به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۶۵۰۶۰
آیفون 5نسخه باریک تر آیفون 4 است

رتبه‌بندی بهترین آیفون‌های عرضه‌شده تاکنون

گروه فناوری: اپل در نیمه سوم سال 2014 جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود بانام‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را روانه بازار کرد. درواقع آیفون 6 پلاس دهمین آیفون عرضه‌شده از سال 2007 است که اولین آیفون وارد بازار شد.
بدون شک آیفون 6 پلاس به‌عنوان آخرین آیفون عرضه شده قوی‌ترین در بین تمام آیفون‌های موجود است. پردازنده قوی تر، دوربین بهتر، صفحه نمایش فوق العاده و شفاف (و البته بزرگ‌تر) همگی جزء مواردی هستند که آیفون 6 پلاس را از بقیه موارد نسخه‌های خانواده آیفون متمایز می‌کند. اما این به این معنی نیست که 6 پلاس بهترین گوشی هوشمند تولید شده توسط اپل است. در ادامه قصد داریم آیفون‌های عرضه شده توسط اپل را بر اساس نظر کاربران و علاقه‌مندان، زیبایی در طراحی و تأثیر آنها در دنیای تکنولوژی رتبه بندی کنیم.

10. آیفون 3GS



بسیاری از کارشناسان و علاقه مندان به محصولات اپل پس از عرضه آیفون 3G انتظار یک نسخه جدیدتر با قابلیت‌های خاص‌تر بودند اما آیفون 3GS نتوانست تمام انتظارات آن‌ها را برآورده کند. در واقع به غیر از برخی آپدیت‌های کوچک 3 جی اس تفاوتی با 3 جی نداشت.

9. آیفون 4S



آیفون 4S نیز همان رویه آیفون 3 جی اس را بعد از آیفون 4 در پیش گرفت. در آیفون 4S شاهد پردازنده‌ای سریع‌تر (نه چندان سریع تر!) در کنار تولید دستیار صوتی سیری بودیم که تفاوت آن را با 4 نشان می‌داد. اما پس از گوشی هوشمند شاهکاری مانند آیفون 4، به روز رسانی اپل چندان توجه کاربران را به خود جلب نکرد.

8. آیفون 6



آیفون 6 می‌توانست پر فروش ترین گوشی هوشمند اپل باشد اما متأسفانه طراحی نه چندان دلچسب آن مانع این اتفاق شد. Joshua Topolsky از منتقدین بلومبرگ در مورد آیفون 6 می‌گوید: هر چقدر آیفون 5 اس توانست رقیب خوبی برای غول‌های اندرویدی موجود در بازار در زمان خود باشد، آیفون 6 نتوانست آن طور که باید و شاید تقاوت مثبتی به ویژه در بخش طراحی ایجاد کند. خطوط پلاستیکی بر روی قاب پشتی و لنز برآمده دوربین بسیاری از عاشقان طراحی اپل را مأیوس کرد.

7. آیفون5



آیفون 5 را می‌توان نسخه نازک‌تر و باریک‌تر آیفون 4 با صفحه نمایشی بزرگ‌تر دانست. نسخه خاکستری – مشکی آن جذابیت و زیبایی خاصی دارد. اما با تمام این وجود هنوز با ایده آل‌های طراحی اپل و انتظاراتی که علاقه ندان به آیفون‌های اپل دارند فاصله زیادی داشت. امکان ایجاد خراش بر روی بدنه نیز یکی دیگر از موارد ضعف آیفون 5 محسوب می‌شد.

6. آیفون 3G



آیفون 3G در زمان عرضه فاصله زیادی با گوشی‌های رقیب موجود در بازار از نظر کارایی و کیفیت داشت. همچنین تقاوت‌های زیادی با نسخه قبلی خود یعنی آیفون اولیه داشت. با این وجود طراحی پلاستیکی و خمیده قاب پشتی آن باعث می‌شود که در صدر لیست بهترین طراحی‌ها در آیفون قرار نگیرد.

5. آیفون 5C



در طول این سال‌ها که اپل مدل‌های جدید خود را وارد بازار می‌کرد. یکی از نقطه ضعف‌های کار طراحی‌های تقریباً یک شکل و بدون هیجان گوشی‌های هوشمند این شرکت بود. اما آیفون 5C از این بابت یک تفاوت جالب ایجاد کرد. طراحی پلی کربناتی آیفون 5C با رنگ‌های جذاب توانست مشتریانی که از رنگ‌های تکراری سفید ومشکی خسته شده بودند به خود جذب کند.

4. آیفون 5S



یکی از خاص‌ترین ویژگی که آیفون 5S را بقیه آیفون‌ها متمایز می‌کند طراحی به روز تر آن نسبت به آیفون 5 و رنگ طلایی و لوکس آن که مشتریان زیادی را به خود جذب کرد. از تاثیر حسگر اثر انگشت به عنوان یک آپشن جالب و جدید نیز نمی‌توان گذشت.

3. آیفون



آیفون اولیه که در سال 2007 معرفی و عرضه شد از نظر زیبایی و کارایی به پای هیچ کدام از دیگر آیفون‌هایی که بعد از آن معرفی شدند نمی‌رسد. اما دلیل حضور آن در رتبه سوم انقلابی است که این گوشی در بازار موبایل ایجاد کرد و تعریف جدیدی از گوشی‌های هوشمند را به دنیا معرفی کرد. هنوز بسیاری از علاقه مندان به گوشی‌های اپل، آیفون اولیه را محصولی تکرار نشدنی از اپل می‌دانند.

2. آیفون 6 پلاس



آیفون 6 پلاس را می‌توان نسخه بزرگ‌تر شده آیفون 6 دانست که از نظر طراحی و زیبایی (همانطور که در مورد آیفون 6 گفته شد) در مقابل دیگر نسخه‌های آیفون در طول این سال ها حرفی برای گفتن ندارد. اما بزرگ‌ترین برگ برنده آن همین صفحه نمایش بزرگ آن است. بسیاری از کاربران آیفون سال‌ها در انتظار یک گوشی از شرکت اپل با صفحه نمایش بزرگ در مقابل اندرویدی‌های بالای 5 اینچ در بازار بودند. آیفون 6 پلاس توانست از این بابت این افراد را راضی نگه دارد.

1. آیفون 4



از نظر بسیاری از منتقدین و طرفداران آیفون، آیفون 4 زیباترین گوشی تولید شده توسط اپل تا کنون است. با قاب‌های جلو وپشت شیشه‌ای و نوار دور آلومینیومی می‌توان گفت که طراحی آیفون 4 هیچ گاه قدیمی نخواهد شد. علاوه بر طراحی منحصر به فرد، آیفون 4 در زمان عرضه خود یک جهش بزرگ از نظر سخت افزاری نسبت به مدل‌های قبلی خود داشت. صفحه نمایش معروف رتینا با چگالی پیکسلی بالا نیز از همین آیفون 4 وارد خانواده گوشی‌های اپل شد.
مرجع : بازارخبر