به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۵۸۸۲۶

شلغم را با فلفل سیاه بخورید ‌

گروه سلامت: یک کارشناس تغذیه معتقد است، مصرف شغلم همراه با فلفل سیاه گرمای درون آن را بیشتر می‌کند و برای بهبود سرماخوردگی و کنترل بیماری‌های ویروسی مفید است.
شلغم را با فلفل سیاه بخورید ‌
مریم شیرمستی شلغم را از دسته سبزیجات پاییزی دانست که به دلیل محتوای فیبر بالا هم احساس سیری به همراه دارد و هم قندخون را کنترل می‌کند و به علاوه موجب کاهش اسید اوریک می‌شود. وی با اشاره به محتوای بالای کلسیم موجود در شلغم یادآوری کرد: این کلسیم برای تقویت و استحکام استخوان‌ها مفید است. این کارشناس تغذیه با بیان اینکه نباید هنگام پخت، شلغم را به قطعات ریز تبدیل کرد، افزود: این کار باعث می شود آهن، پتاسیم، فسفر و ویتامین‌های گروه ب موجود در شلغم از دست برود و وارد آب شود.

وی به فسفر موجود در شلغم اشاره و خاطر نشان کرد: این فسفر برای تقویت سلول‌های عصبی مفید است و بتا کاروتن موجود در شلغم نیز برای دردهای مفصلی و نقرس حتی به صورت استعمال خارجی می تواند مفید باشد. شیرمستی ادامه‌داد: طبیعت شلغم نقطه مقابل سرماخوردگی است و به عنوان نرم‌کننده مجاری تنفسی نیز استفاده می‌شود. این کارشناس تغذیه توصیه کرد: افراد شلغم را همراه با فلفل سیاه مصرف کنند که باعث می‌شود گرمای درون آن افزایش پیدا کرده و برای سرماخوردگی بهتر باشد.

به گفته شیرمستی شلغم در طب سنتی طبیعتی گرم دارد و برای افراد سرد مزاج مفید است. شیرمستی به زنان باردار توصیه کرد: در دوران حاملگی از شلغم استفاده کنند، زیرا منجر به رشد بهتر جنین آنها می‌شود. وی گفت: افرادی که انسداد روده یا سنگ کیسه صفرا دارند بهتر است مصرف شلغم را محدود کنند، زیرا ممکن است نفاخ باشد.
مرجع : ایسنا