به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۴ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۶۳۴۶۴

لیپوساکشن؛ کاهش وزن یا زیبایی؟

گروه سلامت: یک فوق‌تخصص جراحی پلاستیک گفت: لیپوساکشن برای کاهش وزن نیست، بلکه برای زیبایی هر چه بیشتر بدن انجام می‌شود.
لیپوساکشن؛ کاهش وزن یا زیبایی؟
دکتر سیدنجات حسینی گفت: لیپوساکشن یکی از شایع‎ترین عمل‎های زیبایی در سراسر دنیاست و اخیرا تعداد زنان و مردان متقاضی این عمل جراحی رو به افزایش است؛ چراکه اغلب بهبود ظاهر خود را در ارتباطات اجتماعی و تجاری موثر می‎دانند. وی با اشاره به تصور غلط مردم در این خصوص، افزود: معمولا مردم بویژه افرادی که چاق هستند این تصور را دارند که با لیپوساکشن می‎توانند وزن خود را کاهش دهند، این در حالیست ابتدا این افراد باید به صورت مرتب ورزش کنند، رژیم غذایی مناسب داشته باشند تا پس از کاهش وزن برای از بین بردن چربی‎های محدود به یک محل خاص نظیر چربی پهلو و ... اقدام به این عمل کنند که برای این قسمت‎ها بسیار مفید است.

حسینی با اشاره به عوارض این عمل تصریح کرد: این عمل جراحی یک دسته عوارض معمولی دارد که به بعد از عمل مربوط می‌شود و دسته دیگر عوارضی است که مربوط به عمل می‎باشد که شایع‎ترین آن، بروز نامنظمی به صورت برجستگی و فرورفتگی است و نیاز به جراحی اصلاحی دارد و بیشتر در ساکشن‌های خیلی وسیع با حجم زیاد رخ می‌دهد. در حقیقت لیپوساکشن یعنی مکش و خارج کردن چربی با استفاده از یک پمپ مکشی است. در ضمن سن عامل مهمی در عمل لیپوساکشن به شمار نمی‎آید، اما بهترین زمان فاصله بین 15 تا 65 سالگی است.

این فوق‌تخصص جراحی پلاستیک یادآور شد: مهم‌ترین مساله در انتخاب بیمار، تجربه، علم و دانش و مهارت جراح پلاستیک است، چرا که لیپوساکشن باید توسط فوق‌ تخصص جراحی پلاستیک انجام شود و بهتر است افراد به تبلیغات گمراه‌ کننده و غیرواقعی توجه نکنند، چراکه لیپوساکشن یک عمل جراحی مهم است که باید تحت شرایط استریل و در مرکز مجهز انجام شود.
مرجع : ایسنا