به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۴۷۲۳۸۶

طلا و سکه گران می‌شود یا ارزان

طلا و سکه گران می‌شود یا ارزان
گروه اقتصادی:رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلا در بازار به ثبات نسبی رسیده و با توجه به اصلاحاتی که در سامانه جامع تجارت صورت گرفته است مردم می‌توانند با آرامش نسبت به خرید طلا اقدام کنند.
 
به گزارش خبرآنلاین،نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر نقره و سکه تهران ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور، امیرعبداللهیان، هیئت همراه و پرسنل پرواز، گفت: اعضای صنف طلا و جواهر و سکه در مورد برخی از قوانین مالیاتی اعتراض داشتند، البته این اعتراض تنها به دلیل افزایش مالیات ها نبوده و مهم‌ترین خواسته ما اصلاحات در ضرایب مالیاتی است.
 
 

وی افزود: اما موضوع اصلی اعتراض صنف متبوع ما، اجرایی شدن سامانه جامع تجارت بدون اصلاحات مورد نظر طلاسازان و طلافروشان بود و جلسات متعددی نیز طی دو هفته گذشته با مسئولین ذیربط داشته‌ایم که خروجی آن اصلاحاتی نسبت به ثبت سرمایه و ثبت آنی بوده است.

پیگیر مطالبات خود از طریق اتاق اصناف هستیم
رئیس اتحادیه طلا و جواهر، نقره و سکه تهران، گفت: گرچه هنوز نیاز به اصلاحات بیشتری است اما کسبه بازار از روز شهادت رئیس جمهور با احساس همدردی نسبت به این اتفاق تلخ و اعلام اتحادیه نسبت به بازگشایی واحدهای صنفی‌شان اقدام کردند؛ بدین ترتیب بازار طلا به صورت رسمی بازگشایی شده و واحدهای صنفی مشغول انجام فعالیت اقتصادی خود هستند.

بذرافشان ادامه داد: جلسات ما با کارگروه تخصصی از طریق اتاق اصناف تهران به جهت ادامه پیگیری‌ها و مطالبات صنفی و اصلاحاتی که این سامانه نیاز دارد به طور مرتب برگزار می‌شود.وی تاکید کرد: اجرائی شدن این سامانه بدون اصلاحات برای صنعت طلا و جواهر می‌تواند آسیب‌های جدی به همراه داشته باشد.

اصلاحیه سامانه جامع تجارت به تصویب رسید
رئیس اتحادیه طلا و جواهر نقره و سکه تهران با اشاره به اینکه مشکلاتی که اجرایی شدن این سامانه برای حوزه صنعت ما به وجود آورده از طریق کارگروه تخصصی طلا جواهر و نقره و سکه اتاق اصناف تهران رفع خواهد شد، گفت:متاسفانه این سامانه باعث شده که یک شرایط بحرانی و رکود در حوزه صنعت ما به وجود آمده و به جرات می‌توان گفت ۱۰ درصد هم از ابتدای سال تولید نداشته‌ایم.

بذرافشان در ادامه گفت: با توجه به شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و گذشت دو ماه از ابتدای سال، امیدواریم که با رویکرد مسئولین نسبت به این سامانه به سمت و سوی شرایط مطلوب برای حوزه صنعت طلا و جواهر، سکه و نقره برویم.او اضافه کرد: اصلاحیه سامانه جامع تجارت که به تصویب رسید در مورد سرمایه و ثبت آنی بود البته کماکان نیاز به اصلاحات بیشتری نیز هست و پیشنهاد ما تعلیق شش ماهه برای این قانون و کاربردی شدن آن است.

ثبات نسبی نرخ طلا
رئیس اتحادیه طلا و جواهر نقره و سکه تهران با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده هر زمان که نسبت به خرید طلا اقدام شود، این سرمایه‌گذاری بسیار امن و تضمینی بوده است گفت: قیمت‌ها نسبت به یک ماه گذشته که در اوج قرار داشتند و نسبت به عرف بازار جهانی افزایشی شده است و طبق تحلیلی که تحلیلگران بازارهای جهانی از این حوزه ارائه داده اند تا پایان سال میلادی شاهد افزایش نرخ طلا خواهیم بود، اما درحال حاضر کاهش نسبی و یا ثبات خوبی را در بازار شاهدیم.

بذرافشان ادامه داد: احتمال کاهش قیمت با توجه به شرایط انس جهانی، بازار و ... کم است، اما با افزایش قیمت جهانی در دراز مدت، بازارهای داخلی نیز طبیعتا به این مسئله واکنش نشان خواهند داد.وی در پایان گفت: قیمت‌ها دارای ثبات نسبی شده اند و مردم می‌توانند به راحتی نسبت به خرید مصنوعات طلا و سکه اقدام کنند.
برچسب ها: سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها