به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۱۹:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۴۷۲۶۳۵

افزایش نرخ سکته مغزی در بین جوانان

افزایش نرخ سکته مغزی در بین جوانان
گروه علمی:داده های جدید نشان می دهد میزان سکته مغزی در آمریکایی های زیر ۶۵ سال بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲ حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.به گزارش مدیسن نت، این موضوع حتی در میان جوانان نیز صادق بود: محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده دریافتند که میزان سکته مغزی در میان افراد ۱۸ تا ۴۴ ساله در طول دوره مطالعه ۱۴.۶ درصد افزایش یافته است.
 
مشخص نیست که چرا نرخ سکته مغزی به شدت افزایش یافته است، اما افزایش نرخ چاقی و فشار خون بالا احتمالاً عواملی هستند که در این امر نقش دارند.«یوی فوجی»، سرپرست تیم تحقیق از بخش پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سکته مغزی، گفت: «دلیل دیگر می‌تواند این باشد که مردم اکنون در تشخیص علائم سکته مغزی بهتر هستند.»

او گفت: «شناخت بهتر علائم و نشانه‌های سکته مغزی ممکن است به طور بالقوه به افزایش شیوع سکته مغزی کمک کند، زیرا درمان زودهنگام سکته مغزی به بهبود نتایج کمک می‌کند و بازماندگان بیشتری را بهبود می بخشد.»
سکته مغزی همچنان پنجمین علت مرگ و میر در ایالات متحده است. طبق گزارش مؤسسه ملی بهداشت، سالانه ۷۹۵۰۰۰ آمریکایی دچار سکته مغزی می‌شوند و حدود ۱۳۷۰۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

در گزارش جدید، گروه فوجی داده‌های سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲ را از یک سیستم مراقبت سلامت ملی در ایالات متحده ردیابی کرد تا روند بروز سکته را در میان آمریکایی‌های ۱۸ ساله و بالاتر شناسایی کند.به طور کلی، سکته مغزی در این ۱۱ سال در میان آمریکایی‌ها ۷.۸ درصد افزایش یافته است.میزان سکته مغزی در میان سالمندان تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. تغییر بزرگ در بین جوانان مشاهده شد.

نرخ فشار خون بالا که اغلب با چاقی مرتبط است در میانسالان در حال افزایش است. با افزایش اعداد فشار خون، خطر سکته مغزی افزایش می‌یابد.از سوی دیگر، اپیدمی مواد افیونی ممکن است مقصر برخی از سکته‌های مغزی در میان جوانان باشد. محققان خاطرنشان کردند که اعتیاد به مواد افیونی می‌تواند حتی جوانان را در برابر یک بیماری قلبی مرتبط با سکته به نام اندوکاردیت عفونی آسیب پذیر کند.کاهش هر یک از این عوامل خطر برای کاهش مجدد تعداد سکته مغزی بسیار مهم است. در این بین، شناخت علائم سکته مغزی می‌تواند درمان را تسریع کند و از مرگ و ناتوانی جلوگیری کند.
مرجع : مهر
برچسب ها: سکته مغزی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها