به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۸:۳۹
 
۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۶۹۸۶۸

عضو شورای شهر: چرا شهرداری بودجه شهر را برای تضعیف دولت خرج می‌كند؟

گروه سیاسی: عضو شورای اسلامی شهر تهران اقدام بسیج شهرداری تهران مبنی بر توزیع پلاکارد‌هایی در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن با مضمون «توافق ننگین مایه ذلت مردم است» را اقدامی برای تضعیف دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای خواند و گفت: در بودجه شهرداری برای این گونه اقدامات اعتباری تعیین نشده است.
عضو شورای شهر: چرا شهرداری بودجه شهر را برای تضعیف دولت خرج می‌كند؟
محسن سرخو در این باره گفت: در اینکه آمریکا همواره با ملت ایران دشمنی کرده، هیچ تردیدی نیست؛ اما بیان اینگونه مسائل نباید اهرمی برای تضعیف دولت و تضعیف تیم مذاکره کننده باشد. وی ادامه داد: بیان دشمنی‌های امریکا به جای خود محفوظ است، اما اگر موجب تضعیف دولت و تیم مذاکره کننده باشد مغایر نظر مقام معظم رهبری است و نباید با بودجه شهرداری تهران صورت بگیرد.

این عضو شورای شهر افزود: به خاطر ندارم؛ کسی در بودجه‌ها و در اعتبار ۵ ساله شهرداری تهران مبلغی را برای تضعیف دولت پیش‌بینی کرده باشد، لذا چنین بودجه‌ای در اختیار شهرداری تهران نیست و شهرداری نباید اجازه بدهد که از اعتباراتش در جهت تضعیف دولت بهره‌گیری شود؛ زیرا این مساله قطعا خلاف قانون است و تخلف شهرداری تهران تلقی می‌شود که باید در قبال آن پاسخگو باشد؛ حال می‌خواهد این تخلفات به اسم بسیج و یا به اسم هر کس دیگر صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: استفاده از الفاظ توهین آمیز در برابر دولت و تیم مذاکره کننده قطعا به ضرر نظام جمهوری اسلامی و برخلاف مصالح ملی و نظر مقام معظم رهبری است؛ بنابراین کسی که این تخلف را انجام داده، باید جوابگو باشد. رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران تصریح کرد: کسانی که به بیت‌المال و حق‌الناس اعتقاد دارند، نباید از این وجوه که متعلق به مردم است، برای اغراض سیاسی استفاده کنند، برخی از این کلمات ممکن است؛ حق باشد، اما از آنجا که ممکن است، پشت آن نیت و مراد باطل و اغراض سیاسی در کار باشد، کار درستی نیست.

سرخو گفت: پرداختن به دشمنی‌های آمریکا به جای خود محفوظ است، اما اینکه عده‌ای جوانان نا‌پخته که دوران انقلاب و جنگ را درک نکرده‌اند و به دنبال اغراص سیاسی خودشان هستند، از اعتبارات و بودجه‌های شهرداری برای سیراب کردن خود از انجام حرکت‌های تند استفاده کنند، تخلف است و شهردار تهران باید پاسخگو باشد. وی در واکنش به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه اقدام سازمان بسیج شهرداری تهران نوعی بصیرت‌بخشی‌ست و آن را نباید کار سیاسی تلقی کرد، گفت: آیا تضعیف دولت بصیرت بخشی است؟ زمانی که قصد مطرح کردن دشمنی‌های آمریکا با بحث‌های تاریخی و تحلیلی است، اقدام فرهنگی رخ داده اما اینکه دولت را تضعیف کنیم، کار درستی نیست.

این عضو شورای شهر تهران همچنین در مورد اینکه گفته می‌شود؛ مردم به دلیل این اقدام از برخی اعضای شورای شهر تشکر کرده‌اند، اظهار کرد: احتمالا تشکرکنندگان پیمانکارانی بوده‌اند که پول کلانی برای چاپ این تابلو‌ها و پوستر‌ها از شهرداری گرفته‌اند.
مرجع : ایلنا

ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۰:۱۵
ایواله......ایواله........ایواله (292139)
مشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۰:۲۳
تابوده هین بوده وافرد.....فقط دنبال همین کارها هستند .درد وبدبختی های این ملت ظاهرا"قرار دراین گونه موارد حل بشه...متاسفم (292144)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۰:۳۷
یعنی این جنایات را امریکا مرتکب نشده ؟ تازه اینکار تقویت دیپلماسی ظریف هم هست اگه نخواد امتیاز مفت بده د رضمن تشکر مردم رو هم میتونستید در راهپیمایی 22 بهمن با فریاد های پرخروش مردم ببینیدنه تشکر پیمانکاران (292146)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۱:۱۱
مگر در قتلهای زنجیره ای شماها نمیگفتید که کار کار امریکاست ؟اما در اصل کار از بدنه وزارت اطلاعات بود حالا هرکی قهر میکنه میگه کار امریکا بوده .جنایتهایی که روسیه بر علیه کشور ما انجام داده هیچ کشوری مرتکب نشده .حالا 4 نفر میگن امریکا بد است شما هم حرفهای انها را تکرار میکنید و اگر این افراد بگن امریکا خوبه شما نیز به خوب بودن امریکا اعتراف خواهید کرد . اصولا" شماها عقلتان در عقل دیگران است. (292163)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۰:۵۱
ناکامان انتخابات 92 هیچ موقع تسلیم رأی مردم نخواهند شد و در هر زمانی و در هر مکانی و با هر هزینه ای از بیت المال قصد ضربه زدن به دولت را دارند. (292154)
بهرام
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۱:۰۷
شهردار تهران هم از این کارها بدشون نمیاد!! (292160)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۱:۰۷
کسی که از مردم شکست خورده بر علیه مردم است و قالیباف هم از این امر مستثنی نیست. (292161)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۱:۱۵
مقام معطم رهبری به صراحت گفته اند که آمریکا هیچ گاه باما دوست نخواهد شد و برای براورده کردن خواسته های نامشروع خود به هیچ قول و قراردادی پایبند نخوامد بود . حال ،ایشان حفظ وحدت جامعه اسلامی و به خصوص ایران را مد نظر داشته اند این دلیل نمی شود که آقایان مدام برای دنبال کردن خواسته های خود از بیانات مقام معطم رهبری سوء استفاده نمایند. دولت محترم هم انشاءاله نیت خیر دارد اما یک سری خط قرمز ها را ردکرده اند و همواره سعی در بد نام کردن دولت های قبلی دارتد .هر دولتی نقاط قوت و ضعفی دارد . و...... (292165)
محسن
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۱:۲۲
دلواپسان و بدخواهان، تحمل دیدن پیروزیهای دولت در جبهه دیپلماسی و مذاکرات را ندارند و ناکامی خویش را در پیشگاه ملت بویژه اگر توافقی حاصل شود به عینه میبینند بنابراین ابزار تخریب و تضعیف را انتخاب کرده اند. زهی خیال باطل، ملت بصیر ایران فریب حرفهای بی اساس آنان نخواهد شد. (292169)
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۱:۳۸
جای تاسف و تفکر داره انشاا... به امید فردایی روشن برای همه ایرانیان (292179)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۲:۰۰
خداوند انشالله شرمنده زنو بچه و خونوادشون کنه چه تو این دنیا چه اخرت .جوونا پرپر شدن اوقت اینا دنبال مال رو مال گذاشتنو زورگوییو قدرت .خودم کردم که لعنت بر خودم باد (292187)
ما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۲:۱۴
شهردار نسبتا محترم تهران، جاماندن خود را از انتخابات 92 اینگونه تلافی می نماید. (292192)
سانان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۲:۲۸
واقعیت اینه که بیت المال در اختیار همه ارگانهاست به جز دولت (292200)
یه نفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۲:۳۴
خب مگر جمله اش اشتباهه؟
توافق ننگین مایه ذلت مردم دیگه...
مگر چه مشکلی داره این شعار؟ (292201)
عبدالرضا
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۲:۳۹
بودجه شهرداری ها یعنی بیت المال واقعی چون بطور کلی از جیب تمام ملت اعم از غنی تا فقیر جمع آوری می گردد تا صرف عمران و آبادی شهرها شود نه بریز و بپاش های سیاسی ، این حق الناس است که باید جناب آقای شهردار تهران پاسخ دهد . (292202)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۲:۴۶
امیدوارم هیچ کس، هیچ وقت، فجایع 8 سال اصولگرایان را فراموش نکند. اگر آینده می‌خواهیم باید در مقابل افراطیون ایستادگی کنیم. به امید پیروزی خط اعتدال. (292203)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۲:۵۱
خاتمی در هیچ دادگاهی محاکمه نشده جرمی مرتکب نشده و حکمی هم برایش صادر نشده،بیقانونی اینجا نمود پیدا میکند که سخنگوی قوه قضاییهمیگوید هرکس اسمی از خاتمی و مطلبی از اودرج شود مجرم،و با او برخورد میشود.امام فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند و فرمودند من با حمایت این مردم تو دهن دولت بختیار میزنم و زد،امام فرود حکومت از آن مردم است و به قم تشریف بردد،امام فرمود هیچ کس حق ندارد بی قانونی کند،امامفرمود حتی اگر کسی مجرم باشد،نباید با برخورد بد شود.حال جرم خانمی چیست.بعد از امام رأی مردم تزئینی شد. (292206)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۲:۵۷
اینها با حذف و کنار گذاشتن کامل اصلاح طلبا از شورای شهر تهران دنبال همین اقدامات غیرقانونی و جناحیشون بودن..
اصلاحطلبا نباید اجازه جولان دادن اصولگراهای شورا و شهرداری تهران رو بدن باید از شهرداری جواب بخوان و منفعلانه عمل نکنن..
درضمن امیدوارم اصلاحات از اعتماد سال اول شورای تهران درس گرفته باشن و نباید به اصولگراها اعتمادنکنن..
ا (292209)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۳:۱۲
توافق ننگین مایه ذلت مردم است اما فرزندان انقلاب به این توافقات تن نخواهند داد و در مذاکرات دست برتر را دارند 3+3خوای این توافق ها را به گور خواهند برد (292213)
--------
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ۲۳:۴۰
از شما که عضو شورای شهرید باید تشکر کرد که جلوی این کارها می ایستید (292215)
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۰۰:۳۴
شما به همه چی گیر میدید ،راست میگه دیگه مذاکرات فقط ضرر بوده و هیچ نتیجه ای نخواهد داد . الکی خودمونو گول نزنیم................ (292219)
ضیا
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۰۰:۴۱
واقعا وقتی اصلاح طلبان جای هیچگونه دخالتی در کارهای شهرداری رو ندارن و نمیتوانند به علت به حد نصاب نرسیدن اقای قالیباف رو استیضاح کنن.ایشون هر کاری با معاونینش و شهرداران مناطق بخواهد انجام میده.
باید اصلاح طلبان با اعضای معتدل شورا هماهنگ تا راه استیضاح اقای قالیباف فراهم گردد......... (292220)
سينا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۰۱:۰۸
ننگي بالاتر از اين نيست كه شرمنده زن و بچت باشي. هر توافقي كه شر هسته اي رو جمع كنه و اسباب زورگويي يه عده رو جمع كنه نه تنها ننگ نيست بلكه افتخار. است. (292221)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۰۲:۰۶
من نمی دونم ما تا کی می خواهیم مثل کشورهای عقب افتاده با ونزوءلا و سوریه فقط رابطه داشته باشیم همه کشورها در حال پیشرفت هستند.فقط الان دشمنان و بد خواهان خواهان مخالفت با امریکا هستند چون توافق هسته ای نزدیک همان چیزی که در 8 سال دولت احمدی نژاد یک دهم این مذاکرات مثبت انجام نشد
زنده باد روحانی
زنده باد ظریف (292223)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۰۶:۴۹
حالا قالی باف با ظاهر فریبنده می خواست رییس جمهور هم بشود (292226)
psk
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۰۷:۳۹
زنده باد رهبر اصلاحات (292230)
سلیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۰۷:۵۷
واقعا به حیثیت بسیچ ضربه ردند اینا افرادی هستند که همیشه جلوتر از زمان حرکت میکنن وخودشون رو برحق میدونن وقتی رهبری میگن با توافق خوب موافق هستم ینی اینا خودشون رو جلوتر از ایشون میدونن وهمه جا هم اعتقاد دارند که هدف وسیله رو توجیه میکنه خب مسلم این بودجه بیت الماله که باید صرف رفاه مردم بشه و صددرصر این کار نمیتونه بدون رضایت قالیباف انجام شده باشه البته من فکر میکنم این از جاهای بالاتر اب میخوره فقط بنام بسیج شهر داریه (292231)