به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۵۹۲۷۳
آرمان در یک نگاه

بازگشت مشایی؛ آن هم در تولد احمدی نژاد

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز چهارشنبه به بازتاب عنوان‌های ناگفته‌های هاشمی از اولین مجلس خبرگان و برای ریاست مجلس خبرگان می‌آیم پرداخت.
بازگشت مشایی؛ آن هم در تولد احمدی نژاد
این روزنامه تیتر یک را به موضوع ناگفته‌های هاشمی از اولین مجلس خبرگان، اختصاص داد و نوشت: دیروز سایت آیت ا... هاشمی رفسنجانی خاطره‌ای از سال 62 منتشر کرد که بر مبنای آن به مخالفت‌ها با ریاست آیت ا... مشکینی بر مجلس خبرگان اشاره کرد. در این مطلب آمده است: 23 تیرماه 1362: ساعت 9، جلسه [مجلس ] خبرگان [رهبری ] شروع شد. قرآن و پیام امام و سخنرانی آقای مهدوی کنی [رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان ] و جلوس هیات رییسه سنی و تحلیف و انتخابات برای هیات رییسه دایم . آقای مشکینی ، رییس و من ، نایب رییس و آقایان [محمد] مومن و [حسن ] طاهری خرم آبادی ، منشی انتخاب شدیم .

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان برای ریاست مجلس خبرگان می‌آیم، نوشت: یک روز پس از اظهارات سید احمد خاتمی بود که سایت آیت ا... هاشمی رفسنجانی اینگونه نوشت: یک منبع نزدیک به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهارات یک عضو مجلس خبرگان رهبری را که گفته است آقای هاشمی رفسنجانی تمایلی به کاندیدا شدن برای ریاست مجلس خبرگان رهبری ندارند را تکذیب کرد. این منبع همچنین گفت: آیت ا... هاشمی رفسنجانی درباره کاندیدا شدن برای ریاست مجلس خبرگان رهبری نه تنها چنین مطلبی نگفته‌اند، بلکه در پاسخ به سوالی در همین زمینه گفته‌اند در صورتی که بعضی افراد که آنها را برای ریاست خبرگان صالح نمی‌دانم قصد کاندیدا شدن داشته باشند، آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست این مجلس اعلام خواهم کرد.

این روزنامه با انتخاب موضوع مشایی برگشت، نوشت: مشایی بازگشت؛ آن هم در روز تولد محمود احمدی نژاد. شاید این بازگشت به عرصه، هدیه‌ای به رییس جمهور سابق باشد که به دلیل همراهی مشایی با او بسیار سخن شنید اما جز در ماه‌های پایانی دولت، هیچ گاه حاضر نشد مشایی در قاب تصویر با او نباشد. این یک تعبیر رسانه‌ای نیست بلکه حقیقت است. تیم احمدی نژاد مدتهاست که فعالیت انتخاباتی خود را از سر گرفته است و به نظر می‌رسد مهره اصلی این جریان کسی جز یار وفادار و قابل اعتماد احمدی نژاد نباشد؛ نشان این ادعا تلاش برای توجیه اظهارات وی پس از سالها سکوت است.

مذاکرات هسته‌ای در ایستگاه توافق، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. مذاکرات هسته‌ای برچسب محرمانه دارد اما برای تشخیص روند کلی مذاکرات و مثبت و منفی بودن آن به عملیات محیر العقول و جام جهان نما نیاز ندارید، حتی رخنه به پشت درهای بسته و بهره گیری از منابع موثق و آگاه نیز لازم نیست، تنها با مرور واکنش‌ها و گفتارهای پیرامونی می‌توان به نتیجه‌ای ملموس دست یافت. نومحافظه کاران در آمریکا و نمایندگان حامی اسراییل در کنگره نگرانی خود از توافق هسته‌ای را پنهان نمی‌کنند، هیاهوی رسانه‌ای، تیترهای آنچنانی و اصرار بر این نکته که مذاکرات شانس موفقیت در این دوره نداشته و نیازمند تمدید است به خوبی نشان می‌دهد که اوباما و تیم همراه در مسیر توافق نهایی به پیش می‌روند و 11سال جنجال افکنی و سناریو نویسی‌های توهمی، اکنون دیگر جوابگو نبوده و کارایی خود را از دست داده است.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع خباز را راه ندهید!، نوشت: در حالی که موضوع وزیر علوم به بازاری داغ برای دولت و مجلس تبدیل شده است و همه به دنبال آن هستند که بدانند عاقبت چه کسی تصدی وزارت علوم را به عهده خواهد گرفت اما انگار رویه عده‌ای تنها بر اساس مخالفت است، حال با هر ابزار و هر بهانه‌ای که می‌خواهد باشد. روز گذشته 50 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خواهان اخراج محمدرضا خباز، معاون مجید انصاری از مجلس شدند. این نمایندگان معتقد هستند که خباز موضوع اسیدپاشی‌های اخیر را به امر به معروف ارتباط داده بوده است.