به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۰:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۴۷۶۲۱

اعلام برنامه‎های سالگرد درگذشت آذریزدی

گروه فرهنگ و ادب: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به سالگرد درگذشت بابای قصه‌های خوب "مهدی آذر یزدی"، از انتشار کتاب "گویش‎های یزدی" همراه با لوح فشرده شامل 10 قصه بازنویسی‌شده از آثار این نویسنده فقید خبر داد.
اعلام برنامه‎های سالگرد درگذشت آذریزدی
محمدرضا دهبیدی‌پور گفت: این کتاب با عنوان "نشک خوروسی و قصه‏‌های دیگر" منتشر و رونمایی می‌شود. او در ادامه از فراخوان طرح "برایم قصه بگو" خبر داد و گفت: این طرح به مناسبت سالگرد درگذشت آذریزدی منتشر شده که مشمول خانواده‎های جوان به منظور گسترش فرهنگ قصه‌گویی و آثار تربیتی آن بر خانواده‏‌های جوان و همچنین انتقال مفاهیم و تجربیات به نسل آینده است و از سوی دبیرخانه بنیاد آذریزدی دنبال شده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد فراهم‌سازی بستر فعالیت‏‌های فرهنگی و هنری در دبیرخانه بنیاد آذریزدی در زمینه نقد و بررسی آثار منتشرشده در حوزه کتاب کودک و نوجوان را از دیگر برنامه‏‌های این اداره کل به مناسبت سالگرد درگذشت آذریزدی عنوان کرد و گفت: بدین منظور زمینه‎سازی ایجاد دفتر پژوهش‏‌های بازنویسی آثار ادب شفاهی در دبیرخانه بنیاد آذریزدی صورت پذیرفته است. او اهدای کتاب به مهدکودک‏‌ها و مهدهای قرآن و حضور اصحاب فرهنگ و هنر در مقبره این نویسنده را از دیگر برنامه‏‌های این اداره کل به مناسبت سال‌روز درگذشت آذریزدی عنوان کرد.
مرجع : ايسنا