به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۱۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۴۷۲۴۲۵

هیچ موضوعی واجب‌تر از معیشت نیست

هیچ موضوعی واجب‌تر از معیشت نیست
گروه اقتصادی:دبیر حزب اسلامی کار استان مرکزی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی با ۷۰ درصد تورم واقعی هیچ موضوعی واجب‌تر از معیشت نیست، گفت: در راستای بهبود معیشت توجه به تولیدات داخلی امری واجب است. لذا هنگامی می‌توانیم معیشت را بهبود بخشیم که کارگران با امنیت خاطر و امنیت شغلی، فضایی برای فعالیت داشته باشند. پیرو همین موضوع، کمک بزرگی به معیشت و سطح درآمد کارگران خواهد شد و تأمین معیشت از حالت شعاری خارج می‌شود و با عمل محقق خواهد شد.
 
به گزارش ایلنا، مجید عینی افزود: اجاره منزل مسکونی، تأمین مخارج زندگی، نبود امنیت شغلی، تأمین دارو، بیمه بازنشستگی، بیمه کارگران ساختمانی و… از مهمترین مشکلات کارگران است. چرا مسئولان به اصل ۴۳ قانون اساسی نگاهی نمی‌اندازند؟ به جای تصویب بودجه برای نهادهای ناکارآمد، بهتر است ایجاد شغل کنند. سوال مهم این است که چرا در شورای عالی کار اجازه توضیح دادن به نماینده کارگران را نداده‌اند؟ اگر به نماینده کارگران اجازه توضیح داده می‌شد، می‌توانستند به صراحت از حق و حقوق کارگران دفاع کنند. متأسفانه در اعلام دستمزد کارگران، شرکای اجتماعی دیده نمی‌شوند.

وی ادامه داد: سئوال دیگر این است که چرا هر زمان کم می‌آورند، از صندوق تأمین اجتماعی هزینه می‌کنند؟ در صورتی که صندوق تأمین اجتماعی پس‌انداز کارگران محسوب می‌شود و بانک دولتی به حساب نمی‌آید تا دولت از آن برداشت کند. سئوال دیگر اینکه چرا صندوق‌های بازنشستگی در حال ورشکستگی هستند؟ به دلیل مواردی از جمله ایجاد نکردن شغل و همچنین برداشت‌های نامتعارف و بی‌رویه از صندوق‌های بازنشستگی، عوامل اصلی کمبود منابع این صندوق‌ها است.

دبیر حزب اسلامی کار استان مرکزی اظهار داشت: قرارداد کار موقت دستاویز کارفرمایان شده است تا به کارگر ظلم شود و در این میان کسی پاسخگو نیست. اصلاح برخی از مواد قوانین کار و تأمین اجتماعی بین ۲ نهاد مجلس و دولت سرگردان است و دود آن به چشم کارگران می‌رود. از همه مهمتر اینکه ماده ۲۷ کمیته انضباطی کارگران را از بین برده‌اند و این ماده قانونی دور زده‌اند.

عینی تصریح کرد: متأسفانه حقوق کارگران زیر خط فقر است. در این میان می‌خواهند با کاهش ساعت کار، این میزان حقوق بسیار اندک آن را نیز کاهش دهند وبه قول خودشان، متناسب‌سازی کنند. در حقوق بازنشستگان متناسب‌سازی انجام نداده‌اند، در موضوع کارگران نیز با نگاه نکردن به تورم واقعی وعدم انجام فرایند متناسب‌سازی که با کاهش میزان حقوق این قشر مواجه می‌شود، در حق آن‌ها ظلم روا داشته‌اند.

وی بیان داشت: سال‌های بسیاری از مشکلات گفته‌ایم اما گوش شنوایی وجود ندارد، تنها به این علت که به صلاح واردکنندگان کالا نبوده است. به این دلیل که اگر کالای ایرانی تولید شود دست واسطه قطع شده و حق دلالی کسر می‌شود. بنابراین منافع واردکنندگان به مخاطره می‌افتد و به همین علت اجازه فعالیت به واحدهای تولیدی داده نمی‌شود. تنها در دولت ریاست جمهوری حجت‌الاسلام شهید ابراهیم رئیسی به صنایع و تولیدات داخلی اندکی توجه شده است و جای دارد از ایشان تشکر شود.

دبیر حزب اسلامی کار استان مرکزی تأکید کرد: کارگران از شریف‌ترین طبقه اجتماع هستند، چرخش دست و بازوی آن‌ها باعث چرخش زندگی می‌شود، کارگران پیشگامان حیات بدیع هستند. در کشور اسلامی ایران که بایستی عدالت موج بزند اما اینگونه نیست، تنها در مواقعی که نیاز به حمایت جامعه کارگری هستند، به این قشر توجه بیشتری می‌شود و در چنین برهه‌های زمانی یادی از کارگران می‌کنند.
برچسب ها: کارگران معیشت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها