به روز شده در ۱۴۰۳/۰۵/۰۵ - ۲۰:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۴۷۴۳۰۳

چرا باید بعد از پروتئین و کراتین مو از شامپوهای مخصوص استفاده کرد؟

گروه کسب و کار: کراتین از اسیدهای آمینه، بلوک‌های سازنده پروتئین‌ها ساخته شده است. این ماده لایه‌های بیرونی پوست و مو را می‌سازد و موهای صاف و قوی می‌کند. در بافت موهای مجعد مقدار کمتری از این ماده وجود دارد. به همین دلیل افراد برای صاف کردن و تقویت موهای خود به خرید پروتئین مو و درمان کراتینه روی می‌آورند. پس از کراتینه کردن موها، انتخاب شامپوی مناسب بسیار اهمیت دارد. زیرا درصورت استفاده نکردن از شامپو مخصوص موهای کراتین‌شده، این مواد خنثی می‌شوند.
چرا باید بعد از پروتئین و کراتین مو از شامپوهای مخصوص استفاده کرد؟
درمان کراتین
استفاده از شامپوهای قوی، سشوار کشیدن، صاف کردن و رنگ کردن مکرر مو، همگی می‌توانند پروتئین کراتین را در موهای افراد کاهش دهند و در نتیجه به مو آسیب وارد کنند. کراتین پروتئینی است که به‌طور طبیعی در بدن ما وجود دارد. از نظر بالینی مشخص شده است که کراتین مو به محافظت از مو کمک می‌کند.
با استفاده از مواد کراتین، این پروتئین در هر تار موی افراد دوباره تقویت می‌شود و بافت و کیفیت موها را بهبود می‌بخشد و آن‌ها را نرم‌تر، صاف‌تر و درخشان‌تر می‌کند. موها پس از کراتینه شدن تا 78 درصد کمتر در شرایط آب‌وهوای مرطوب وز می‌شوند و حالت بدون وز، صاف و قابل کنترل آن‌ها تا 6 ماه ماندگار خواهد بود. اگرچه خرید پروتئین مو و درمان کراتین بهترین راه برای صاف نگهداشتن موها است، اما نیاز به مراقبت‌های پس از درمان دارد.

آیا می‌توان از شامپوی معمولی برای موهای کراتینه شده استفاده کرد؟
اگر به افراد توصیه می‌شود برای حفظ موهای خود پس از کراتین باید از شامپو و نرم‌کننده مخصوص و مناسب استفاده کنند، دلیل آن وجود مواد شیمیایی مضر در شامپوهای معمولی درنظر گرفته می‌شود. مواد شیمیایی مضری که در شامپوهای معمولی وجود دارد و موجب از بین رفتن خواص کراتین و پروتئین مو می‌شود و به موهای کراتین‌شده آسیب می‌رسانند. این عناصر شامل موارد زیر هستند:

سدیم کلرید
به‌عبارت ساده، کلرید سدیم در اصل نمک است و به سرعت باعث از بین رفتن کراتین کوجود در مو می‌شود. در واقع این ماده باعث خشک شدن و تحریک پوست سر افراد خواهد شد. همچنین این ماده روغن‌های ضروری و رطوبت طبیعی ایجادشده توسط پوست سر را نیز از بین می‌برد. پس از خرید پروتئین مو و استفاده از درمان کراتین، افراد برای اطمینان از اثربخشی طولانی مدت این ماده، باید از شامپوهای بدون کلرید سدیم استفاده کنند.



پارابن
پارابن‌ها عناصر دیگری هستند که افراد پس از کراتینه کردن موهای خود باید از آن‌ها اجتناب کنند. این ماده یک نگهدارنده رایج است که به محصولات زیبایی و مراقبتی مو اضافه می‌شود. بااین‌حال، افرادی که موهای خود را کراتین کرده‌اند باید از شامپوهای حاوی پارابن، به دلایل بهداشتی و ماندگاری بیشتر این مواد اجتناب کنند.
علاوه بر ضرر پارابن‌ها در از بین بردن پروتئین کراتین، برخی از انواع پارابن‌ها می‌توانند با نفوذ به بدن افراد، خود را به هورمون استروژن در بدن آن‌ها بچسبانند. بنابراین باعث کاهش سطح استروژن می‌شوند که به‌طور بالقوه می‌تواند به سرطان سینه تبدیل شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که پارابن در برخی از تومورهای سرطان سینه وجود دارد. از آنجایی‌که ممکن این مضرات دیگری برای بدن داشته باشد، پس از خرید پروتئین مو و استفاده از درمان کراتین اجتناب از آن کاملا راه‌حل ایمن‌تری است.

سولفات
سولفات و مواد کراتین به‌خوبی با هم مخلوط نمی‌شوند. سولفات یک شوینده ملایم به‌حساب می‌آید که در بسیاری از شامپوها به‌منظور کف کردن مو استفاده می‌شود. این ماده مسئول پاک کردن مو و عامل خشک‌کننده مو خواهد بود که کراتین موها را زودتر از موعد از بین می‌برد. بنابراین، اجتناب از مصرف این ماده برای طولانی کردن مدت اثربخشی درمان کراتینه ضروری درنظر گرفته می‌شود.
استفاده از شامپوهای بدون سولفات و کلرید سدیم می‌تواند به حفظ اثربخشی درمان کراتینه کمک کند. در یک شامپو مخصوص موهای کراتین‌شده، شیر شتر و سایر مواد صد درصد طبیعی جایگزین بهتری برای سولفات و سایر مواد شیمیایی مضر در شامپوها هستند.



از چه شامپوی می‌توان برای موهای کراتینه‌شده استفاده کرد؟
افراد باید پس از خرید پروتئین مو و استفاده از درمان کراتین، جستجو کنند تا محصول مناسب را برای موهای خود خریداری کنند. شامپوهای خشک و حاوی سولفات و سایر مواد شیمیایی می‌توانند تاثیر درمان کراتین را از موها پاک کنند یا باعث وز شدن موها شوند. برای جلوگیری از این امر و حفظ سلامت موها ضروری است افراد شامپو خود را پس از انجام کراتین تغییر دهند و برای رفع نیاز موها خود شامپوی مناسب را استفاده کنند.
پس از خرید کراتین مو و استفاده از این درمان، انتخاب یک شامپوی بدون مواد شیمیایی، ارگانیک یا طبیعی به آرامش پوست سر و موها کمک می‌کند. همچنین استفاده از موادی مانند مرکبات، رزماری، روغن بادام و روغن جوجوبا پس از درمان کراتین برای محافظت از مو مناسب هستند.
برخی از شامپوها و نرم‌کننده‌ها که مواد شیمیایی تولید شده‌اند، برای موهای کراتین‌شده مناسب هستند. اگرچه این شاپوها کف کمتری تولید می‌کنند، اما بهترین راه برای افزایش ماندگاری اثربخشی کراتین هستند. برای افزایش تولید کف با استفاده از این شامپوها به افراد توصیه می‌شود قبل از استفاده موهای خود را خیس کنند. سپس مقدار زیادی از این شامپو را بر روی موهای خود بریزند و به مدت چند دقیقه ماساژ دهند.

خرید محصولات کراتین مو از سایت شاهانو
به‌نظر می‌رسد ایده خوبی است که افراد هر روز صبح از خواب بیدار شوند و بدون هیچ تلاشی موهای آن‌ها مرتب به نظر برسد، طوری که به‌تازگی از سالن خارج شده‌اند. خرید پروتئین مو و استفاده از درمان کراتین، راه‌حل مناسبی برای نرم‌تر، صاف‌تر و درخشان‌تر شدن موها به‌شمار می‌رود. برای دریافت اثربخشی طولانی مدت و جلوگیری از آسیب مو، افراد باید به‌خوبی از موهای کراتین‌شده خود مراقبت کنند. اگر افراد می‌خواهند موهایی سالم و درخشان داشته باشند، استفاده از شامپوهای عاری از مواد شیمیایی در محافظت از موها ضروری است.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها