به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۹ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۷۷۱۵۲

نخستین آکادمی اسکی ایران احداث می‌شود

گروه ورزشی: اولین آکادمی اسکی ایران در پیست اسکی دیزین احداث می‌شود.
نخستین آکادمی اسکی ایران احداث می‌شود
ناصر طالبی رییس فدراسیون اسکی به راه اندازی اولین آکادمی اسکی ایران اشاره کرد و گفت: این آکادمی با حمایت وزارت ورزش و جوانان برای اصلاح فنی زیرساختهای ورزش ایران و به جهت استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود و ارتقای کمی و کیفی در ورزش اسکی راه اندازی می‌شود. او ادامه داد: نخستین آکادمی اسکی ایران برای توجه ویژه‌تر به سطوح قهرمانی و همگانی ورزش اسکی راه اندازی خواهد شد و خوشبختانه وزیر ورزش و جوانان و همچنین معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نیز کمک بسیاری به این امر می‌کنند. همچنین این آکادمی می‌تواند نقش بسیار موثری برای استعدادیابی در ورزش اسکی داشته باشد.


رییس فدراسیون اسکی با اشاره به امکانات در نظر گرفته شده برای این آکادمی اظهار کرد: این آکادمی با نگاه تخصصی به ورزش اسکی راه اندازی شده و در آن به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری توجه شده است. این آکادمی مجهز به بخش‌های مختلفی چون سالن بدنسازی، استخر، سونا، جکوزی، خوابگاه، بخش‌ پزشکی و ... است که می‌تواند برای میزبانی رقابت‌های مختلف بین المللی نیز مورد بهره برداری قرار گیرد. طالبی اضافه کرد: این آکادمی همچنین می‌تواند محلی برای برپایی اردوهای مختلف برای آماده سازی اسکی‌بازان باشد. امیدوارم با راه اندازی این آکادمی بتوانیم شاهد پیشرفت روز افزون ورزش اسکی در ایران باشیم. این مجموعه می‌تواند سبب کاهش هزینه‌هایی شود که پیش از این برای برگزاری اردوها و اسکان اسکی بازان داده می‌شد. تلاش می‌کنیم تا امسال بخشی از این آکادمی را راه‌اندازی کنیم.

او با اشاره به راه‌اندازی آکادمی‌های بیشتر در ادامه گفت:‌ بعد از نخستین آکادمی اسکی ایران در دیزین به دنبال راه‌اندازی دومین آکادمی در شمشک هستیم و برنامه‌ای دراز مدت برای مجهز کردن استانها‌ی سراسر ایران به آکادمی‌های اسکی داریم. امیدواریم طرح این آکادمی‌ها با حمایت جامعه اسکی ایران و دیگر علاقه‌مندان به خوبی پیش رود. رییس فدراسیون اسکی ایران در پایان خاطر نشان کرد: مدال‌های جهانی و همچنین حضور در رقابت‌های مختلف همواره تداوم دارد ولی راه اندازی این آکادمی‌های می‌تواند گامی مهم و تاثیرگذار در پیشرفت ورزش اسکی ایران باشد.
مرجع : ایسنا