به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۰:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۵۸۰۴۵
اعتماد در یک نگاه

وزارت بهداشت: ابولابه ایران نمی‌آید

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد در شماره روز شنبه تیترهای مذاکرات وین، همه راضی‌اند و در پاسداری از انقلاب محافظه کار نیستیم را برای صفحه نخست انتخاب کرد.
وزارت بهداشت: ابولابه ایران نمی‌آید
این روزنامه تیتر یک را به عنوان مذاکرات وین همه راضی‌اند، اختصاص داد و نوشت: دود سفید از قلعه پله کوبرگ بلند نشد. تیم مذاکره کننده ایرانی بعدازظهر روز پنجشنبه به وقت محلی پایتخت اتریش را ترک کرده و به تهران بازگشتند. نخستین و ساده ترین برآیند سه روز مذاکره ایران با تیم مذاکره کننده آمریکایی و همچنین سه دور دیدار سه جانبه فشرده میان ظریف، کاترین اشتون و جان کری ، وزیر امور خارجه ایالات متحده این است که در حال حاضر به هیچ وجه مساله تمدید مذاکرات نه تنها در دستور کار قرار ندارد که به فعل ممنوعه‌ای می‌ماند که طرفین از بیان آن هم ابا دارند. یک سال سرمایه گذاری سیاسی ایران و آمریکا به عنوان 2 قطب اصلی این مذاکرات به گونه‌ای روند بازی را پر پیچ و خم کرده است که به قول محمد جواد ظریف در حال حاضر هیچ کس نمی‌خواهد در خصوص تمدید مذاکرات در سر میز مذاکره سخنی به میان آورد.

روزنامه اعتماد با انعکاس موضوع در پاسداری از انقلاب محافظه کار نیستیم، نوشت: سردار یدالله جوانی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت وگو با اعتماد گفت: سپاه در یک مقطعی به دلیل ضرورتی که حس می‌کرد برای دفاع از تمامیت ارضی کشور در کوتاه ترین زمان ماهیت نظامی پیدا کرد تا جایی که خیلی‌ها تصور کردند سپاه یک مجموعه صرفا نظامی است در حالی که این تصور درستی نیست. سپاه هم تا به امروز نشان داده که با شجاعت، صلابت و اقتدار از انقلاب اسلامی دفاع می‌کند و طبق تدابیر و رهنمودهای رهبری عزیزمان، نه دفاع محافظه کارانه، بلکه انقلابی دفاع می‌کند: ما در پاسداری از انقلاب محافظه کار نیستیم.

این روزنامه درگفت و گو با شهاب حسینی در خصوص ساکن طبقه وسط نخستین تجربه فیلمسازی‌اش عنوان فیلمی شبیه هات چاکلت فلفلی ساخته‌ام! را برجسته کرد و نوشت: ساکن طبقه وسط فیلمی است که به عنوان اثر یک کارگردان اولی کاملا می‌توانید به آن نگاه مثبتی داشته باشید فقط باید تلاش کنید سایه شهاب حسینی به عنوان یکی از موفق‌ترین بازیگران نسل دهه 80 روی اثر نیفتد و فیلم را کاملامستقل از کارنامه شهاب حسینی بازیگر نگاه کنید. شهاب حسینی در باره فیلمش گفت: تا به حال هات چاکلت فلفلی خورده‌اید؟ یکی از خوشمزه‌ترین هات چاکلت‌هایی است که می‌توانید خوردنش را تجربه کنید. هات چاکلتی که درونش از فلفل سیاه استفاده می‌کنند. یا یک مدتی بستنی‌های فلفلی در بازار عرضه شد که بسیار خوشمزه بودند. شاید هر کسی که این را بخواند بگوید فلفل سیاه و بستنی؟ فلفل سیاه و هات چاکلت؟ مگر می‌شود؟ بله شده و اتفاقا خیلی هم خوشمزه شده. من هم در ساکن طبقه وسط تلاش کردم از همه ابزارهایی که به عنوان یک فیلمساز در اختیار دارم تمام نقاط حسگر روح تماشاگرم را تحریک کنم حتی اگر این ابزارها به نوعی متناقض باشند.

جنگ با رژیم صهیونیستی یک جنگ سرنوشت است، تیتر دیگر روزنامه اعتماد است. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه در دیدار رمضان عبد الله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با اظهار خرسندی از پیروزی غزه در جنگ 51 روزه و اظهار عجز رژیم صهیونیستی در برابر مردمی محاصره شده، این پیروزی را مصداق وعده نصرت الهی و بشارت دهنده تحقق پیروزی‌های بزرگتر خواندند. رهبر انقلاب اسلامی در بیان راهبرد دوم، برنامه ریزی برای همراه شدن بخش ساحل غربی فلسطین در رویارویی با رژیم اشغالگر را یک پروژه اساسی برشمردند و تاکید کردند: جنگ با رژیم صهیونیستی، یک جنگِ سرنوشت است که باید تکلیف را نهایی کند و باید کاری کرد که دشمن همان نگران‌هایی را که از ناحیه غزه دارد، از طرف ساحل غربی نیز احساس کند.

این روزنامه با انتخاب موضوع ابولابه ایران نمی‌آید، نوشت: در پی افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان ابولادر کشورهایی که گرفتار اپیدمی بیماری شده‌اند، مسوولان وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون هم از تدابیر جدید برای مقابله با ورود احتمالی موج بیماری به کشور خبر دادند. محمود نبوی، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر دار وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه احتمال انتقال ابولا به کشور خیلی بعید است، گفت: در 2 فرودگاه بزرگ کشور که ممکن است گاه مسافرانی از کشورهای آفریقایی وارد ایران شوند، ماموران گذرنامه آنها را به پایگاه‌های بهداشتی ارجاع می‌دهند تا با این مسافران مصاحبه شود و معاینه شوند و احتمال وجود ابتلابه ابولا در آنها به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.