به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۷:۲۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۶۹۵۵۹

اولین اجرای بانوان در جشنواره موسیقی فجر

گروه فرهنگ و هنر: گروه موسیقی «سیمین سپهر» در اولین شب جشنواره موسیقی فجر اجرای خود را در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برد.
اولین اجرای بانوان در جشنواره موسیقی فجر
گروه موسیقی بانوان «سیمین سپهر» به سرپرستی و خوانندگی «سوسن سپهری» شامگاه گذشته در حالی که تعدادی از صندلی‌های فرهنگسرای نیاوران خالی مانده بود‌، اجرای جشنواره خود را به روی صحنه برد. اولین قطعه بی‌کلام و بدون حضور سوسن سپهری اجرا شد و سپس او روی سن آمد و اولین ترانه را با نام «فردا تو می‌آیی» اجرا کرد. «دریاچه نور‌»، «چه کنم، کجا بگویم» و «مشتاق» از جمله کارهایی بودند که در بخش اول این کنسرت خوانده شدند. تماشاچیان هم در برخی از ترانه‌ها سپهری را همراهی می‌کردند.

پس از چند دقیقه تنفس، سپهری ترانه «دریا» را خواند، اما پیش از آن رو به مخاطبانش گفت: جا دارد اینجا از آقای «میثم کزازی» که ساخت و تنظیم بسیاری از آثار من را برعهده داشتند و سال‌هاست من را در این کار همراهی می‌کنند، تشکر کنم. در بخش‌هایی از اجرا، تماشاگران تک‌نوازی تنبک‌، دف‌، تار و کمانچه را شنیدند و نوازندگان جوان گروه «سیمین سپهر» را تشویق کردند. در پایان کار، استقبال تماشاگران گروه سپهری را دوباره روی صحنه برگرداند تا ترانه «خدایا» را بار دیگر اجرا کنند.

گروه «سیمین سپهر» در سال 1392 به سرپرستی سوسن سپهری با هدف فعالیت مفید و موثر در زمینه حفظ و اشاعه موسیقی ایرانی تشکیل شد. نوازندگان گروه «سیمین سپهر» سال‌هاست که در زمینه موسیقی فعالیت‌های زیادی داشته‌اند که این فعالیت‌ها و اجراها در داخل و خارج از کشور به همراهی گروه‌های مختلف و شناخته شده بوده است. پدیده احرارنژاد (تار)، شیما بلوکی‌فر (کمانچه)، گیتا تهمتن (پیانو)، سپیده شایان‌راد (تمبک) و لیلی تن‌ساز (دف) نوازندگانی بودند که سوسن سپهری را در این اجرا همراهی کردند.
مرجع : ایسنا