به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ساعت ۰۰:۱۸
کد مطلب : ۶۴۷۳۶

رییس سازمان بازرسی کل کشور: هیچ برداشتی از صندوق توسعه صورت نگرفته است

گروه اقتصادي: رییس هیات نظارت بر نحوه برداشت از صندوق توسعه ملی کشور، ادعاهای انتشار یافته احمد توكلي نماينده اصولگراي مجلس مبنی بر برداشت از این صندوق توسط دولت را بی اساس خواند.
رییس سازمان بازرسی کل کشور: هیچ برداشتی از صندوق توسعه صورت نگرفته است
«ناصر سراج» رییس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اتهام مطرح شده علیه دولت مبنی بر برداشت 4.1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی، گفت: من به عنوان رییس هیات نظارت بر نحوه برداشت از صندوق توسعه ملی کشور، تاکید می کنم که هیچ برداشتی از صندوق صورت نگرفته و صندوق حتی یک دلار هم کسری ندارد.

از چند روز گذشته ادعاهایی در باره اقدام دولت در برداشت از این صندوق مطرح شده که رسما توسط مقامات و نهادهای مسئول در این زمینه رد شده است. معاون اول رییس جمهوری نیز در این جلسه گفت: متاسفانه عده ای تلاش می کنند با توسل به مطالب غیر واقع، در رابطه دولت و مجلس تنش ایجاد کنند، اما دولت تدبیر و امید از ابتدا بر این موضوع اصرار داشته که رابطه قوای مجریه و مقننه باید در بهترین سطح قرار داشته باشد.

وی با اشاره به ادعای برداشت 4.1 میلیارد دلاری علیه دولت اظهار کرد: روز گذشته در جلسه هیات وزیران توضیحات کافی در این خصوص ارایه شد. دولت تدبیر و امید از ابتدا بر این موضوع پافشاری داشته که حتی یک قدم بر خلاف قانون برندارد و از نظارت و رسیدگی ابایی ندارد و از هر گونه نظارت قانونی استقبال می کند البته انتظار این است که در نظارت ها مصالح ملی و مسایل طبقه بندی شده مد نظر قرار گیرد. جهانگیری در این زمینه همچنینم اعلام کرد: مدعی شده اند دولت 4.1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است که کذب است و اشاعه کذب موجب پیگرد قانونی است.

معاون اول رییس جمهوری افزود: در حالی که همه مقامات مسوول به صراحت این برداشت را نفی می کنند و بانک مرکزی که مسوول نگهداری حساب های صندوق توسعه ملی است، اعلام می کند که برداشتی صورت نگرفته و رییس صندوق توسعه ملی نیز اظهار می دارد که برداشتی از حساب های آن صندوق انجام نشده است، اصولا چگونه می توان در عدم برداشت دولت از صندوق توسعه ملی تردید کرد؟

وی ادامه داد: این در حالی است که در هیات امنای آن علاوه بر قوه مجریه، نمایندگانی از طرف مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه حضور دارند و هیات نظارت بر صندوق با ترکیب رییس دیوان محاسبات کشور، رییس سازمان حسابرسی کشور و رییس سازمان بازرسی کل کشور بر عملکرد آن نظارت می کنند.

معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: متاسفانه عده ای با انگیزه های سیاسی و جناحی و با اتهام ناروای اظهار خلاف واقع به دولت در عمل به انهدام سرمایه های اجتماعی و اعتماد متقابل مردم و دولت که سرمایه مهم کشور است، می پردازند و به تبعات ویران کننده این رفتار ناصواب نمی اندیشند.

جهانگیری خاطرنشان کرد که دولت تدبیر و امید از ابتدای آغاز به کار بر دو رویکرد اساسی تاکید کرده و با تمام جدیت از این دو رویکرد مراقبت کرده است، یکی قانونگرایی و التزام جدی به قوانین و دیگری مبارزه مستمر و قاطعانه با فساد. به نظر می رسد که عده ای با هر انگیزه ای می کوشند این ویژگی بارز دولت را به چالش بکشند.

انتقاد لاریجانی و توکلی از دولت

دور روز پيش احمد توکلی با انتقاد از اظهارات اخیر سخنگوی دولت مبنی بر خلاف واقع دانستن گزارش دیوان محاسبات در مورد برداشت 4.1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه گفت که این اظهارات به شأن مجلس لطمه می‌زند. احمد توکلی در تذکری مستند به بند 11 ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس و همچنین اصل 54 قانون اساسی، اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه بر اساس گزارش رسمی دیوان محاسبات گزارشی منتشر کرده که در مجلس قابل قرائت است و با تشخیص مجلس به قوه قضائیه ارجاع می‌شود. وي افزود: «کمیسیون این گزارش را به دیوان محاسبات داده و کمیسیون برنامه و بودجه تأیید کرده و نمی‌توان گفت چون دادسرای دیوان در این زمینه حکم نداده قابل استناد نیست.»

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: «این که سخنگوی دولت می‌گوید گزارش خلاف است و گوینده باید عذرخواهی کند درست نیست، افتخار من این است که اگر اشتباهی کرده باشم نه تنها از دولت بلکه از ملت عذرخواهی کنم اما این اظهارات به شأن مجلس لطمه می‌زند لذا لازم است از حق نمایندگان و مجلس دفاع کنیم.»

علی لاریجانی رئیس مجلس هم در پاسخ به این تذکر گفت: «یک روال قانونی در کشور حاکم است. دیوان محاسبات یک مرجع رسمی است و گزارشش در کمیسیون بودجه بررسی می‌شود.» لاریجانی خاطرنشان کرد: «ما چیزی مبنی بر این‌که تخلفی در کار مجلس صورت گرفته باشد ندیدیم و آقایان دولتی هم باید مطیع قانون باشند.»
مرجع : ايرنا

حامد
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۰:۴۵
قضیه، قضیه ی 650 میلیون یورو است که بعد معلوم شد ضرر و زیانی به بیت المال نرسیده و 650 میلیون یورو هم رانت نبوده و ... فقط یک بهانه داد دست دلواپسان که هی بگن "در زمان روحانی 650 میلیون یورو فساد شد" و هی طرفداران دولت مجبورن توضیح بدن که "نه مجید جان، دلبندم! قضیه این نیست و ...". حالا این 4.1 میلیارد هم همین بلا سرش میاد! (273469)
امیر ازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۲:۵۸
از 76 که همواره مسائل سیاسی را دنبال کردم به یک نام رسیده ام که همیشه ناکام بازی های سیاسی بوده فردی که جز نق زدن هیچی نه از سیاست و نه اقتصاد میداند !!! وآن فرد کسی نیست جز توکلی بازنده ی همیشگی بازیها !! آقای توکلی شما چی از سیاست میخواهید؟ این همه شکست بس نشد ؟ تازمانی که خاتمی بود از خاتمی شکست میخوردید بعد محمود اومد از محمود شکست خوردید بعد محمود از روحانی بابا ول کن سیاست را برو دبیر اقتصاد شو در یک مدرسه درس بده تا مفید واقع بشی (273583)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۸:۱۵
یعنی واقعا اینقدر مملکت بی در و پیکره که دقیق نمیتونن تکلیف مبلغ به این بزرگی رو مشخص کنن؟ (273709)
سامان
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۷:۲۴
پس سندی که دیروز منشتر شد چیه؟
ایا سند و امضای خودشون رو هم منکر میشن؟ (273688)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۱:۰۴
تشریف ببرید سایت الف تا ببینید سندی که دیروز در بوق و کرنا کردند چیه! (273804)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۰:۴۷
آیه هم نازل بشه این تندروها حرف خودشون رو میزنن! (273471)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۶:۰۴
دقیقا مثل شما (273666)
عجب
Germany
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۱:۴۶
واقعا اينا ديگه نميدونند به كدوم در بزنند بااين حالي كه من از اقاي توكلي و رفيقاش ميبينم احتمالا دارند پايان كار خودشونو اعلام ميكنند ،اخه تهمت زدن توهوا كه نميشه اگر مدرك داري بفرما اگر بدون مدرك فقط تهمت ميزني كه واقعا در بايد از دولت وملت عذرخواهي كني و.... (273476)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۶:۵۶
ادعاشون هم مثل عملکرد هشت ساله شان نسنجیده هست. لابد میخواهند دوباره جو مملکت رو غبارآلود کنند و کاسبی کنند. (273485)
احمد
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۷:۵۱
احمد توکلی لازم است به دلیل اشتباهات متعدد از پیشگاه ملت عذر خواهی کند. (273497)
شاغلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۶:۳۱
عذر خواهی پیش کش تکرار نشود کافی است (273673)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۷:۵۴
شأن مجلس در دولت قبل ملاک نبود حالا چی شده (273498)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۸:۱۴
بالاخره کدام مرجع درست میگوید خوب است این موضوع دقیقا بررسی شود و با هر طرف که به مردم گزارش نادرست می دهد برخورد شود و نتیجه هم به اطلاع مردم برسد و یکبار برای همیشه با دروغگویان در هر مقام چه در مجلس ویا دولت برخورد گردد (273500)
ن ج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۸:۲۰
با سلام وتشکر از این اطلاع رسانی شفاف وقاطع ،ان شاء ا.. ادعا کننده دراین زمینه به اشتباه آشکار خود پی ببرد وجبران نماید (273501)
راست یا دروغ؟!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۸:۲۴
تو مملکتی که به راحتی دروغ می گویند وبه راحتی قسم حضرت عباس می خورند آدم نمی داند حرف چه کسی را باور کند (273502)
مهرانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۸:۴۵
عزیز جان
این مسئله بر میگرده به اون 12000 میلیارد تومان که آقای توکلی هم یک سهم ناچیز 500 میلیاردی داشتند
حالا با این فرافکنی و فرار به جلو اذهان تمام دولتیان و جامعه را از آن قضیه دور کردند
همین دیگر حرفی از آن 12000 میلیارد نیست ؟؟؟ عجبا
کسی هم نیست پاسخگو باشد
حالا هم که دولت تدبیر و امید بدون اسامی و مبلغ را اعلام کرده می گویند سیاهنمایی!!
عجبا!! مردم را اسکول فرض کرده اند ت ... (273507)
ایلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۸:۴۹
واقع این توکلی خودش تکلیف خودش را نمیداند فقط در جبهه مخالف تعریف میشود . و عجیب است که نماینده که نه اعضای مجلس نمیدانند با این کارشکنی ها تنها خود را در تاریخ ایران منفورتر میسازند .اتفاقا دولت خیلی دارد مماشات میکند و این باعث گستاخی برخی میشود دولت باید محکم بایستد اگر نگذاشتن به ملت اعلام نماید و درصورت ادامه دشمنی مردانه استعفا کند تا ملت بدانند نگذاشته اند که دولت منتخب مردم کار کند این از تو سری خوردن بهتر است (273508)
شاغلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۶:۳۴
عزیز من انصاف را باید رعایت کرد همین طرح تثبیت قیمتها در مجلس ... که توسط ایشان و همفکرانشان اجرا شد نمی بینید وضع کشور چقدر خوب شده است از لحاظ فساد اداری به رتبه ... ارتقاء پیدا کرده ایم. (273675)
علی
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۸:۵۲
آقای توکلی هم نشان داده باکسانی مشکل دارد نه دلسوزبیت المال باشدواین شخص ازاونهایی هست که حاضره هربلایی سرمملکت بیاداماکسانی مثل خاتمی وهاشمی وروحانی نباشند (273509)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۹:۱۱
2030 دیشب خیلی ذوق زده از خبر به نفع مجلس رونمایی کرد !
متاسفانه صدا و سیما و این بخش تند خبری نمی خواهد از رویکرد غلط خود درباره دولت تدبیر دست بردارد .
جای تاسف است . (273510)
ایرانی
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۹:۱۷
اونی اصولگراست که دروغ میگه شمایی که اطلاح طلبی که داری راست میگی ، فقط یه سندی منتشر شده که معلوم شده اون اصولگراهه راست میگه اون اطلاح طلبه داره دروغ میگه که البته مثل اینکه برای توجیه کار یه سندی( نمیگم دست سازی بوده، اما اصل نبوده ) بین بانک مرکزی و دولت تنظیم شده برا توجیح راستگو بودن دولت. خدا به خیر بگذرونه این 4 سالو (273512)
چشم سفید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۹:۴۰
کدوم به اصطلاح اصولگرایی را دیدید عذر خواهی بلد باشه ؟!! فقط طلبکارند (273516)
کیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۹:۴۲
دولت مواظب باشد خطر در کمین است. اگر این مسئله برداشت غیر قانونی کذب باشد دولت موظف به دفاع وپیگیری قضایی تشویش اذهان عمومی ونشراکاذیب از حقوق ملت است وما چنین انتظار راداریم بعنوان مبارزه با موضوع دروغ ودروغگویی که در جامعه نهادینه شده است . (273517)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۹:۵۰
مرگ بر تفرقه افکنای رانت خور قبلی که الن چون دستشون از بیت المال کوتاهه دارن دروغ پراکنی میکنن... (273518)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۰:۲۱
آیا سخنان سراج در مورد 4.1 میلیاردی در اخبار 20 یا 20:30 پخش میکنند تحت هیچ شرایط پخش نمیکنند صدا و سیما آن قدر علیه دولت دروغ افترا و.........میکنند که مردم از دولت سیر بشند و در آینده جلیلی را به قدرت برسانند (273525)
عاشق خاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۴:۴۴
میخواهند این دروغ ها بگند که بعد از کنار رفتن روحانی و آمدن جلیلی به قدرت که بعداً خیلی راحت بگویند صندوق ارزی را روحانی خالی کرده و دست دولت خالیه و شانه خالی کنند کور خوندن مردم باهوش تر از این حرف ها هستند که گول چوپان دروغگو را بخورند (273640)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۰:۳۶
سازمان بازرسی هم مرجع رسمیه بنظرم برداشت از صندوق دروغه و انگیزه سیاسی در کاره شاید هم واسه انتخابات مجلس وتبلیغاتیه (273527)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۱:۳۰
آیا دولت و سازمان بازرسی که موضوع را تکذیب نموده اند مرجع رسمی و مورد اعتماد نیستند ?! (273541)
حامد
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۲:۲۳
مورد اعتماد کی؟ ما یا گروهک پایداری؟ (273556)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۲:۱۷
اصلا مرجع رسيدگي به اين موارد سازمان بازرسي نيست كه خودش را انداخنه جلو اين موارد را ديوان محاسبات بررسي ميكنه كه گفته اين پول برداشت شده .مثل اينه كه شما شكايت داشته باشي از شهردار منطقه خودتون .بري مجلس اقامه دعوا كني موضوعي كه به آن دستگاه مربوط نمي شود. (273552)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۲:۲۰
دادستان دیوان محاسبات کشور دیروز در کنفرانس خبری اسناد رو هم نشان داد که دولت برداشت کرده ! اخبار رو دقیق تر مطالعه کنید خواهشا (273555)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۲:۳۴
خدایا به داد ما مردم برس. هشت سال کشور از 0 تا 100 دستشون بوده وضع کشور اینه، حالا یه چیزی هم باید از جیب بدیم تا بیخیل بشن. (273567)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۳:۵۲
اگر دولت در مقابل اين دروغگويان كوتاه بيايد اينان گستاختر خواهند شد وبعد با دروغي ديگر دولت را متهم خواهندكرد گرچه داستان اين دروغگويان براي مردم همان داستان چوپان دروغگوشده است (273616)
Urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۴:۵۴
با اين خبر مي خوان يه خورده از لحاظ فساد مالي بين دو جناح موازنه ايجاد بشه. خجالتةهم خوب چيزيه. اگه اينجا ژاپن بود بايد نصف نمايندگان مجلس خودكشي مي كردن يا حداقل استفا مي دادن. ولي اونه كه اينجا زياده رو هست. به قول دادكانةهيچ عاقلي ميلياردي خرج نمي كنه كه ٥٠٠ ميليون در اينده حقوق بگيره. يه تحقيق خيلي سرپايي نشون ميده كه اين مجلس برا خودش و فاميلاش چه رانتهايي ايجاد كرده. (273642)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۹:۱۶
عجب شیر تو شیری مسئولان اینطوری کار می کنن چطور از مردم و زیر دستاشو باید انتظار داشت. (273745)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۱:۱۵
انصاف واقعا" چیز خوبی ا ست همه انصاف داشته باشیم خداوند در قان کریم فرموده به زره زره اعمال رسیدگی میکنم مواضب باشیم (273814)