به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۳ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۶۶۲۲۶

حمله نیروهای‌ امنیتی به زندان بزرگ لبنان

گروه بين الملل: نیروهای امنیتی لبنان به بزرگ‌ترین زندان این کشور حمله کردند.
حمله نیروهای‌ امنیتی به زندان بزرگ لبنان
هدف نیروهای امنیتی لبنان در یورش به رومیه، بزرگ‌ترین زندان این کشور، یافتن برنامه‌ریزان دو سوءقصد انتحاری بود که روز شنبه در قهوه‌خانه‌ای در شهر طرابلس در شمال لبنان روی داد و ۹ تن را به کام مرگ برد. این قهوه‌خانه در محله جبل محسن قرار دارد و بیشتر ساکنان آن را شیعیان علوی ‌تشکیل می‌دهند. در جریان این سوءقصد انتحاری ۳۵ تن نیز زخمی شدند.

در جریان یورش نیروهای امنیتی لبنان به رومیه، زندانیانی که مظنون به دست داشتن در سوءقصد انتحاری بودند، به بخش‌های دیگری از زندان منتقل شدند. مقامات امنیتی لبنان اعلام کرده‌اند که بعضی از زندانیان در اعتراض به این اقدام تشک‌های خود را آتش زدند.جریان تروریستی جبهه نصرت مسئولیت این سوءقصدهای انتحاری را به عهده گرفته است.

جبهه نصرت که شاخه‌ای از شبکه القاعده و از همدستان دولت اسلامی است، پس از این سوءقصدهای انتحاری در شبکه توئیتر اعلام کرد که این دوعملیات انتقام سنی‌های سوری و لبنانی بوده است. در لبنان زندانیان بسیار خطرناک را در زندان رومیه نگهداری می‌کنند. این زندان که در شرق بیروت واقع است، ظرفیتی۱۵۰۰ نفره دارد، اما در حال حاضر ۳۷۰۰ زندانی در آن به سرمی‌برند.

وزیر کشور لبنان در این‌باره گفته است که بعضی از زندانیان از درون زندان رومیه از راه تلفن‌های همراه و نرم‌افزار کاربردی اسکایپ فعالیت‌های تروریست‌های دولت اسلامی را در خارج از زندان هماهنگ و فرمان‌های لازم را صادر می‌کرده‌اند.
مرجع : دويچه وله