به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۶۰۸۱۲

دستگیری مجرمان با رایحه‌ عطر و شوینده‌!

گروه فناوری: با فهرست رایحه‌های دانشمندان انگلیسی، به زودی نیروهای پلیس می‌توانند از رایحه‌های عطر و بوی مواد شوینده به جای مانده از صحنه‌های جنایت برای به دام‌انداختن جانی‌ها استفاده کنند.
دستگیری مجرمان با رایحه‌ عطر و شوینده‌!
متخصصان علم پزشکی قانونی در حال تولید فهرست شیمیایی از رایحه‌ عطرهای محبوب هستند که به آن‌ها در شناسایی بوهای به‌ جامانده بر روی لباس‌ها و اقلام لمس‌شده توسط جنایتکارها کمک می‌کند. آن‌ها امیدوارند از بوی فرد پشت صحنه جنایت، برای محدودکردن مظنونین و حتی به عنوانی مدرکی در دادگاه استفاده کنند.

آلیسون دیویدسون، محقق دپارتمان علوم قضایی و جنایی دانشگاه استافوردشایر، مدعی است این فهرست می‌تواند برای تیم‌های پزشکی قانونی نیروی پلیس به کار رود. وی و همکارانش امیدوارند با استفاده از این فهرست رایحه‌ عطرها، تعیین کنند مظنون چه پیش‌زمینه اجتماعی و اقتصادی دارد. به طور مثال، عطر Lynx بیشتر توسط مردان جوان به کار می‌رود و این موضوع به تیم پزشکی کمک می‌کند.

نمونه‌های رایحه‌های عطرها و مواد شوینده را می‌توان به آسانی از لباس قربانیان یا از گرد و غبار سطوح سخت جمع‌آوری کرد. جزئیات این دستاورد علمی در نشست اتحادیه بین‌المللی رایحه انگلستان ارائه شد.
مرجع : ایسنا