به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۲۱:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۴۷۲۷۲۳

لوله گلخانه ای چیست؟ | معرفی کاربرد لوله گالوانیزه گلخانه ای

گروه کسب و کار : لوله گلخانه ای از سری انواع محصولات پر کاربرد در صنعت هستند که طی سال‌های اخیر به عنوان بهترین گزینه برای ایجاد سازه‌های گلخانه ای شناخته شده اند. انواع لوله گالوانیزه گلخانه ای با سایز و ابعاد مختلف به تولید می‌رسند و کاربرد‌های گسترده ای در صنعت پیدا کرده اند. در ادامه به بررسی چیستی و کاربرد لوله گالوانیزه گلخانه ای پرداخته و در راستای خریدی مطمئن، راهنمایی‌های لازم را انجام داده ایم.
لوله گلخانه ای چیست؟ | معرفی کاربرد لوله گالوانیزه گلخانه ای
لوله گلخانه ای از سری انواع محصولات پر کاربرد در صنعت هستند که طی سال‌های اخیر به عنوان بهترین گزینه برای ایجاد سازه‌های گلخانه ای شناخته شده اند. انواع لوله گالوانیزه گلخانه ای با سایز و ابعاد مختلف به تولید می‌رسند و کاربرد‌های گسترده ای در صنعت پیدا کرده اند. در ادامه به بررسی چیستی و کاربرد لوله گالوانیزه گلخانه ای پرداخته و در راستای خریدی مطمئن، راهنمایی‌های لازم را انجام داده ایم.

ساختار گلخانه باید چگونه باشد؟!
در گذشته گلخانه‌ها را با انواع لوله آلومینیومی، پلاستیکی و... بر پا می‌کردند که اغلب این نوع لوله‌ها، در برابر رطوبت و آفتاب مستقیم مقاومت کمی داشته و بیش از یکسال نیز دوام نمی‌آوردند. در واقع اتصال و برپایی گلخانه کاری دشوار است و سالانه نمی‌توان لوله‌ها را باز کرد و نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام کرد، چرا که علاوه بر قیمت گران لوله، آسیب جدی به گیاهان وارد می‌شود.
پس با این حساب، انتخاب بهترین لوله گلخانه ای که در برابر آب و رطوبت بتواند استحکام و مقاومت خوبی از خود نشان دهد اهمیت زیادی پیدا می‌کند. از این رو لوله گالوانیزه گلخانه ای طی انجام آزمایشات متعدد، به عنوان یکی از انواع لوله‌های پر کاربرد در صنایع مختلف شناخته شده است که مهم ترین کاربرد آن ساخت سازه گلخانه ای می‌باشد. از سری ویژگی‌های لوله گلخانه ای گالوانیزه عبارتند از:
•    افزایش عمر لوله بین ۲۵ الی ۳۰ سال
•    ارزش خرید بالا
•    قیمت نسبتاگران
•    مقاوم در برابر زنگ زدگی
•    پوشش یکدست
•    مقاوم در برابر ضربه
قیمت لوله گالوانیزه گلخانه ای گران تر از سایر لوله‌های نام برده است، اما ارزش خرید این نوع لوله با سایر محصولات قابل قیاس نخواهد بود، چرا که با یکبار پرداخت هزینه بالا، تا سال‌ها از شر تعمیرات راحت خواهید بود. اما قبل از خرید لوله گالوانیزه گلخانه ای باید با انواع این لوله آشنا شوید تا لوله مناسب سازه خود را خریداری نمائید.

لوله گلخانه ای چیست؟
انواع لوله گالوانیزه گلخانه ای تولید شده با پوششی از روی هستند که به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند. اغلب لوله‌های گالوانیزه با دو روش آهنی و فولادی به تولید می‌رسند و تاثیر خوبی روی روند رشد گیاهان می‌گذارند. قبل از خرید لوله گلخانه ای باید به استاندارد تولید محصول توجه داشته باشید، چرا که تعیین کننده میزان روی استفاده شده هستند.
برای خرید لوله گالوانیزه گلخانه ای باید به قطر داخلی و خارجی محصول توجه داشته باشید چرا که از لوله‌های سنگین برای ساخت سقف گلخانه نباید استفاده کرد و از طرفی افزایش ضخامت، موثر بر افزایش قیمت لوله گلخانه ای خواهد بود.

کاربرد لوله گالوانیزه گلخانه ای
انواع لوله گالوانیزه با ابعاد، ضخامت و وزن‌های مختلفی به تولید می‌رسند که هر یک تنها در موقعیت‌های گوناگون، کاربرد دارند. در ادامه به بررسی کاربرد و انواع لوله گالوانیزه گلخانه پرداخته ایم:
•    ایجاد و ساخت خطوط انتقال سیالات
•    استفاده در صنایع پالایشی و نفتی
•    ساخت سازه‌های فلزی همچون گلخانه
•    پر کاربرد در صنایع کشاورزی
•    استفاده در تصفیه خانه‌ها
•    پر کاربرد در صنایع فنس و حصار کشی
•    استفاده برای کشیدن خطوط برق و آب
 
لوله گالوانیزه گلخانه ای

انواع لوله گالوانیزه گلخانه ای
جهت جلوگیری از زنگ زدگی لوله گالوانیزه، از پوشش گالوانیزه گرم استفاده می‌شود. پس در زمان خرید لوله گلخانه ای باید به علامت استاندارد، برند سازنده، نام کارخانه و... توجه داشته باشید. در ادامه از سری انواع لوله گالوانیزه را نام برده ایم که اغلب لوله‌های نام برده برای ساخت گلخانه قابل استفاده خواهند بود:
•    لوله گالوانیزه سبک
•    لوله گالوانیزه سنگین
•    لوله گالوانیزه کشاورزی
•    لوله گالوانیزه صنعتی

ابعاد لوله گلخانه
لوله‌های گلخانه ای دارای دیواره‌هایی سبک بوده و با سایز‌های استاندارد به تولید می‌رسند. عمدتا کمترین میزان طول لوله گلخانه ای برابر ۳ متر و بیشترین طول آن برابر ۱۰ متر خواهد بود. این محصولات بر اساس سایز و نوع کاربری با نمره های ۶، ۵، ۴، ۳، ۲ و ۲.۵ به تولید می‌رسند.

کیفیت لوله گلخانه ای گالوانیزه
انواع لوله گلخانه ای به دو صورت سرد و گرم به تولید می رسند که لوله گالوانیزه سرد دارای طول عمر کمتری نسبت به لوله گالوانیزه گرم خواهد داشت. در واقع لوله گالوانیزه گرم تحت شرایط سخت و گرمای زیاد به تولید می‌رسد و به همین دلیل مقاومتی بالا و کم نظیر دارد.

قیمت لوله گلخانه ای
اگر قصد خرید لوله گالوانیزه گلخانه ای دارید، باید به استاندارد ساخت، نام کارخانه تولید کننده، سایز و ضخامت و سایر مشخصات لوله توجه داشته باشید. در واقع انواع لوله گلخانه ای دارای قیمتی متغیر بوده که در زمان خرید باید بدان آگاه باشید. با توجه به اینکه قیمت لوله گلخانه ای گالوانیزه به نسبت سایر لوله‌های ضعیف، گران تر می‌باشد، بهتر است خرید خود را بدون واسطه انجام دهید تا هزینه مناسب تری در قبال خریدتان پرداخت کنید.
فروشگاه آریا فولاد از سری فروشگاه‌های مستقیم و بدون واسطه در زمینه فروش انواع لوله گلخانه گالوانیزه بوده که به عنوان تامین کنندگان مطرح در کشور شناخته شده اند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها