به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۲۱:۵۵
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ساعت ۰۰:۴۲
کد مطلب : ۶۸۴۳۸

الازهر: جلوي نمايش فيلم مجيدي را بگيريد

گروه فرهنگي: فیلم "محمد رسول‌الله" ساخته مجید مجیدی بار دیگر با انتقاد مرکز اسلامی الازهر قاهره و شماری از علمای سنی روبرو شده است.
الازهر: جلوي نمايش فيلم مجيدي را بگيريد
احمد الطیب، شیخ الازهر در بیانیه‌ای با انتقاد به آنچه تجسم صدا و چهره پیامبر (ص)در فیلم مجیدی خوانده شده، از مسئولان جمهوری اسلامی ايران خواست جلوی نمایش آن را بگیرند. ساخته مجیدی به ۱۳ سال نخست زندگی پیامبر اسلام (ص) می‌پردازد و نخستین بخش از سریال سه گانه‌ای است که مراحل اولیه تولید آن در سال ۸۶ آغاز شد. این فیلم بزرگترین و پرخرج‌ترین پروژه تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شود.

الازهر و علمای سنی قبلا نیز نسبت به ساخت فیلمی که در آن پیامبر و صحابه به تصویر کشیده شوند، اعتراض کرده و آن را مغایر با آموزه‌های دینی اعلام کرده‌اند. ظاهرا علت اوج‌گیری دوباره اعتراض‌ها احتمال نمایش فیلم در جشنواره فجر است. در همين حال در اولين جشنواره فيلم فجر اعلام شد اين فيلم هنوز آماده نمايش نيست و مراحل فني خود را طي مي كند. مجيد مجیدی هدف از ساخت این فیلم را معرفی صحیح پیامبر اسلام (ص)، به ویژه به غربی‌ها عنوان کرده است. برخی از علمای سنی اجازه تهیه و نمایش این فیلم توسط مسئولان ایرانی را غیرمسئولانه خوانده و آن را با انتشار کاریکاتورهای پیامبر (ص) در نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" مقایسه کرده‌اند!