به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۶۹۵۴۵
بگیرید و به اندازه بگویید، چرا شلوغ مي‌کنیم؟

روايت‌الهام از مستندي‌كه بر جوانان تاثیرگذاشت‌

گروه سياسي: سخنگوی دولت دهم با اشاره به پخش مستند يك تلويزيون ماهواره‌اي درباره وقايع انقلاب گفته است: اين مستند با «شبهات قوی»، بسیاری از جوانان ایران را تحت تاثیر قرار داده است.
روايت‌الهام از مستندي‌كه بر جوانان تاثیرگذاشت‌
به نظر مي‌رسد منظور سخنان غلامحسين الهام، مستند چندقسمتی شبکه ماهواره‌اي فارسي‌زبان «من و تو» تحت عنوان انقلاب 57 است كه اخيرا درباره تاريخچه انقلاب پخش شده و در این مستند تصاویر و صحنه‌های دیده نشده‌‌ای از وقایع انقلاب به نمایش درآمده است.

غلامحسین الهام كه در مسجد حضرت زینب (س) تهران سخنرانی مي كرد گفت: مدتی پیش، یکی از دوستان، چند سی دی به بنده داد که حاوی گزارشی از روند انقلاب بود. این سی دی توسط یک رسانه ضد انقلاب و بیگانه تهیه و تلاش شده بود که تصویر دوران شاه، پهلوی و فضای انقلاب را یک شرایط عادی و مثبت جلوه بدهد و انقلاب را بی مبنا، بی منطق و حرکتی تندروانه و بدون جهت روشن تلقی نماید. شبهاتی قوی را در ذهن ایجاد مي‌کرد و بعضی از جوانان خیلی فعال را مي‌دیدم و اعتراف مي‌کردند این مستند ها آن ها را تحت تأثیر قرار داده است. البته این موضوع نشان از غفلت ما بود و رسانه ملی ما بسیاری از اطلاعات تصویری دوران مختلف را در اختیار دارد که همه آن گزارش ها که به صورت هنرمندانه تهیه شده بود نشان مي‌داد همه مدارک و مستندات از خود ماست و آرشیو آن مي‌توانست در کشور خودمان وجود داشته باشد.

بنده گفتم حالا با دوستان نشستی داشته باشید و ببینید آیا وضعیت همان گونه است که آن شبکه به آن ها پرداخته و پس از آن بررسی کنیم چرا انقلاب کردیم؟! طبق این مستندها اوضاع خوب بود و شاه در مقابل آمریکا کرنش نمی کرد و در برابر آن مي‌ایستاد، اوضاع مردم و سطح رفاه آن ها نیز مناسب بود. شاه برای دفاع از حقوق ملت و قیمت نفت نیز در صحنه بود. علاوه بر این در کشورهای اسلامی از مسائل اسلامی دفاع مي‌کرد و حج و زیارت امام رضا (ع) را نیز در برنامه خود داشت و به هنگام وقوع انقلاب هم از در تعامل با مخالفین درآمد پس برای چه و به چه دلیل خواستیم اوضاع به هم بریزیم و انقلاب کنیم؟! مشکلاتی هم که امروز وجود دارد که مي‌تواند مزید بر پرسش ها باشد و مي‌توانیم آن ها را با هم مقایسه کنیم. وي سپس به عنوان یک شاهد انقلاب ضمن نفي محتويات اين مستند در سخناني این ادعاها را رد كرد كه متن كامل سخنان مبسوط وي در سايت هاي حامي احمدي‌نژاد منتشر شده است.

الهام در بخش پاسخ به سئوالات حاضران، و در پاسخ به اين سئوال كه «چرا دولتی که ادعای پاک دستی داشت این چنین از آب در آمد؟» سعي در توجيه فسادهاي 8 ساله دولت احمدي‌نژاد نمود و اينگونه پاسخ داد: مطالعه کنیم دیگر! اسناد را بدست آورید. هر کس چیزی گفت دلیل و برهان بخواهیم. دزد بود؟ چه دزدید؟ امام راحل ارث پدری شان را که زمین هایی بود به مستضعفین بخشیدند، هر چه در حسابشان بود را دادند به جامعه مدرسین حوزه علمیه و چیز بسیار مختصری از منزل برای خانواده شان قرار دادند. آقای احمدی‌نژاد همین سیاق امام را داشت و دارد. دولت احمدی‌نژاد در میان دولت ها اولین دولتی بود که رئیس جمهورش شفاف و علنی گفت من این را دارم. امروز هم مي‌گوید من این را دارم. بیایید ببینید. یک هدفی وجود دارد. من نمی خواهم راجع به گذشته حرف بزنم و این حرف ها برای نا امید کردن یک گروهی است. شما رهبری و شهادتشان را قبول دارید. ایشان اعلام کردند محبوب ترین دولت بعد از مشروطه همین دولت است. چند بار هم بر پاک دستی این دولت صحه گذاشتند. حالا مي‌خواهند نقطه قوت دولت احمدی‌نژاد را خراب کنند. حداقل در چندین پرونده دیوان محاسبات که من مي‌دانم عده ای را متهم کردند آخر کار همان حکم به تبرئه دادند. یک چیز را اعلام مي‌کنند بعد مي‌گویند نبود. حالا از شما مي‌پرسم واقعا آن یک میلیارد دلاری که گفتند گم شده چه بود؟ بعد هم گفتند این یک اشتباه بود. در انتخابات خرجش کردند بعد گفتند نیست! البته مردم فریب نخوردند. علنی اتهام زدند و پنهانی گفتند مشکلی نبوده! این رای ها را علنی کنید. کسی رشوه گرفته گردنش را بزنید اما بگویید چقدر گرفت، چه زمانی گرفته، از چه کسی گرفته و به چه کسی داده! من واقعا فکر مي‌کنم جایی که نقطه امید مردم است را مي‌خواهند بدنام کنند. شما سند بخواهید! من که ممکن است یک چیزهایی بفهمم، از بعضی احکام چیزی نفهمیدم. خلاف را از هر کس صورت گرفت با قاطعیت باید با آن برخورد کرد اما مرزبندی کنید، جرم، تخلف، بی توجهی و ... حتی اگر در مهریه زنانشان هم رفته پس بگیرید اما همه چیز را روشن کنید. به خدا از دادگاه علنی مسئولین هیچ آسیبی به نظام نمی رسد. اگر پای مسئولی در حد عالی مطرح است شفاف بگذارید مردم بدانند. من معتقدم یک توطئه هدفمند دارد حرکت مي‌کند که مردم را نا امید کند. من این را بگویم هیچ دولتی نه معصوم است نه از آسمان افتاده. ما منتظر عدالت مطلق هستیم. اما مرزها را با خیانت تفکیک کنید، و گردن خائن را با قاطعیت بزنید، دست خادم را هم بگیرید، نمی گویم ببوسید.

الهام همچنين در پاسخ به اين سئوال كه «این فساد گسترده اقتصادی در سطح مسئولین ریشه انقلاب را از بین نمی برد؟» گفت: حتی فساد کم هم ریشه سوز است، تردید نکنید. اما توجه کنید که جامعه مان را بیش از آنچه واقعیت دارد خراب نکنیم. همان حدش را که هست بگوییم. من دزد 100 میلیونی ام، 100 میلیاردی ام نکنید! همین جوری که مسابقه خبر دادن گذاشته ایم انگار در یک دزدخانه زندگی مي‌کنیم! آیا درست است؟ روشن کنید! هر جا دزدی شده برخورد کنیم، یک جا دزدی شده پنهان مي‌کنیم، برای مردم تبدیل به عقده اش مي‌کنیم بعد هم مرتب مي‌گوییم که فساد گسترده است، خب چه مي‌شود؟ بگیرید و به اندازه بگویید. چرا شلوغ مي‌کنیم؟ یک دفعه مي‌گوییم 3 هزار میلیارد رفت. کجا رفت؟ بعد مي‌گوییم 3 هزار میلیارد گردشش بود، گردش مالی اش 3 هزار میلیارد بود! شما یک 100 تومانی را 10 بار بچرخانی مي‌شود 1000 تومان. آیا باید گفت هزار تومان دزدی شد؟ گردش پول با خود پول متفاوت است! بعد این مثلا اختلاس صورت گرفت، از کدوم حساب برداشته شد؟ چی برداشته شد؟ ممکن است برخی سو استفاده ها و رانت ها وجود داشته باشد اما اسمش اختلاس نیست، اسمش فساد اداری و پارتی بازی است. من مي‌روم به بانکی، نباید به من وام بدهند اما چون رفیق دارم با پارتی بازی مي‌گیرم، وام را هم بر مي‌گردانم، من دزدی نکردم، اسم این دزدی نیست، از یک حقی سو استفاده کردم. این رانت و پارتی بازی است، فرق دارد با اختلاس. حدها روشن نمی شود، فضا را مبهم و خراب مي‌کنیم.