به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۹ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۸۲۵۵۳

حکایت‌های خسرو شکیبایی قبل از فوتش

گروه فرهنگی: آلبوم موسیقی «12 حکایت از گلستان سعدی» با دکلمه‌ی زنده‌یاد خسروشکیبایی پس از ماه مبارک رمضان منتشر خواهد شد.
حکایت‌های خسرو شکیبایی قبل از فوتش
ناشر این اثر با اعلام این مطلب گفته است: وقتی در سال 91 آلبوم موسیقی «40 حکایت از گلستان سعدی» را با موسیقی کارن همایون‌فر و صدای خسرو شکیبایی منتشر کردیم، چند حکایت دیگر باقی ماند که 12 قطعه‌ی آن قابل انتشار بود و آن را در یک آلبوم جمع کردیم. بابک چمن‌آرا توضیح داد: در آلبوم قبلی، روایت حکایت‌ها در حدود 40 ثانیه بود، اما در این آلبوم هر حکایت 2 تا 3 دقیقه روایت می‌شود. البته باید گفت که در این اثر، ایرانی‌ترین موسیقی کارن همایون‌فر شنیده می‌شود.

مدیر انتشارات «آواخورشید» درباره‌ی تاریخ و نحوه‌ی ضبط این آثار گفت: خسرو شکیبایی حدود پنج‌ماه پیش از مرگش، این حکایت‌ها را در یک استودیو و برای یک برنامه ضبط کرد؛ اما به دلیلی، این پروژه متوقف شد و کار در آن زمان به ثمر نرسید. حدود سه سال پس از مرگ این هنرمند، تهیه‌کننده‌ای پیش من آمد و گفت که صدای خسرو شکیبایی را دارد.

وی افزود: پس از طی کردن یک روند و سبک و سنگین کردن کار، از کارن همایون‌فر خواستیم تا برای این حکایت‌ها، موسیقی بسازد. البته این کار برایش سخت بود و می‌گفت من تا به‌حال موسیقی‌ای تا این حد ایرانی کار نکرده‌ام؛ اما از آنجایی که کارن، تجربه‌ی همکاری با خسرو شکیبایی را داشت، قبول کرد که این کار را انجام دهد.

چمن‌آرا با اشاره به انتشار آلبوم «40 حکایت از گلستان سعدی» نیز گفت: از آن اثر، استقبال خیلی خوبی شد. جوانانی که از ادبیات کلاسیک دور هستند، به‌خاطر صدای خسرو شکیبایی و موسیقی کارن همایون‌فر، با این اثر ارتباط برقرار کردند و به نظرم آن کار خوب دیده شد.این ناشر در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا باز هم اثر ضبط شده و قابل انتشار از خسرو شکیبایی دارد؟ اظهار کرد: سه حکایت دیگر از این مجموعه وجود دارد، اما از نظر کیفیت قابل انتشار نیستند.
مرجع : ایسنا