به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۱۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۴۷۲۳۸۵

جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ برگزیدگانش را شناخت

جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ برگزیدگانش را شناخت
گروه فرهنگی:مراسم اختتامیه جشنواره کن هفتاد و هفتم برگزار شد و برگزیدگان بخش رقابتی معرفی شدند. به گزارش برنا،جوایز نوعی نگاه، جایزه جدید مخاطبان، دو هفته کارگردان و رشته‌های هفته منتقدان اوایل این هفته اعلام شدند.
 
اسامی برگزیدگان بخش رقابتی جشنواره هفتاد و هفتم کن، به شرح زیر است:
تقدیرنامه بخش کوتاه
فیلم «بابا برای یک لحظه» ساخته دانیل سوارس 

نخل طلای بهترین فیلم کوتاه 
«مردی که نمی توانست ساکت بماند» ساخته نبوژا اسلیپسویچ 

دوربین طلایی بهترین فیلم اول جشنواره
«آرمان» ساخته هالفدان اولمان توندل محصول نروژ/هلند/آلمان/سوئد

جایزه بهترین فیلمنامه 
کورالی فارجیت برای کارگردانی فیلم «ماده» 

جایزه بهترین بازیگر زن
گروه بازیگران زن فیلم «امیلیا پرز» ساخته ژاک اودیار 

جایزه بهترین بازیگر مرد
جسی پلمونس برای بازی در فیلم «انواع مهربانی» ساخته یورگوس لانتیموس 

جایزه بهترین کارگردانی
میگوئل گومز برای فیلم «گرند تور» 

جایزه هیات داوران
فیلم «امیلیا پرز» ساخته ژاک اودیار 

جایزه هیات داوران
«امیلیا پرز» به کارگردانی ژاک اودیار

جایزه بزرگ هیات داوران
فیلم «همه آنچه که به عنوان نور تصور می کنیم» ساخته خانم پایال کاپادیا 

نخل طلا
فیلم « آنورا» به کارگردانی «شان بیکر» 
فیلم سینمایی «آنورا» داستان یک جوان اهل بروکلین است که وقتی با پسر یک الیگارشی آشنا می‌شود و به طور ناگهانی با او ازدواج می‌کند، شانس خود را شبیه داستان سیندرلا پیدا می‌داند، اما وقتی خبر ازدواج او به روسیه می‌رسد خیالات او با رو به نابودی می‌رود چراکه والدینش برای لغو ازدواج راهی نیویورک می‌شوند.

 مایکی مدیسون در نقش «آنورا» و یوری بوریسوف در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.لازم به ذکر است که نخل طلای افتخاری این دوره از جشنواره کن، به جرج لوکاس؛ فیلمساز و تهیه کننده مشهور آمریکایی داده شد. لوکاس با آثاری مثل «گرافیتی آمریکایی» و «THX 1138»‌ معرفی شد اما این فیلم «جنگ ستارگان» بود که او را به یکی از مهمترین چهره های تاریخ سینما بدل کرد و موجی از آثار بلاک باستری را از دهه هشتاد به این سو ایجاد کرد.

فرانسیس فورد کاپولا هم که با «مگالوپولیس» در بخش مسابقه حضور داشت،  به دیدار دوست قدیمی خود آمد. لوکاس و کاپولا در دهه هفتاد میلادی استویوی آمریکن زئوتروپ را تاسیس کردند و عملا لوکاس کار خود در سینما را با دستیاری کاپولا آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، جشنواره فیلم کن در دوره هفتاد و هفتم نیز  در بخش‌های رقابتی (اصلی)، غیررقابتی (موازی)، دوهفته کارگردانان، هفته منتقدان بین‌الملل، مارشه دو فیلم (بازار فیلم کن)، شورت فیلم کرنر (بازار مخصوص فیلم‌های کوتاه)، مستر کلاس و بزرگداشت در کاخ‌های جشنواره و کنگره‌ها برگزار شد.

لیلی گلادستون، اوا گرین، عمر سی، ابرو سیلان، نادین لبکی، خوان آنتونیو بایونا، پیرفرانچسکو فاوینو، هیروکازو کورئیدا اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره را تشکیل می‌دادند و گرتا گرویک؛ کارگردان آمریکایی نیز ریاست هیات داوران این دوره را بر عهده داشت.
برچسب ها: جشنواره کن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها