به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۳۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۰ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۵۷۵۱۱
اعتماد در یک نگاه

افزایش فقر خانوارهای باسرپرست بازنشسته

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد روز یکشنبه موضوع‌های مانور سیاسی اصولگرایان و سپاه جای بخش خصوصی را در پروژه‌های عمرانی نمی‌گیرد را برای صفحه نخست برگزید.
افزایش فقر خانوارهای باسرپرست بازنشسته
این روزنامه در تیتر یک به عنوان مانور سیاسی اصولگرایان پرداخت و نوشت: دیروز، روز امید اصولگرایان بود. روز روشن شدن وضعیت وحدت یک سال آینده و نتیجه تلاش یک سال گذشته. همایش وحدت اصولگرایان بعد از رایزنی‌ها و جلسات و سفرهای استانی پی در پی سید رضا تقوی برای نشان دادن محتمل بودن این وحدت برگزار شد. اما گویا گردهم آوردن اصولگرایان چندان هم آسان نبود. اصولگرایان دیروز در محل سابق سفارت آمریکا گرد هم آمدند اما به سختی. یکی در میان بودند و نبودند. دیر آمدند و زود رفتند. 15 ماه پیش از انتخابات آمدن‌ها و نیامدن برخی چهره‌ها دغدغه همایش دیروز این جناح سیاسی بود.

روزنامه اعتماد با برجسته کردن خبر سپاه جای بخش خصوصی را در پروژه‌های عمرانی نمی‌گیرد، آورد: عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا معتقد است: نه تنها سپاه در پروژه‌های اقتصادی انحصار طلبی نداشت؛ بلکه موجب شکستن انحصار نیز شده است. برای شکستن انحصار از سال 90 تاکنون سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، ورود این نهاد را به پروژه‌های زیر 100 میلیارد تومان ممنوع کرد، البته اگر پروژه‌ای نیز بالاتر از 100 میلیارد تومان باشد و بخش خصوصی قادر به انجام باشد، باز هم سپاه وارد این پروژه نخواهد شد. به تصویب رهبر معظم انقلاب، یکی از راهبردهای ما این است که ورود سپاه به پروژه‌های مختلف، جایی را برای مردم و شرکت‌های خصوصی و کوچک تنگ نکند.

وزیر ارتباطات: دکل‌های موبایل ضرری ندارند، تیتر دیگر این روزنامه است. دکل‌های مخابراتی و اینترنتی در تهران همچنان یکی از نگرانی‌های اصلی مردم به حساب می‌آید و تکلیف این همه دکل در تهران هنوز مشخص نیست. از طرفی محمود واعظی وزیر ارتباطات بر بی ضرر بودن دکل‌های مخابراتی تاکید دارد و از طرف دیگر کمیته سلامت شورای شهر اصرار بر غیرقانونی بودن نصب دکل‌ها و غیراستاندارد بودن آنها دارد.

روزنامه اعتماد با بازتاب عنوان افزایش فقر در خانوارهای با سرپرست بازنشسته، نوشت: آخرین آمارها از نرخ ابتلا به فقر، نابرابری و رفاه در ایران در جلسه کمیسیون راهبردی چشم انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام ارایه شد. براساس این آمارها شرایطی چون تبدیل وضعیت سرپرست خانوار از شاغل به بازنشسته احتمال فقر خانوار را افزایش می‌دهد. همچنین براساس نتایج این گزارش نرخ ابتلا به فقر در خانوارهای با سرپرست زن بیش از 2 برابر خانوارهای با سرپرست مرد است.

این روزنامه با مطرح کردن عفو و تخفیف مجازات 1250 نفر از محکومان، آورد: به مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک هزار 256نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.