به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۲ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۷۲۷۹۲

بزرگ‌ترین واردکنندگان تسلیحات نظامی دنیا

گروه بین الملل: طبق آماری که موسسه IHS Jane's منتشر کرده است، در سال گذشته عربستان توانست با پیشی گرفتن از هند لقب بزرگ‌ترین واردکننده تسلیحات نظامی را در دنیا از آن خود کند.
بزرگ‌ترین واردکنندگان تسلیحات نظامی دنیا
میزان واردات تسلیحات نظامی عربستان بین سال‌های 2013 تا 2014 تقریباً 54 درصد افزایش داشته و به رقم 6.46 میلیارد دلار رسیده است. آنطور که آمارها نشان می‌دهد میزان واردات تسلیحات نظامی عربستان و امارات متحده عربی در مجموع 8.6 میلیارد دلار در سال 2014 بوده است. این رقم آر میزان کل واردات تسلیحات نظامی اروپای غربی بیشتر است.
در سال‌های اخیر واردات اسلحه به و به خصوص خاور میانه و کشورهای عربی افزایش قابل توجهی داشته و تحلیلگران معتقدند این روند افزایش در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

پیش بینی می‌شود با سفارش‌های تسلیحات نظامی جدبد از جمله جنگنده‌های F-15 و گردباد میزان مبادلات تجاری برای غرید و فروش تسلیحات نظامی در سال 2015 به مقدار قابل توجهی افزایش داشته باشد. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید بعد از عربستان، هند با واردات 5.57 میلیارد دلاری تسلیحات نظامی در رتبه دوم قرار دارد و چین با 2.6 میلیارد دلاردر رتبه سوم بزرگ‌ترین واردکنندگان تسلیحات نظامی در دنیا قرار می‌گیرد.

مرجع : بازارخبر