به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۰۶:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۴۷۲۳۲۸

کانادا ورود دانشجویان بین المللی را باز هم محدودتر خواهد کرد

گروه گردشگری: کانادا قصد دارد ورود دانشجویان بین المللی را برای کاهش هزینه زندگی در این کشور محدودتر کند. در این خبر این موضوع را به طور کامل توضیح داده ایم.
کانادا ورود دانشجویان بین المللی را باز هم محدودتر خواهد کرد
در سال‌های اخیر محدودیت‌ها و قوانین مربوط به ورود دانشجویان به کانادا به یک موضوع مهم تبدیل شده است. به‌تازگی نیز قانون جدیدی برای محدودیت ورود دانشجویان بین‌المللی به این کشور در حال اجرا است که کار را برای دانشجویان سخت‌تر می‌کند. در این مطلب، قصد داریم که قانون جدید محدود شدن ورود دانشجویان به کانادا را مورد بررسی قرار دهیم و به موضوع راهکارهای افزایش شانس اخذ ویزای تحصیلی این کشور بپردازیم.

قانون جدید و محدود شدن ورود دانشجویان به کانادا
تا پیش از این‌ها، کم‌وبیش محدودیت‌هایی برای ورود دانشجویان بین‌المللی به کانادا وجود داشت. با توجه به این محدودیت‌ها، متقاضیان ورود به کانادا باید تلاش بیشتری می‌کردند تا بتوانند شانس اخذ پذیرش خود را افزایش دهند. اما به‌تازگی قانون جدیدی در این کشور در حال اجرا است که ورود دانشجویان بین‌المللی به کانادا را محدودتر از قبل می‌کند. طبق گفته سازمان مهاجرت و دولت کانادا، هدف از اجرای این قانون جلوگیری از بحران قیمت مسکن و ملک در کانادا است. درواقع طبق آمارها، ورود دانشجویان بین‌المللی به کانادا منجر به تغییرات بسیاری در قیمت مسکن شده است و ممکن است به اقتصاد کانادا ضربه بزرگی بزند.
همه ما کانادا را به یک کشور مهاجرپذیر می‌شناسیم که بسیاری از افراد برای کار و تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. اما طبق قانون جدید محدود شدن ورود دانشجویان به کانادا، محدودیتی دوساله برای ارائه ویزا به دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود. در سال‌های 2024 و 2025، تمامی استان‌های کانادا ملزم به کاهش جمعیت دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی به 35 درصد، یعنی 210.000 دانشجوی کم‌تر هستند. البته توجه داشته باشید که این قانون فقط مربوط به تحصیل در مدارس این کشور و مقطع کارشناسی است و شامل حال متقاضیان دوره کارشناسی ارشد و دکترا نمی‌شود.

نظر وزیر مهاجرت کانادا درباره این قانون

مارک میلر وزیر مهاجرت کانادا

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا اخیرا یک سخنرانی درباره قانون محدود شدن ورود دانشجویان به کانادا داشته است. در این سخنرانی، مارک میلر از گسترش کالج‌های خصوصی کهنه در سراسر کانادا انتقاد کرده است. همچنین از صحبت‌های میلر می‌توان متوجه شد که با سیاست‌های مهاجرتی اخیر کانادا موافق است و محدود شدن ورود دانشجویان به این کشور را قانونی صحیح می‌داند. دانشجویان خارجی منبع درآمدی پرسود برای کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا هستند، چراکه برخلاف دانش‌آموزان و دانشجویان داخلی، شهریه آن‌ها توسط استان‌ها تنظیم نشده است.
میلر در این رابطه اشاره کرد که مدارس کانادا تبدیل به کارخانه‌هایی شده‌اند که به‌سرعت به دانشجویان بین‌المللی مدرک می‌دهند. با توجه به سخنان میلر، می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده نه‌چندان دور، قوانین جدیدی برای هزینه‌های تحصیل دانشجویان بین‌المللی نیز وضع شود. طبق این قوانین، شرایط اخذ اقامت دائم کانادا تغییر می‌کند و فارغ‌التحصیلان این کشور، سخت‌تر می‌توانند مجوز کار دریافت کنند.

نظر بانک مرکزی کانادا درباره قانون جدید
در این بین، بانک مرکزی کانادا نیز درباره مجدود شدن ورود دانشجویان به کانادا صحبت کرده است. آقای تیف مکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا در هفته‌های گذشته گفت: «مهاجرت یکی از مواردی است که باعث تورم در حوزه مسکن می‌شود». طبق این صحبت، می‌توان نتیجه گرفت که یکی از اصلی‌ترین دلایل برای محدود کردن ورود دانشجویان بین‌المللی به کانادا، جلوگیری از تغییرات پی‌درپی قیمت مسکن در این کشور است.
به‌تازگی یک نظرسنجی در موسسه Environics در ماه سپتامبر انجام شد که در ان، چهل و چهار درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که مهاجرت به کانادا بسیار زیادی شده است. نتایج این نظرسنجی، بالاترین سطح مخالفت مردم با مهاجرت از اواخر دهه 1990 است. از بین کسانی که با مهاجرت افراد مختلف به کانادا مخالفت کردند، 38 درصد گفتند که دلیل این مخالفت، نقش گسترده مهاجران در افزایش قیمت ملک در کشور کانادا است.

نظر متخصصین املاک راجع به این قانون
ژیل دورانتون، استاد املاک در مدرسه وارتون کانادا طی یک سخنرانی در دانشگاه پنسیلوانیا در این باره گفت: «به دلیل قوانین منطقه‌ای و محدودیت‌های کاربری زمین، کانادا نتوانسته است خانه‌های کافی در شهرهای مهاجرپذیر و پرجمعیت بسازد».
در ماه ژوئن 2023، جمعیت کانادا به 40 میلیون نفر رسید؛ این در حالی بود  که یک دهه قبل، یعنی حوالی سال 2012 تا 2013، جمعیت کانادا حدود 35 میلیون نفر بود. در سال 2022 حدود 1.1 میلیون ساکن جدید در کانادا وجود داشت که توسط هداف مهاجرتی نخست وزیر کانادا، آقای جاستین ترودو جذب شده بودند. دولت او، قصد دارد تا سال 2025 حدود 500.000 مقیم دائم بپذیرد؛ رقمی که به طور پیوسته از سال 2015 که 272.000 نفر بود در حال افزایش هست.

کانادا همواره به دنبال جذب مهاجران ماهر و حرفه‌ای بوده، اما جمعیت دانشجویان بین‌المللی در دهه گذشته بیش‌ازاندازه افزایش پیدا کرده است. به‌طوری که در پایان سال 2015 حدود 219.000 نفر دارنده مجوز تحصیل در کانادا بودند. در حالی که این رقم در پایان سال 2023 به بیش از 579.000 نفر افزایش پیدا کرد. این مسئله باعث شد تا تعداد خانه‌های خصوصی از سال 2016 تا 2021 حدود 5.7 درصد رشد داشته باشند و قیمت مسکن دستخوش تغییرات گسترده‌ای شود.
بر اساس گزارش انجمن املاک کانادا، تقاضای بالای دانشجویان، میانگین قیمت مسکن را به 657.000 دلار کانادا (487.000 دلار امریکا) در پایان سال 2023 رسانده است. میانگین قیمت خانه در تورنتو و ونکوور نیز بالای یک میلیون دلار کانادا می‌باشد. در همین راستا، استاندار اتاوا به‌تازگی اعلام کرد که ممنوعیت خرید خانه‌های خارجی را تا سال 2027 تمدید می‌کند.

اظهارات دولت فدرال در خصوص محدودیت ورود دانشجویان بین‌المللی به کانادا
دولت فدرال کانادا به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد در دهه آینده، تعداد مسکن را تا 450.000 افزایش دهد. اما با توجه به اینکه کشور قصد دارد تا سال 2025 سالانه فقط 500.000 ساکن دائم بپذیرد، موجود مسکن جدید و کاهش دانشجویان بین‌المللی ممکن است کفاف قیمت اجاره کافی را ندهد.
رئیس بانک مرکزی کانادا در این باره گفت:«سیاست‌هایی که توسط دولت فدرال کانادا اعلام شد، این فشار را کاهش می‌دهد، اما ما خواهیم دید که آن‌ها در عمل چگونه خواهند بود». درست است که محدودیت ورود دانشجویان به کانادا می‌تواند تورم مسکن را کاهش دهد، اما حضور دانشجویان بین‌المللی در کانادا، به گسترش صنایع توریسم و درآمد دولت در بخش‌های مختلف کمک بسیاری می‌کرد. به هر حال باید ببینیم که این قانون به چه شکلی پیش می‌رود و چه تاثیری بر آینده کانادا خواهد داشت.

افزایش شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا

افزایش شانس ویزای تحصیلی کانادا

با توجه به قانون جدید کانادا و محدود شدن ورود دانشجویان بین‌المللی به این کشور، مهم است که تمامی قوانین مربوط به پذیرش در کانادا را رعایت کنید تا شانس شما در این زمینه بیشتر شود. برای افزایش شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

•    مراجعه به موسسه‌های مهاجرتی: استفاده از خدمات مشاوره از موسسات مهاجرتی معتبر مانند موسسه مهاجرتی بینا می‌تواند به شما در افزایش شانس اخذ ویزای تحصیلی کمک کند. مشاوران مهاجرتی از فرآیند و مراحل اخذ ویزا آگاه هستند و می‌توانند شما را راهنمایی کنند.
•    اثبات Home Tie: متقاضیان تحصیل در کانادا باید به بهترین شکل ممکن ثابت کنند که بعد از تحصیل به کشور خود باز خواهند گشت. برای این منظور وجود اعضای خانواده درجه یک در ایران، داشتن املاک متعدد در ایران و موارد مشابه بسیار کمک کننده است.
•    آغاز فرآیند در زمان مناسب: برنامه‌ریزی و شروع فرآیند اخذ ویزا در زمان مناسب نیز بسیار مهم است.

جمع بندی
در این خبر در خصوص محدود شدن صدور ویزای تحصیلی کانادا توضیح دادیم. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید پیشنهاد می‌کنیم با شرکت‌های مهاجرتی معتبر مشورت کنید.
منبع خبر: Financial Times
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها