به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۲۳:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۷۲۲۶۳

آمادگی بیت کوین برای صعود به ۱۰۰ هزار دلار

آمادگی بیت کوین برای صعود به ۱۰۰ هزار دلار
گروه اقتصادی: در معاملات امروز بیت کوین در حالی در سطح ۶۷ هزار و ۵۳۰ دلاری در حال معامله است که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته افتی نزدیک به ۳ درصدی داشته است. به اعتقاد تحلیلگران تکنیکال اگر بیت‌‎کوین سطح حمایتی ۶۷ هزار دلاری را از دست به دهد احتمالا تا ۶۴ هزار دلار سقوط خواهد کرد.

به گزارش اکو ایران، بر اساس تحلیل‌های کریپتوکوانت، کاهش شاخص پوئل بعد از رویداد هاوینگ بیت‌کوین پیامد‌های قابل توجهی برای بازار داشته است.بیت‌کوین تقریبا هر چهارسال وارد فرایند هاوینگ می‌شود که طی آن پاداش استخراج هر بلوک آن نصف شده و درآمد ماینر‌ها به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می‌گیرد؛ بنابراین درآمد روزانه ماینر‌ها افت چشمگیری پیدا می‌‎کند مگر اینکه قیمت بیت‌کوین با رشدی چشمگیر این افت را جبران کند.

شاخص پوئل که نسبت درآمد روزانه و متوسط درآمد ۳۶۵ روزه را اندازه می‌گیرد بعد از فرایند هاوینگ افت شدیدی می‌کند. این موضوع به خاطر تاخیر در تعدیل میانگین متحرک بلندمدت با نرخ پاداش استخراج جدید است.کاهش درآمد روزانه ماینرها، فرایند استخراج را به شدت کم سود میکند و تنها راهکار آن افزایش قیمت بیت‌کوین است. محدوده شاخص پوئل نشان‌دهنده یک تخفیف قیمتی است و به این معناست که شبکه احتمالا در قیمت‌هایی پایین‌تر از ارزش حقیقی خود در حال معامله است.

 علاوه بر این، کاهش عرضه بیت‌کوین‌های جدید می‌تواند به طور بالقوه قیمت‌ها را افزایشی کند به ویژه اگر تقاضا همچنان در حال صعود باشد. سرمایه‌گذاران ممکن است این افت شاخص پوئل را سیگنالی برای این موضوع تفسیر کنند که بازار در حال سازگاری خود با فاز جدید قحطی است و احتمالا برای یک صعود جدید آماده می‌شود.

در نتیجه، این پدیده می‌تواند نشان‌دهنده دوره‌ای از تعدیل در بخش استخراج باشد که بر پویایی عرضه و تقاضای بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد و به طور بالقوه پیش‌بینی‌کننده تغییرات قیمت قابل توجه در آینده است.

اگرچه قیمت بیت کوین در اوایل این هفته به ۷۲ هزار دلار افزایش یافت، اما هنور از مرحله تجمیع بیت کوین خارج نشده‌ایم. با توجه به روند‌های تاریخی و رفتار پس از هاوینگ بیت کوین، هنوز چند هفته دیگر طول می‌کشد تا بیت کوین شکوفا و وارد منطقه کشف قیمت شود.زمانی که این اتفاق بیفتد، قیمت بیت کوین احتمالا تا پایان سال جاری به ۱۰۰ هزار دلار افزایش خواهد یافت.
برچسب ها: بیت کوین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها