به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۸:۴۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۶ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۵۹۲۰۹
روزانه 8.3 میلیون دلار؛

هزینه حملات‌هوایی ضدداعش برای آمریکا

گروه بين الملل: وزارت دفاع آمریکا«پنتاگون» اعلام کرد که حملات جنگنده های این کشور علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، روزانه 8.3 میلیون دلار برای واشنگتن هزینه دارد.
هزینه حملات‌هوایی ضدداعش برای آمریکا
واشنگتن پیشتر هزینه حملات روزانه علیه داعش را کمتر از این مبلغ ذکر کرده بود. بیل اوربان سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این زمینه اظهار داشت :« از 8 اگوست که حملات علیه داعش در عراق و سپس سوریه آغاز شد، واشنگتن تاکنون 580 میلیون دلار هزینه داشته است.» آمریکا پیشتر گفته بود که هزینه روزانه این حملات هفت میلیون دلار است. یک مقام در پنتاگون گفته که گسترش حملات آمریکا علیه داعش در هفته های اخیر باعث افزایش هزینه ها شده است.

در همین حال برخی تحلیگران مستقل هزینه های جنگ علیه داعش را بسیار بیش از این مبلغ برآورد کرده اند. تود هاریسون کارشناس در مرکز « ارزیابی استراتژیک و بودجه» می گوید که هزینه سالانه حملات نظامی آمریکا علیه «دولت اسلامی» (داعش) بین 2.4 تا 3.8 میلیارد دلار است.هاریسون در گزارشی که گفته است که در صورت گسترش حملات آمریکا علیه داعش در سوریه و عراق، این هزینه بین 4.2 تا 6.8 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

به گفته وی هواپیماهای شناسایی مورد استفاده در سوریه و عراق بیشترین بخش هزینه های جنگ علیه گروه داعش است.به عنوان مثال پرواز هواپیمای شناسایی «پهپاد» از نوع «پریدیتور» یا «ریبر» 1000 دلار در ساعت است اما در صورت به کار گیری پهپاد « گلوبال هوک» این هزینه به 7000 دلار در ساعت می رسد. آمریکا هزینه این حملات را از «بودجه جنگ» وزارت دفاع «پنتاگون» تامین می کند. کنگره آمریکا «بودجه جنگ» پنتاگون را به 85 ملیارد دلار افزایش داده بود.
مرجع : العربيه