به روز شده در ۱۴۰۳/۰۵/۰۵ - ۲۰:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۷ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۷۴۴۵۷

بررسی اخراج مهاجران افغان از آلمان

بررسی اخراج مهاجران افغان از آلمان
گروه بین الملل: پس از کشته شدن یک مامور پلیس و زخمی شدن چندین نفر دیگر در حمله یک مهاجم افغان در شهر مانهایم، مقام‌های آلمان گفته‌اند در حال بررسی اخراج و بازگرداندن آن عده از پناهجویان افغان به کشورشان هستند که از دید برلین تهدید امنیتی برای آلمان به‌شمار می‌روند.
این اقدام ممکن است در آلمان با واکنش‌های زیادی رو‌به‌رو شود و بسیاری از فعالان حقوق بشر با آن مخالفت کنند. شماری از پناهجویان افغان‌ مقیم آلمان می‌گویند از دست طالبان فرار کرده و در صورت بازگشت به افغانستان جان‌شان در خطر خواهد بود.آلمان روابط دیپلماتیک با حکومت طالبان ندارد و پس از به قدرت رسیدن طالبان در سال ۲۰۲۱ هم اخراج پناهجویانی را که درخواست پناهندگی‌شان رد شده بود، متوقف کرد.
نانسی فزر‌، وزیر کشور آلمان،  گفت: «برای من واضح است افرادی که تهدیدی بالقوه برای امنیت آلمان هستند باید به‌سرعت اخراج شوند و این شامل برگرداندن آنها به افغانستان و سوریه هم می‌شود.قاطعانه می‌گویم که منافع امنیتی آلمان از منافع افرادی که تحت تاثیر این تصمیم قرار بگیرند مهم‌تر است.
پلیس آلمان روز جمعه (۱۱ خرداد، ۳۱ مه) از دستگیری مردی خبر داد که به یک تجمع اعضای یک گروه راست‌گرای مخالف اسلام رادیکال، با عنوان «پاکس یوروپ» با چاقو حمله‌ور شد که در حال تدارک برگزاری میتینگ سیاسی بودند.در آن حمله ۷ نفر زخمی شدند. یکی از زخمی‌ها که یک مامور پلیس ۲۹ ساله بود، چند روز بعد بر اثر شدت جراحات جان باخت.
عامل این حمله، که یک جوان ۲۵ ساله افغان است، در سال ۲۰۱۴ وارد آلمان شد. او در محل حادثه هدف گلوله قرار گرفت و مجروح شد.
این حمله واکنش‌های گسترده‌ در پی داشت و بعضی در آلمان خواستار رویکردی سخت‌گیرانه‌تر در قبال مهاجران شدند.


 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها