به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۶۵۰۱۹
از رياست شورای عالی استان‌ها؛

پس از 9 سال «مهدی چمران» تغییر کرد

گروه جامعه: بصیری پور پس از 9 سال ریاست چمران در شورای عالی استان‌ها برای یک سال به عنوان رئیس با رأی اکثریت اعضا برگزیده شد.
پس از 9 سال «مهدی چمران» تغییر کرد
به گزارش ایسنا، در دوازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که امروز پنج شنبه برای انتخاب رئیس و هیات رئیسه برگزار شد در پایان رأی گیری از میان 74 رأی مأخوذه برای ریاست شورای عالی استان‌ها غلامرضا بصیری پور رییس شورای شهر خراسان رضوی با 42 رأی رئیس شورای عالی استان‌ها شد. برای انتخاب ریاست شورای عالی استانها غلامرضا بصیری‌پور و مهدی چمران کاندیدای ریاست بودند که از بین رأی‌های مأخوذه 42 رای به بصیری پور و 32 رأی به مهدی چمران اختصاص یافت.

پس از رأی گیری یک رأی اضافه اعلام شد که با پیشنهاد چمران یک رأی از بصیری‌پور که رأی بیشتری داشت کم شد. بنابراین در نهایت بصیری‌پور با 42 رأی به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها انتخاب شد.  در ادامه این جلسه انتخابات هیات رییسه انجام شد که از میان سه کاندید نایب رئیسه شورای عالی استان‌ها ایرج سلیمان زاده با کسب 35 رأی و حسن فریدونی با کسب 34 رأی به مرحله دوم انتخابات نایب رئیسه راه یافتند که در پایان رأی گیری مرحله دوم ایرج سلیمان زاده، نماینده آذربایجان غربی با کسب 38 رأی برای یک سال به عنوان نائب رئیس شورای عالی استان‌ها برگزیده شد.

همچنین در ادامه جلسه انتخابات برای تعیین سخنگوی چهارمین دوره شورای عالی استان‌ها برگزار شد که احد چگینی، نماینده استان قزوین با 54 رای به عنوان سخنگوی این شورا برگزیده شد. برای منشی گری چهارمین دوره شورای عالی استان‌ها نیز از میان 11 کاندید شش نفر به عنوان کاندید به ترتیب زیر انتخاب شدند. دهواری با 46 رأی به عنوان منشی اول، محمدی با 44 رأی ، مهدوی با 43 رأی، درویشی 42 رأی، کارآموز 40 رأی و کریمی نیز با 40 رأی به ترتیب به عنوان منشی‌های چهارمین دوره شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند.