به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۵:۵۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۵۳۶۵۷
شرق در یک نگاه

بازی با آرژانتین نگاه دنیا را به ایران تغییر داد

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز شنبه تیترهای ناگهان مذاکره و دومین حضور شیرین دیده می‌شود.
بازی با آرژانتین نگاه دنیا را به ایران تغییر داد
این روزنامه تیتر یک را به عنوان ناگهان مذاکره اختصاص داد و نوشت: هیات‌های مذاکره کننده هسته‌ای ایران و آمریکا روز پنجشنبه برای بار دوم پس از وین6 در سوییس دیدار کردند. به سنت دفعه قبل، وقتی 2 طرف به ژنو رسیدند، خبر دیدارشان اعلام شد؛ دیدارهایی که در هتل «ویلسون» ژنو برگزار و هدف آن رفع اختلاف‌های موجود در راه رسیدن به توافق جامع اعلام شد. حوالی ساعت 6 صبح پنجشنبه اعلام شد که عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه از پاریس و پراگ پایتخت‌های فرانسه و جمهوری چک عازم ژنو سوییس شده‌اند.

روزنامه شرق به عنوان دومین حضور «شیرین» اشاره کرد و نوشت: شیرین گرامی، ورزشکار سه گانه کار برای دومین بار تنها شرکت کننده زن ایرانی بود که به نمایندگی از کشورمان در مسابقات بین المللی (سه گانه) دو، دوچرخه سواری و شنا شرکت کرد. این ورزشکار 25ساله که سال‌هاست در لندن اقامت دارد، سال گذشته برای اولین بار با شرکت در مسابقات سه گانه لندن تاریخ ساز شد و مورد توجه رسانه‌های بین المللی و مجامع ورزشی قرار گرفت. امسال نیز شیرین باز از همان شهریورماه سال گذشته درصدد بر آمد تا به نمایندگی از ایران، در این مسابقه نقشی داشته باشد. او امید داشت که امسال را در کنار دیگر دختران ایرانی در قالب یک تیم کامل در این مسابقات شرکت کند و امیدوار بود که حضورش در این رقابت‌ها باعث شود مشکل بانوان کشور هم حل شود و تیم ملی سه گانه زنان ایران حضور در عرصه‌های بین المللی این رشته را تجربه کند. اما امسال هم آرزوی شیرین برآورده نشد. او به تنهایی عازم کانادا شد تا باز تنها نماینده ایران در این مسابقات باشد.

این روزنامه در تیتری به عنوان رشد خزنده «ایدز جنسی» در ایران، پرداخت و نوشت: عضو کمیته کشوری ایدز ضمن تاکید بر لزوم توجه بیش ازپیش به مقوله آموزش جهت پیشگیری از ابتلا به HIV/AIDS، نسبت به روند روبه رشد ابتلا به این بیماری از طریق روابط جنسی ناسالم هشدار داد. دکتر مسعود مردانی با بیان اینکه شایع‌ترین سن ابتلا به HIV در ایران از دهه دوم زندگی شروع شده و زمینه ابتلا تا دهه چهارم زندگی گسترش دارد، گفت: متوسط این سن در ایران بین 20 تا 45سال است. وی شایع‌ترین روش‌های ابتلا را در چهار، پنج سال گذشته، استفاده از سرنگ مشترک در معتادان تزریقی مواد دانست و گفت: متاسفانه در حال حاضر راه انتقال از طریق مقاربت جنسی در کشور رو به افزایش است.

وظیفه همه حمایت از دولت است تیتر دیگر روزنامه شرق است. حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح پنجشنبه در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان، با ارایه تحلیلی جامع از شرایط جهان، منطقه و کشور و نشانه‌های شکل گیری نظم جدید در دنیا، به تبیین علل اصلی متزلزل شدن پایه‌های فکری و عملی تسلط غرب و نظم کنونی جهان پرداختند و تاکید کردند: در این برهه حساس مهم ترین وظیفه، افزایش اقتدار کشور برای تاثیرگذاری و نقش آفرینی در فرآیند شکل گیری نظم جدید جهانی است که این افزایش اقتدار مبتنی بر سه پایه اصلی علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ است.» مقام معظم رهبری همچنین خاطرنشان کردند: «وحدت و همدلی، نیاز اساسی کشور است و وظیفه همه، حمایت از دولت و دستگاه های اجرایی است.

این روزنامه در تیتری با برجسته کردن عنوان بازی با آرژانتین نگاه دنیا را به ایران تغییر داد، نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش ایران درباره حضور تیم ملی ایران در جام جهانی و تاثیر این حضور هم گفت: تیم ملی در جام جهانی برابر آرژانتین خوب بازی کرد و با اینکه برنده نشد ولی تلاشش را کرد و مردم خوشحال شدند و از این تیم تمجید کردند. بازی ایران جلو آرژانتین نگاه دنیا را به ایران تغییر داد به اندازه‌ای که با صدهاساعت حرف زدن و تبلیغ کردن هم نمی‌شد چنین تاثیری را در نگاه به ایران گذاشت.