به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۰:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۶۰۱۰۹
آرمان در یک نگاه

عمان، گلوگاه عبور از چالش 12ساله

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز شنبه به بازتاب عنوان‌های چهارمین نامه اوباما به رهبر انقلاب و تغییر دولت‌ها سبب تغییر سیاست‌ها و استراتژی‌های نظام نشود پرداخت.
عمان، گلوگاه عبور از چالش 12ساله
این روزنامه تیتر یک را به موضوع چهارمین نامه اوباما به رهبر انقلاب، اختصاص داد و نوشت: پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات مجلس سنا اوباما را در وضعیت مطلوبی قرار نداده است هرچند گفته می‌شد که شکست دموکرات‌ها قابل پیش بینی بود اما حضور جمهوری خواهان که با سیاست‌های اوباما قرابت کمی دارند، رییس جمهور آمریکا را در موضعی قرار خواهد داد که تصمیم گیری برای او در 2 سال باقی مانده به پایان ریاست جمهوری‌اش را سخت می‌کند. حالا اوباما با ادعای ارسال یک نامه به بالاترین مقام جمهوری اسلامی مواجه است که هنوز صحت و سقم آن تایید نشده است.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان تغییر دولت‌ها سبب تغییر سیاست‌ها و استراتژی‌های نظام نشود، نوشت: آیت ا... هاشمی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب مردم سالاری با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدا... الحسین(ع) به همه مردم ایران گفت: نام امام حسین(ع) و قیام ایشان برای همیشه به عنوان مبارزه انسان علیه ظلم و ظالم جاودان خواهد بود. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، استقرار نظام حزبی را موجب ثبات در بدنه کارشناسی و استمرار سیاست گذاری‌ها و دسترسی سریع به اهداف دانست و گفت: شرط اساسی آن پذیرابودن اصول اصلی اسلام، انقلاب، امام و رهبری و عمل در چارچوب و قالب سیاست‌های بلندمدت و کلان نظام است، تا تغییر دولت‌ها باعث تغییر در برنامه‌ها، روش‌ها، سیاست‌ها و استراتژی‌های نظام نشود.

این روزنامه با انتخاب عنوان عمان، گلوگاه عبور از چالش 12ساله، نوشت: معاون وزیرخارجه بریتانیا نیز در مجلس عوام این کشور تاکید کرده است: من خیلی امیدوارم که به زودی قادر باشم بگویم که مذاکرات هسته‌ای با ایران موفقت آمیز بوده است. ازطرف دیگر تنی چند از دیپلمات‌های باسابقه اروپایی خواستار رسیدن به توافق با ایران تا پایان ضرب الاجل 24 نوامبر شده‌اند. در چنین فضای بیم و امیدی مهمترین مذاکرات هسته‌ای چند سال اخیر در مسقط پایتخت عمان در شرف برگزاری است.

منع استخدام به بهانه تجرد، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده با50 ماده از خرداد سال گذشته، توسط کمیسیون‌های بهداشت و فرهنگی مجلس و کارگروه‌های مختلف بررسی شده است اما، در بند 9 این طرح ذکر شده است که جذب افراد مجرد به عضویت هیات علمی در تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی ممنوع است و تنها در صورت نبودن متقاضی متاهل واجد شرایط با تائید بالاترین مقام دستگاه، جذب افراد مجرد بلامانع خواهد بود.