به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۲۱:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۴۷۲۶۸۵

۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شد

۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شد
گروه اقتصادی:رئیس جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه ۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شده است، گفت: این شهرستان قطب اصلی تولید کلز در استان است.به گزارش ایلنا، حشمت عزیزان  اظهار کرد: امسال به همت کشاورزان، همکاران و مسئولان شهرستان و استانی، ۴ رکورد مهم در میزان تولید و عملکرد محصولات کشاورزی به ثبت رسید که در طول تاریخ کشاورزی شهرستان دهلران بی‌سابقه است.
 
وی با اشاره به رکورد تاریخی تولید بیش از ۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا در شهرستان دهلران اظهار داشت: امسال شهرستان دهلران در میزان تولید کلزا، عملکرد تولید کلزا در واحد سطح،میزان تولید گندم، عملکرد تولید گندم در کشور رکورد زده است.

عزیزان تصریح کرد: به رغم اینکه هنوز برداشت گندم به اتمام نرسیده، امسال هم رکورد سالهای پیش، شکسته شده و پیش‌بینی می‌کنیم تولید گندم تا ۲۵۰ هزار تن نیز برسد.وی افزود: امسال در طول دوره رشد محصولات زراعی، با چالش‌های بزرگی همچون انگل گل جالیز، خسارت طوفان و تگرگ و تنش خشکی در مزارع دیم و ... مواجه بودیم،اما با تدابیر و تلاشهای همه‌جانبه کشاورزان و مدیریت‌های به‌زراعی که کشاورزان هوشمندانه در مزارع اعمال کردند توانستیم بر این عوامل محدودکننده غالب و افتخار این تولید و رکوردشکنی‌ها را در سابقه کشاورزی شهرستان ثبت کنیم.
برچسب ها: کلزا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها