به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۱۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۴۷۲۴۰۴

سرنوشت عجیب قتل هولناک با قیچی آرایشگری

سرنوشت عجیب قتل هولناک با قیچی آرایشگری
گروه حوادث: شاگرد آرایشگاه و دوستش که در جریان درگیری با جوان دیگری او را با ضربه قیچی و چاقو به قتل رسانده بودند ۴سال پس از این حادثه از سوی اولیای دم مقتول بخشیده شدند.

به گزارش همشهری ،شامگاه یکی از روزهای تیرماه سال99 به پلیس بندرعباس خبر رسید که پسر جوانی که به‌شدت دچار جراحت و خونریزی شده بود، پس از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داده است. آنطور که نزدیکان این جوان می‌گفتند او در یک درگیری مجروح شده بود. دقایقی از این حادثه می‌گذشت که مأموران خود را به محل درگیری رساندند و تحقیقات خود را در این‌باره آغاز کردند. شواهد نشان می‌داد مقتول با 2پسر جوان که یکی از آنها شاگرد آرایشگر بود درگیر شده بود و آنها دو نفری وی را مجروح کرده‌اند. هرچند 2متهم از محل درگیری فرار کرده بودند، اما چند ساعت بعد هر دو نفر دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

اعتراف به جنایت
2پسر جوان وقتی تحت بازجویی قرار گرفتند به قتل اعتراف کردند اما مدعی شدند که نیتی برای قتل نداشته‌اند و چون مقتول مزاحم آنها شده بود فقط قصد داشتند که او را از آنجا دور کنند. نخستین متهم که شاگرد آرایشگاه است درباره حادثه گفت: مقتول اهل همان محله است. او چند مرتبه با من درگیر شده بود و دل خوشی از یکدیگر نداشتیم. همه او را می‌شناختند و دائم با همه درگیر می‌شد. او ادامه داد: آن روز معلوم بود که او حالت طبیعی ندارد. مدام فریاد می‌کشید و وارد آرایشگاه شده بود که من او را بیرون کردم. او باز هم فریاد می‌کشید که دوستم از راه رسید و در حمایت از من با او درگیر شد. کشمکش بالا گرفت و من با قیچی آرایشگری و دوستم با چاقو به او ضربه زدیم و او مجروح شد و روی زمین افتاد. ما فرار کردیم و بعد فهمیدیم که او جانش را از دست داده است. دومین متهم نیز اعترافاتی مشابه دوستش داشت و در این شرایط بود که پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان هرمزگان فرستاده شد.

درخواست اشد مجازات
مدتی از وقوع قتل می‌گذشت که نخستین جلسه محاکمه متهمان برگزار شد. در این جلسه پدر و مادر مقتول به‌عنوان اولیای دم در جایگاه ایستادند و برای عاملان جنایت درخواست اشد مجازات کردند. آنها گفتند چون متهمان 2نفری و به شکلی ناجوانمردانه مرتکب قتل شده‌اند باید به اشد مجازات برسند. در ادامه 2متهم به دفاع از خود پرداختند و گفتند ناخواسته مرتکب قتل شده‌اند و تقاضای عفو و بخشش دارند، اما در پایان این جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و از آنجا که ضربات هر دو متهم مرگبار تشخیص دادند و شده بود، هر 2نفر را در قتل گناهکار تشخیص دادند و هر دو را به قصاص محکوم و اولیای دم را موظف کردند درصورت تمایل به اجرای حکم قصاص تفاضل دیه محکومان را پرداخت کنند.

بخشش؛ ۴سال بعد از جنایت
مدتی از صدور حکم دادگاه می‌گذشت که این رأی در دیوان عالی کشور نیز مهر تأیید خورد و همه‌‌چیز برای اجرای حکم مهیا شد. در این شرایط تنها راه نجات 2 محکوم به قصاص جلب رضایت اولیای دم بود. خانواده 2 محکوم بارها تلاش کردند تا رضایت پدر و مادر مقتول را جلب کنند اما آنها حاضر به گذشت نبودند و اعلام کردند حاضرند برای اجرای حکم تفاضل دیه را نیز پرداخت کنند.

با وجود این تلاش‌ها در این زمینه ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل مسئولان واحد صلح و سازش دادگستری هرمزگان در جلسه‌ای که با حضور اولیای دم تشکیل دادند موفق به جلب رضایت آنها شدند. در این جلسه قاضی الهام پوردهقان فراشاه، مسئول واحد اجرای احکام دادگستری و کاظم شاهرخ نیا، از اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس به گفت‌وگو با اولیای دم پرداختند و سرانجام آنها حاضر به بخشش شدند تا پرونده جنایت با قیچی آرایشگری برای محکومان پایان خوشی داشته باشد.براساس این گزارش قرار است به‌زودی محکومان به لحاظ جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه شوند.‌
برچسب ها: قتل حوادث
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها