به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۰۸:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۴۷۲۳۰۴

آخرین مهلت ثبت‌نام خودروهای برقی

آخرین مهلت ثبت‌نام خودروهای برقی
گروه اقتصادی: برای متقاضیان خودروهای برقی وارداتی که از روز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت ماه) تا روز چهارشنبه (دوم خرداد ماه) نسبت به افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه ۱۰۰ میلیون تومانی در این حساب اقدام کرده‌اند، از عصر روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ماه) تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه امشب (شنبه پنجم خرداد ماه) این امکان فراهم بود که از میان هفت مدل خودروی برقی وارداتی عرضه شده در این مرحله، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.
 
 
در این دور از عرضه خودروهای برقی وارداتی دو خودرو دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و پنج خودرو دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.البته تاکید می‌شود که قیمت‌های اعلامی (قطعی و علی‌الحساب) در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونیِ پس از ترخیص همچون بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و... به قیمت‌ها اضافه می‌شود.

همانطور که اشاره شد، صرفاً تا پایان امشب (شنبه) مهلت برای ثبت یک اولویت از هفت خودروی عرضه شده برای متقاضیان وجود دارد و طبق تاکید مدیر سامانه فروش یکپارچه خودروها و همچنین رئیس سازمان توسعه تجارت، با توجه به استقبال خوبی که از فروش خودروهای برقی طی این دوره‌ عرضه صورت گرفته، مهلت ثبت‌نام تمدید نخواهد شد.
 
پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، فرآیند پایش ثبت‌نام کنندگان انجام و نتایج تخصیص افراد بر اساس ظرفیت موجود، مشخص خواهد شد؛ پس از اعلام نتایج، پیامک واریز از سوی شرکت‌ها برای منتخبان ارسال شده و پس از آن، مشتریان ظرف پنج روز فرصت دارند تا وجه مورد نظر را به حساب شرکت واردکننده واریز کنند؛ عدم واریز وجه طی مدت تعیین شده، پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه حذف می‌شود.

لازم به تاکید است که وجه مسدود شده در حساب وکالتی جهت ثبت‌نام اولیه، بایستی تا زمان اعلام نتایج قطعی و بارگذاری وضعیت تخصیص در پروفایل ثبت‌نام‌کنندگان، در حساب مذکور مسدود باقی بماند؛ برداشت وجه از این حساب به منزله ابطال ثبت‌نام تلقی خواهد شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: خودرو برقی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها