به روز شده در ۱۴۰۳/۰۵/۰۵ - ۲۰:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۲۱ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۴۷۵۱۴۴

«فردا» امروز جلوی دوربین می‌رود

«فردا» امروز جلوی دوربین می‌رود
گروه فرهنگی:شان هیدر فیلمساز تحسین شده و مستقل سینمای آمریکا، فیلم «فردا فردا فردا» را به عنوان اثر بعدی خود جلوی دوربین می‌برد.به گزارش صبا، فیلمنامه اقتباسی این درام اجتماعی براساس داستان نوول پرخواننده‌ای به همین نام ساخته می‌شود.
 
این نوول پرفروش که سال ۲۰۲۲ روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت، توسط گابریل زوین نوشته شده است.
فیلمنامه اقتباسی فیلم را مارک بومباک با نگاهی به طرح پیش نویس خانم شان هیدر نوشته است.داستان این درام تاثیرگذار درباره دو دوست است که در دوران کودکی یکدیگر را در شهر لس انجلس ملاقات می‌کنند و در بزرگسالی و بعد از مدت‌ها دوری، دوباره یکدیگر را در دانشگاه ملاقات می‌کنند.

این ملاقات و اتحاد دوباره، دو دوست قدیمی را به فکر خلق یک سری بازی ویدئویی پرطرفدار می‌اندازد.به بهانه نمایش این دوستی، نویسنده نوول نگاهی به تحولات اجتماعی و زندگی طبقه متوسط امریکا در چند دهه گذشته می‌اندازد.

در پس زمینه داستان فیلم و نوول، فضای دو دهه نود و سال دو هزار مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که صنعت بازی‌های ویدئویی رشد قابل توجهی کرد و خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر دنیای سرگرمی معرفی کرد.
نوول «فردا فردا فردا» برای پنجاه هفته در فهرست موفق‌ترین کتاب‌های هفته نشریه نیویورک تایمر قرار داشت. نوول به ۴۰ زبان خارجی ترجمه شده و تاکنون بیش از ۲ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

شان هیدر با درام خانوادگی و اجتماعی «کودا» موفقیت فراوانی کسب کرد. این فیلم محبوب جشنواره ساندنس، توانست در مراسم اسکار بدرخشد و چهار جایزه اصلی آن را دریافت کند. مراسم اسکار دو سال قبل، جوایز اسکار بهترین فیلم، فیلمنامه اقتباسی و بازیگر مرد مکمل خود را به این فیلم داد. داستان فیلم درباره خانواده‌ای لال است که برای موفقیت اجتماعی دختر نوجوان خود، دست به فداکاری های زیادی می زنند.منتقدان سینمایی عقیده دارند «فردا فردا فردا» هم مثل «کودا» مورد توجه دوستداران جدی سینما و جوایز سینمایی قرار خواهد گرفت.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها