به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۵۳۴۴۶

پرايد؛ بیشترین آمار سرقت خودرو

گروه جامعه: دبیر قرارگاه مشترک مبارزه با سرقت استان سمنان گفت: در میان سرقت های خودرو، خودروی پراید مدل های 85 به پایین بدلیل پایین بودن ضریب امنیتی، بیشترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده است.
پرايد؛ بیشترین آمار سرقت خودرو
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود رسولی فر به تشکیل قرارگاه مشترک استانی مبارزه با سرقت اشاره کرد و افزود: با این اقدام، برنامه ها به صورت منسجم تر و جدی تر پیگیری می شود. رییس پلیس آگاهی استان سمنان تصریح کرد: در میان آمار سرقت ها بیش از 14 درصد سرقت ها متعلق به سرقت وسایط نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت است. این مقام انتظامی افزود: در بخش سرقت خودرو، پراید مدل 85 به پایین به دلیل عدم نصب سیستم ایمنی مناسب و نداشتن سیستم ایموبلایزر به سهولت توسط سارقان به سرقت می رود.

وی از شرکت های خودروساز خواست تا در ساخت خودرو به موارد ایمنی توجه بیشتری نشان دهند و از شهروندان درخواست کرد: خودروی خود را به تجهیزات ایمنی مانند سیستم دزدگیر مطمئن و قفل فرمان و پدال مجهز کرده و از گذاشتن مدارک، وجه نقد، وسایل قیمتی و کیف در درون وسیله نقلیه خودداری کنند. وی از کشف 85 درصدی سرقت خودرو در استان سمنان خبرداد و اظهارداشت: با تلاش و پیگیری های مضاعف و همچنین اجرای طرحی ویژه، کشف باقی خودروهای سرقتی به طور جدی در دستور کار است. سیستم ایموبلایزر (سوییچ های رمزدار)، قفل های پدالی و عصایی و دزدگیرهای معتبر از جمله تجهیزاتی هستند که رییس پلیس آگاهی استان سمنان، استفاده از آن را در پیشگیری از سرقت موثر دانست.
مرجع : ایرنا