگین دارد. هرچند به اعتقاد من این اقدام اشتباه است، اما بازارساز نشان داده به لحاظ تزریق دست پر است. علاوه برآن، معمولاً در ماه‌های اردیبهشت تا اوایل تیرماه، تقاضا برای دلار کم می‌شود؛ بنابراین کم شدن تقاضا و قوی شدن طرف عرضه باعث شکل‌گیری روند نزولی شده است.»

حق‌شناس خاطرنشان کرد: «فعلاً نمی‌توان گفت کف قیمت دلار که کانال هشتم از کریدور پنجم بود از دست رفته است؛ اما اگر این کف را ازدست‌رفته در نظر بگیریم، دلار می‌تواند تا بازه کانال‌های چهار و پنج کریدور پنجم نیز عقب‌نشینی قیمت داشته باشد.»
برچسب ها: قیمت دلار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها