به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۴۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۷۶۱۲

جوکوویچ: نمی‌دانم چطور فدرر را بردم!

گروه ورزشي: نوواک جوکوویچ که دیشب (یکشنبه) توانست برای دومین بار در مسابقات ویمبلدون قهرمان شود، از پیروزی خود مقابل راجر فدرر ابراز خوشحالی کرد.
جوکوویچ: نمی‌دانم چطور فدرر را بردم!
در فینال مسابقات تنیس ویمبلدون مردان، دیشب نوواک جوکوویچ توانست راجر فدرر را شکست دهد و برای دومین بار در ویمبلدون مقام بیاورد. جوکوویچ تاکنون هفت بار در گرند اسلم قهرمان شده است. مسابقه فینال دیشب سه ساعت و 56 دقیقه‌ به طول انجامید و یکی از هیجان انگیزترین فینال‌های ویمبلدون بود. در این مسابقه جوکوویچ توانست سه بر دو فدرر را شکست دهد.

جوکوویچ که در سه فینال گرند اسلم گذشته شکست خورده بود، درباره این پیروزی گفت: بعد از باخت در ست چهارم برگرداندن بازی آسان نبود و برد این بازی نیاز به انرژی زیادی داشت. من نمی‌دانم که چطور این کار را انجام دادم و فدرر را بردم. من می‌خواهم این پیروزی را به چند نفر تقدیم کنم. اول از همه این برد را به همسر و کودک آینده‌ام تقدیم می‌کنم. من به زودی پدر خواهم شد و خودم را برای این مساله آماده می‌کنم. این پیروزی را به خانواده‌ام و تیم همکارم تقدیم می‌کنم که به من این امکان را دادند که به رویایم برسم. سپس این پیروزی را به اولین مربی‌ام "یلنا گنچیچ" تقدیم می‌کنم که همه چیز را درباره تنیس به من یاد داد. متاسفانه او سال گذشته فوت کرد.

او در ادامه گفت: این مسابقه‌ای بود که من همیشه آرزوی بردن آن را داشتم. این مسابقه پر ارزش‌ترین مسابقه تنیس است. وقتی که پنج سالم بود برای اولین بار مسابقه ویمبلدون را دیدم و تصویر آن در ذهنم باقی ماند. من به خاطر این فرصت بسیار خوشحالم. من به راجر برای چنین بازی خوبی تبریک می‌گویم. او امروز خیلی خوب جنگید. من خوشحالم که یک طرف این مسابقه بودم. او بازیکن بسیار خوبی است و به عنوان یک ورزشکار الگوی خوبی برای کودکان است. من به او می گویم که به کاری که می کنی احترام می گذارم و از تو متشکرم که اجازه دادی امروز برنده باشم! امیدوار بودم که راجر سرویس اول را از دست بدهد، اما این اتفاق کمتر می‌افتد. به همین خاطر است که او در 17 گرند اسلم مقام آورده و یکی از موفق‌ترین تنیس بازان است. او هنگامی که تحت فشار است بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد. نوواک جوکوویچ با این برد به صدر جدول رنکینگ تنیس بازان جهان بازگشت.
مرجع : ايسنا